بهترین مدرسه فوتبال استان البرز و کرج(حاصل تجربیات چند ساله من)

به احتمال خیلی زیاد شما که در حال خواندن این نوشته هستید، دارای فرزند پسر یا دختر با استعدادی هستید که تمایل دارید در یک آکادمی و مدرسه فوتبال خوب ثبت نام نمایید.

لوگو باشگاه و آکادمی فوتبال درفک البرز
لوگو باشگاه و آکادمی فوتبال درفک البرز

احتمال میدم که در مدارس فوتبال دیگر کرج نیز قبلا تجربه حضور فرزندتون داشتید و راضی نبودید و معتقدید که استعداد فرزندتون در حال نابود شدن است یا مربیان و امکانات اون باشگاه ها برخلاف تبلیغاتی بوده که انجام داده اند.

سعید رنجبر فوتبال

متاسفانه در استان البرز و شهرستان کرج که عمده باشگاه ها و آکادمی ها و مدارس فوتبال فعالیت می کنند فاقد سیستم ارزش گذاری هستند.

یعنی این سیستم ارزش گذاری باید بر حسب آیتم هایی مدارس فوتبال و آکادمی ها را رتبه بندی کنند و متناسب با رتبه در معرفی، جذب و دریافت هزینه اقدام نمایند.

saeedranjbar-soccercoach

آیا اون تیم باشگاهی یا آکادمی فوتبال در البرز زمین اختصاصی دارد؟

آیا اون زمین از کیفیت مناسبی برخوردار است؟

آیا اون آکادمی در مسابقات پایه شرکت می کند و در صورت شرکت در مسابقات در چه سطحی حضور دارد؟ دیده میشه که خیلی ها در تبلیغات و بنرهایی که استفاده می کنند و هنگام ثبت نام می گویند که ما در لیگ برتر نونهالان بازی می کنیم یا در نوجوانان در سطح لیگ برتر تهران حضور داریم. بعد در واقعیت لیگ برتر حوزه بازی می کنند که حتی از سطح فوتبال همان استان یا شهرستان نیز کمتر است.

ثبت نام در باشگاه فوتبال دُرفَک

آیا اون آکادمی فوتبال یا باشگاه فوتبال دارای تیم های جوانان، امید و بزرگسالان است؟

آیا مربیانی که در آن باشگاه ها فعالیت می کنند مدارک مربیگری دارند و مدارک مربیگری آنها چیست؟ متاسفانه خیلی از مدیران مدارس فوتبال در استان البرز بدون هیچ سابقه بازی و یا دغدغه ی پیشرفت کودکان و نوجوانان و صرفا برای دریافت پول و درآمدزایی از خانواده های عاشق فوتبال در کلاس های مربیگری شرکت می کنند و با داشتن مدرک مجوزهای فعالیت دریافت کرده و به کار خودشون بدون نظارت ادامه میدن. رشد سرطانی مدارس فوتبال و در کنارش رشد سرطانی تر مدرک مربیگری که خب آن هم دلیلی دارد و شاید یکی از دلایل اصلیش درآمد زایی برای هیات فوتبال باشد، روز به روز بر کیفیت مدارس و مربیان و فوتبالیست های نونهالان و نوجوان و جوان ما خواهد کاست.

سعید رنجبر مربی فوتبال

سوال دیگری که می توان مطرح کرد و بسیار مهم است خروجی بازیکن و معرفی بازیکنان مستعد باشگاه ها و مدارس فوتبال استان البرز است: متاسفانه باز هم یک سیستم ارزش گذاری وجود ندارد تا به این مدارس و آکادمی ها رتبه دهد. باشگاهی که طی 10 تا 12 سال فعالیت یک مورد بازیکن در سطح تیم های پایه ملی و  لیگ های بزرگسالان معرفی نکرده است، حتی بازیکنی ندارد که در لیگ های پایین تر مثل لیگ دسته دو و دسته سه ایران بازی کرده باشد و البته وقتی به سن 17 و 18 می رسند از انگیزه و تلاش در این بازیکنان خبری نیست، چطور میشود همچنان این مدارس و آکادمی های فوتبال البرز حضور تعدادی از بازیکنان جوان البرزی را در خود می بینند.

IMG_20190924_142111_766

امکانات تمرینی مورد دیگری است که خانواده ها بایستی در هنگام ثبت نام مدارس فوتبال و آکادمی های استان البرز به آن توجه داشته باشند:

در فوتبال هلند و آکادمی های مطرح این کشور و فوتبال اسپانیا و آکادمی موفق بارسلونا و لاماسیا یک مورد را از کودکی به آنها آموزش می دهند و آن از دست ندادن ساده توپ است.

ثبت نام در باشگاه فوتبال دُرفَک

ژاوی هرناندز یکی از بهترین فوتبالیست های دنیا می گوید: اولین چیزی که در آکادمی بارسلونا به ما میگفتن که همیشه آویزه ی گوشمان بود، اینه که حق نداشتیم به سادگی توپ را از دست بدیم.

خب معنی این جمله چیه: در کنار کیفیت تمرینات و سطح بالای مربیان پایه، داشتن امکانات خوب بوده که توانستند روی تکنیک های فردی و قابلیت های کار با توپ کار کنند.

حالا شما وارد مدرسه فوتبال یا آکادمی فوتبالی در البرز می شید که از عبارت بهترین و موفق ترین مدرسه فوتبال البرز استفاده می کند و کلی تقدیرهای هیات فوتبال استان البرز را روی بنرها و تراکت ها و صفحات مجازی باشگاه می آورد و در ابتدای هر فصل ثبت نام با کیسه های پر از توپ و کُنز و موانع و گل های کوچک سر زمین روبه رو می شوید و چند روز بعد تنها 8 توپ روی زمین است و 2 دست کاور و تازه توپ های اون روز با توپ های 2 هفته بعد متفاوت است و چند تا از آنها قابل استفاده نیست.

بعد به نظر شما می توان روی تکنیک های فردی و قابلیت های دریبلینگ و حرکت با توپ و مالکیت توپ و پاس بازیکنان به خوبی کار کرد؟ متاسفانه خیر نمی شود چون امکانات می خواهد و آنکه تنها به فکر پول درآوردن است، امکاناتی نمیدهد.

تعدادی از خانواده ها فرزندان خود را به این دلیل در مدارس فوتبال ثبت نام می کنند که دوست دارند انرژی کودک در تمرین تخلیه شود و در خانه آرامش پدر و مادر را بهم نزنند.

تعدادی از خانواده ها نیز تمایل دارند تا فرزندشون تحرک داشته باشد و به معضل یکجانشینی و بازی کامپیوتری و ایکس باکس و چاقی دچار نشن.

تعدادی هم که فکر میکنند فرزندشون فوتبالیست میشود و تنها به فکر کردن بسنده می کنند و خبری از تلاش برای شناخت استعداد و علایق کودکشون نیست.

و البته تعدادی از خانواده هایی که هم فرزندشون استعداد دارد و هم علاقه را در کودک دیده اند و هم مربیان با یک نگاه متوجه می شوند. حرف اصلی من در این نوشته با این خانواده ها بود.

ناگفته نماند که چند آکادمی فوتبال و مدرسه فوتبال خوب در استان البرز فعالیت می کنند که کارشون واقعا خوب است و امیدوارم همچنان با قدرت به فعالیت خودشون ادامه بدن.

یک مدلی نیز به تازگی ایجاد شده و آن مدل مدرسه فوتبال کیا است. از اینکه کیا کار خوب می کند هیچ شکی وجود ندارد. اما در مدرسه فوتبالش اینگونه نیست. درآمد زایی از بازیکنان بی استعداد برای خرج کردن همان درآمدها بر روی بازیکنان با استعدادی که آینده دارند. مشکلی که اینجا وجود دارد هزینه فرصت است.

اون خانواده ای که حاضر است 1میلیون و 300 هزار تومان برای 3 ماه این باشگاه هزینه کند، در کنار هزینه مالی بایستی هزینه فرصت اون فرزندش را نیز در نظر بگیرید.

چه کار دیگری را می توانستند در آن زمانی که فرزندشون در مدرسه فوتبال است انجام دهند. چه کلاس دیگری میتوانستند ثبت نام کنند. مثلا خیلی از دانشجویان ایرانی هزینه فرصت بالایی دارند. اونها مق توانستند به جای رفتن به کلاس های بی فایده دانشگاه و خرج کردن میلیون ها تومان پول و ساعت ها زمان رفت و آمد، یک حرفه ای را یاد بگیرند. همین هم در مورد ورزش و بخصوص فوتبال پایه وجود دارد که تب این روزهایش بسیار گرم است.

ثبت نام در باشگاه فوتبال دُرفَک

من سعید رنجبر هستم مربی رسمی فدراسیون فوتبال ایران و تیم های پایه در استان البرز، که از آغاز تابستان 99 باشگاه و مدرسه فوتبالی با رویکردهای جدیدی در استان البرز افتتاح خواهم کرد که با تلاش و مطالعه و تجربیات بالا اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد.

در صورتیکه می خواهید با من ارتباط بگیرید کافیست از بخش تماس با من نظرات خودتون را در میان بگذارید. ثبت نام ما از ابتدای اردیبهشت 99 آغاز می شود.

پاسخ دهید