تاثیر دیدن بر عملکرد فوتبالیست های جوان

در کتاب پپ گواردیولا خاطره ای نوشته شده است که در قبل از فینال لیگ قهرمانان در مقابل منچستریونایتد مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر خیلی خوبی در بازی منچستر داشته است. به همین بهانه در میان جستجوی های اینترنتی و کتاب ها به مطلب زیر برخوردم.

ذهنیت پیروزی، آیا دیدن موفقیت های گذشته میتواند به موفقیت های آینده کمک کند؟

ما خیلی زود به شرایط عادت می کنیم. به نوعی شرطی میشویم.
در این مطلب کوتاه دوست داریم یکی از آزمایشات ساده در این زمینه را مطرح کنیم.

آزمایش از این قرار است که به نشانه درک مطلب از دو گروه افراد خواسته شد مطالبی را مطالعه نمایند.

گروه اول مطالبی در مورد معلولان و مصدومان می خواندند.
گروه دوم مطالبی در مورد موفقیت های ورزشکاران و رکوردها و تلاش هایی که آنها در مسابقاتی نظیر المپیک انجام دادند.

در پایان آزمایش اتفاق جالبی افتاد: گروه اول که در مورد مصدومان و معلولین مطالبی را خوانده و مشاهده کرده بودند، با سرعت کمتری به سمت خودروهای خود رفتند.

و گروه دوم که مطالبی در مورد ورزشکاران و رکوردها و رقابت پذیری آنها خوانده بودند، با سرعت بیشتری گام برمی داشتند و به سمت خودروهای خود می رفتند.

حالا میشه متوجه شد که چرا پپ گواردیولا قبل از بازی فینال میان بارسلونا و منچستریونایتد از دوست کارگردان خود می خواهد کلیپی آماده کند تا قبل از سوت آغاز بازی آن را برای بازیکنان پخش کند.

در این کلیپ سخت کوشی هایی که بازیکنان در طول فصل از خود نشان داده اند را با بردن جام حذفی و لیگ اسپانیا تدوین کردند و به بازیکنان تیم قبل از بازی نشان دادند.

ما خیلی زود به شرایط عادت می کنیم، مثل سگ معروف پاولف شرطی میشویم. اگر در بازیکنان پایه فوتبال ذهنیت پیروزی و تلاش را تقویت کنیم، احتمالا نتایج بهتری را خواهیم گرفت.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک بعنوان یکی از بهترین باشگاه ها و مدارس فوتبال در استان البرز برای ترم بهار و تابستان خود در شعبه رجایی شهر ثبت نام بعمل می آورد. شما میتوانید از طریق تماس با شماره زیر در تمرینات این باشگاه حضور داشته باشید.

09193631098 ☎

سایت باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز

ثبت نام در باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از طریق سایت باشگاه

پاسخ دهید