کتاب استراتژی اقیانوس آبی

کتاب استراتژی اقیانوس آبی از اون کتاب هایی است که هر دانشجو و علاقه مند به مدیریت و استراتژی و کارآفرینی بایستی مطالعه کند.
همین ابتدا باید مطرح کنم که این نوشته به مرور زمان تکمیل میشود و همچنان که من استراتژی اقیانوس آبی را مطالعه می کنم، این نوشته را تکمیل خواهم کرد و بعد در مقاله دوم کتاب استراتژی اقیانوس آبی در عمل را بیشتر مورد توجه قرار خواهم داد.
این کتاب حرف اصلیش اینه: وقتی بازارها شناخته شده اند و تعداد رقبا زیاد هستش، جنگ رقابتی باعث خونی شدن بازار میشه، حالا چه می توان انجام داد تا به بازارهای ناشناخته وارد شد. بازارهایی که هنوز رقبایی ندارند و هنوز آب ها آبی و آرام هستند.

رنه مابورنیا به همراه چان کیم روی نوآوری در ارزش تاکید زیادی می کنند. در این کتاب مثال های متنوعی از صنایع مختلف آورده شده است که با نوآوری در ارزش توانستند بازاری بدون رقابت ایجاد کنند و رقابت را بی معنا سازند.

در بخشی از این کتاب به سیرک آفتاب اشاره می کنند که بدلیل حساسیت های بالا در زمینه استفاده از حیوانات از حذف حیوانات و انتخاب بخش مشتریان متفاوت که بزرگسالان را انتخاب کرده بودند، توانستند دوباره به این صنعت رونق بخشند.

پاسخ دهید