روش گرم کردن قبل از مسابقه رسمی فوتبال (نمونه عملی گرم کردن باشگاه منچسترسیتی)

در این نوشته قصد دارم تا نمونه ای از گرم کردن قبل از بازی رسمی فوتبال را با شما به اشتراک بگذارم. این روش گرم کردن warm-up برگرفته از نحوه گرم کردن قبل از مسابقه باشگاه منچسترسیتی انگلیس می باشد. ما در باشگاه و مدرسه فوتبال درفک از این الگوهای گرم کردن قبل از مسابقه بهره می بریم.

در این نوشته که با 5 تصویر همراه است، شما نحوه گرم کردن یکی از بهترین تیم های فوتبال دنیا را ملاحظه خواهید نمود.

مرحله اول گرم کردن قبل از مسابقه رسمی فوتبال:

تمرینات فردی و بصورت کلی

همانطور که در تصویر بالا ملاحظه می کنید، در مرحله اول گرم کردن روز مسابقه فوتبال، ابتدا بازیکنان به مدت 2 دقیقه و قبل از گرم کردن کلی، در اختیار خود نرم دوی می کنند، دروازه بان نیز همراه با مربی دروازه بانان و پاس های بلند از کنار کار گرم کردن خود را آغاز می کند.

مرحله دوم گرم کردن قبل از مسابقه رسمی فوتبال:

کارهای کششی پویا

در مرحله دوم گرم کردن روز بازی رسمی فوتبال، 10 بازیکن حلقه زده و همراه با مربی بدنساز با کش زانو و بالای زانوی خود را گرم می کنند. حرکت با کش به سمت چپ و بازگشت به سمت راست، و پس از چند دقیقه بدون کش شروع به کشش های پویا می کنند

مرحله سوم گرم کردن قبل از مسابقه رسمی فوتبال:

RONDO 4VS4 +3 (چهار در مقابل چهار به اضافه 3 بازیکن خنثی)

در مرحله سوم گرم کردن روز مسابقه فوتبال، دو گروه 4 نفره (گروه آبی و نارنجی) و یک گروه خنثی که در شکل بالا سفید رنگ است، کار rondo خود را انجام می دهند. تیم آبی اگر صاحب توپ باشد، با بازیکنان سفید شرایط حفظ توپ 7 در مقابل 4 ایجاد میکنند. تیم صاحب توپ آبی بایستی در ضلع ها باز شده باشند. اگر تیم نارنجی صاحب توپ شد، بلافاصله نقش گروه ها تغییر می کنند. کار با یک دقیقه فعالیت و 30 ثانیه استراحت انجام می گیرد و در حدود 3 تا 4 مرتبه آن را تکرار می کنیم.

توجه داشته باشید تیم صاحب توپ مثلا آبی بایستی در ضلع ها صاحب توپ شوند و تیم نارنجی بایستی در داخل محوطه قرار داشته باشند.

مرحله چهارم گرم کردن قبل از بازی رسمی فوتبال:

پاس دادن، سر زدن و شوت کردن

در مرحله چهارم گرم کردن روز مسابقه که باشگاه منچسترسیتی روز مسابقه انجام می دهد، تفکیک بازیکنان با پست های مختلف بازی است. در این مرحله بازیکنان مهاجم مثلا دی بروین پاس مربی را به سمت دروازه شوت می زند، مربی شیوه های مختلفی توپ را برای بازیکنان آماده می کند.

همانطور که در تصویر بالا می بینید، رودری و سیلوا هافبک دفاعی و هافبک تهاجمی منچسترسیتی با یکدیگر پاسکاری می کنند.

4 مدافع ما شامل مدافع مرکزی و 2 دفاع پوششی چپ و راست، پاس بلند به یکدیگر می دهند. همچنین لاپورته، استونز، واکر ضربه سر ارسالی مربی را پاسخ میدهند.

سایت باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز

ثبت نام در باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از طریق سایت باشگاه

مدافع پوششی سمت چپ زینچنکو با مربی یک و دو می کند، حرکت کرده و پاس ارسالی مربی را دریافت می کند

مرحله پنجم گرم کردن قبل از بازی رسمی فوتبال:

استارت های سرعتی و کوتاه

در مرحله پنجم گرم کردن روز مسابقه رسمی فوتبال، بازیکنان 4 نوع متفاوت استارت و کارهای سرعتی کوتاه را انجام می دهند. ابتدا با زانو بلند و سپس استارت کوتاه تا مربی، دوم پرش چفت و سپس استارت سرعتی کوتاه تا مربی، سوم روبه روی هم و دست زدن با پرش و استارت سرعتی کوتاه و در نهایت روبه روی هم و عقب و جلو سریع و استارت کوتاه تا مربی.

این مرحله آخر گرم کردن روز مسابقه رسمی فوتبال بود، بازیکنان بلافاصله به رختکن می روند و آماده بازی می شوند.

این ها تمرینات و نکاتی است که در باشگاه و مدرسه فوتبال درفک به عنوان یکی از بهترین باشگاه و مدارس فوتبال استان البرز و کرج اجرایی می کنیم و همگام با تمرینات و شیوه های نوین تمرینی روز دنیا پیش می رویم. شما نیز می توانید از طریق لینک های زیر در باشگاه و مدرسه فوتبال درفک ثبت نام نمایید

ثبت نام در باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز

ثبت نام در مدرسه فوتبال درفک در رده سنی 8 تا 10 سال

ثبت نام در مدرسه فوتبال درفک در رده سنی 10 تا 12 سال

ثبت نام در مدرسه فوتبال درفک در رده سنی 12 تا 14 سال

خرید کتاب های روز مربیگری فوتبال (ببینید)

1 دیدگاه

پاسخ دهید