برندسازی شخصی و صبر فوتبالیست های جوان و مسائل دیگر

به نظرتون تو دنیایی که خیلی از چیزها شبیه هم شده اند، چگونه میشه تفکیک قائل شد؟ چگونه میشه یک چیزی را از چیز دیگر جدا دانست، ارزش بیشتری داد و خلاصه سریعتر تصمیم به انتخابش گرفت.

میدونیم که برندسازی با متمایز بودن رابطه ای مستقیم داره. یعنی هر چه شما سعی کنید متمایز تر از دیگران باشید، دارید به سمت برند شدن حرکت می کنید.

معمولا افراد یا محصولاتی که کُپی هستند خیلی سخت اتفاق میافته که بتونند در بازار برند بشن. برندها در ادراک مشتریان شکل میگرند.

برندسازی شخصی هم یعنی شما تلاش کنید تو بازاری که همه شبیه هم هستند، تمایز ایجاد کنید و دنبال اون چیزی برید که بهش علاقه دارید و نه اینکه دیگران از شما اون را می خوان.

از اینجا به بعد این نوشته بیشتر به این موضوع میپردازه که برای برندسازی شخصی باید چه کار کنیم.

اول: برای برندسازی شخصی باید دنبال علایق و خواسته های خود باشید

خیلی از مواقع ما بخاطر پیشنهاد دوستان و نشکستن دل پدر و مادر دنبال ایده ها و علایق اونها میریم.

چه بسیار وکیل ها و پزشکان بی استعداد و چه بسیار انسان هایی که میتوانستند در موسیقی، ورزش موفق شوند اما دنبال علایق خود نرفتند.

دوم: برای برندسازی شخصی بایستی نقطه تلاقی قوت ها و فرصت های موجود را پیدا کنید

یک موضوعی در برندسازی وجود دارد و آن هم تلاش برای حضور در یک بازار گوشه ای است. اینکه اگر من بگویم متخصص برنامه ریزی بازاریابی هستم یک موضوع کلی است. اینکه من بگویم مربی فوتبال هستم یک انتخاب کلی است. به نظر مربی فوتبال پایه در نونهالان بهتر است. یا متخصص قیمت گذاری محصولات تند مصرف یا مذاکره قراردادهای تجاری و مدیریت ادعا هستم.

باید سعی کنیم ابتدا از یک بازار گوشه ای برای برندسازی شخصی استفاده کنیم.

از اینجاست که باید سعی کنید قابلیت ها و توانایی های خود را شناسایی کنید که می شود نقاط قوتتان و این نقاط قوت را با فرصت های موجود در بازار بسنجید و تطبیق بدید.

نکته ای که در برندسازی شخصی نمیشه نادیده گرفت: مهارت های ارتباطی و شبکه سازی است. communication skill مهارت ارتباطی و Networking شبکه سازی جز واجباتی است که برای برندسازی شخصی باید هر روز سعی در تقویت اون داشته باشید.

سوم: برای برندسازی شخصی رزومه های خشک و خالی خوب نیست:

باید رزومه ها داستان سرایی کند. اینکه مثل خیلی از رزومه ها تو شرکت ها، یکسری تحصیلات و شغل های گذشته را بیان کنید کمکی به برند شدن شما نمی کند.

بهتر است در این زمینه از رزومه هایی استفاده کنید که دارای یک صفحه یا دو صفحه پیوست موفقیت هستند.

حالا پیوست موفقیت چی هست؟ اینکه مثلا در رزومه اشاره کنید وقتی من وارد این شرکت یا تیم فوتبال شدم، این مشکلات وجود داشت، این راه حل ها ارائه شد و در پایان این نتایج بدست آمد. توجه کنید که پیوست های موفقیت با واقعیت همراه باشد.

چهارم: برای برندسازی شخصی تجربه گرا باشید و از تجارب جدید غافل نشید:

متاسفانه وقتی افرادی را میبینم که هیچ چیزی برای ارائه کردن ندارند، به خودم میگن پس اینا از زمان زندگیشون چطور استفاده می کنند.

مولوی میگه: یار دوست دارد این آشفتگی، کوشش بیهوده به از خفتگی

باید تلاش کنیم چیزهای جدیدی را تجربه کنیم. یکی از مواردی که میتونه به ما کمک کنه، برای معرفی کردنمان از سخنرانی آسانسوری استفاده کنیم.

وجه اشتراک سوار شدن به آسانسور و صحبت با مدیریت یک شرکت یا یک تاجر خارجی یا مدیر یک باشگاه فوتبال که از طبقه اول تا طبقه 7 تنها 30 ثانیه همراه اون فرد هستید، چطور خود را معرفی می کننید.

سخنرانی آسانسوری یا elevator speech میگه تلاش کنید تا روبه روی آینه در 30 ثانیه خودتون را معرفی کنید.

در برندسازی شخصی، شهادت مشتریان نقش ویژه ای داره. customer testimonials یا شهادت مشتریان به برندسازی شخصی شما کمک میکنه.

دیدین در برخی سایت ها نظرات مشتریان را نشان میدن، یا برخی فوتبالیست ها مثل چیزیکه برای پپ گوآردیولا مطرح شد و بیشتر بازیکنان بارسا، موفقیت ها و رشد خودشون را به پپ مرتبط دانستند، و این شهادت مشتریان نقش کلیدی در برندسازی شخصی شما دارد.

اجازه دهید از اینجای نوشته کمی در مورد صبر صحبت کنم. صبر در کسب و کار، صبر در فوتبالیست های حرفه ای و صبر در برندسازی شخصی.

حتما شما هم شنیده اید که وقتی با مشاورین کسب و کار صحبت میکنیم به زودتر وارد شدن به یک بازار تاکید ویژه ای دارند.

از مواردی که معمولا زیاد با آن روبه رو شده ایم که وقتی سریعتر نسبت به رقبا به خصوص در بازارهایی که اختراع ها و ثبت اختراع و مالکیت اختراع و قوانین مربوط به اون مانع از حضور سریع رقبا و کپی کردن میشه، سریعتر وارد شدن، چه در بخش اثرات شبکه ای و قیمت گذاری و رهبر بازار شدن میتونه تاثیرگذار باشه.

ولی همیشه اینطور نیست، چه بسیار سایت هایی که قبل از نت فلیکس وارد بازار نمایش فیلم های آنلاین شدند. چه بسیار سایت هایی که وارد فروش آنلاین عینک قبل از واربی پارکر شدند اما نتوانستن مثل این شرکت ها که چند سال بعد وارد بازار شدند، موفق شوند.

حرف من اینه که همیشه اول بودن، زودتر شروع کردن، همه چی سر تایم و برنامه بودن باعث موفقیت و برند شدن انسان و محصولات و شرکت ها نیست.

درسته که پرنده سحر خیز کرم را شکار می کنه، اما همون کرم سحرخیز نیز شکار پرنده میشه.

نکته مهم در تجربه گرایی است. میگن زمانیکه مارتین لوترگینگ میخواسته سخنرانی کنه، تا ساعتی قبل از سخنرانی همچنان مشغول اضافه و حذف کردن جمله و پاراگراف بوده. خیلی از سخنرانان بزرگ دنیا هم میگن اگر شما بخواهید یک سخنرانی طولانی داشته باشید، کار به نسبت راحت تری از سخنرانی کوتاه و متنی 270 کلمه ای خواهید داشت.

یا داوینچی برای تابلوی مونالیزا حدود بیش از 10 سال زمان گذاشت، بسیاری از تاثیرگذارترین اشعار و فیلم ها بعد از دهه چهارم زندگی شعرا و گارگردان ها اتفاق میافتد.

دلیلش چیست؟ تجربه کردن چیزهای جدید و از زاویه های متفاوت نگاه کردن

دلم میخواد بدونید ساکن بودن با مرگ تفاوتی ندارد. پس تا می توانید تجربه های جدید در زندگی داشته باشید. نگران زمان نباشید، اگر تجربه هایی که دوست دارید را پیگیری کنید، حتما دیر یا زود نتایجش را خواهید دید.

سایت باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز

ثبت نام در باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از طریق سایت باشگاه

پاسخ دهید