سرمربی تیم به مدیر تیم تغییر نقش داده است (مدیر یک تیم فوتبال) مدل بازی، به همراه تصاویری مهم برای مربیان فوتبال

حتما می دانید که به سرمربی های فوتبال اکنون manager  یا مدیر تیم گفته می شود. خب چرا مدیر می گویند، چون با تعداد زیادی از افراد در یک تیم ارتباط دارد.

از کارکنان باشگاه، بازیکنان، مربیان، مسئول زمین تمرینی، والدین، تدارکات، مدیر برنامه های بازیکنان، رسانه ها مواردی است که مربیان در ارتباط هستند و در واقع نقش مدیریتی دارند.

در آغاز مدیریت هر باشگاهی تعداد زیادی سوال وجود دارد که بایستی به آنها پاسخ داده شود.

اولین و مهم ترین چیزی که باید به آن توجه کرد، این است که چه چیزی می خواهیم و برای دستیابی به آن به چیزهایی نیاز داریم. اغلب پاسخی که مربیان می دهند این است که می خواهند برنده شوند. اما چرا کم پیش می آید که بگویند می خواهیم خوب فوتبال بازی کنیم.

 

اما پس از سال 2007 همزمان با رویکرد جدیدی که مورینیهو به فوتبال وارد کرد، برای موفقیت در فوتبال بایستی 4 فاز اصلی آن را مورد توجه قرار داد.

فاز دفاعی، فاز حمله، فاز انتقال از حمله به دفاع و فاز انتقال از دفاع به حمله

آنچه در تصویر و شکل زیر ملاحظه می کنید، موارد بنیادی است که تیم ملی اسپانیا در طی سال های 2008 تا  2009 در طول فصل فوتبالی انجام دادند.

این شکل به طور خلاصه توسط آبراهام گارسیا که در کنار مدیر تیم حضور داشت، توسعه داده شد.

مرحله اول این ایده به این ترتیب بود که باید مشخص بشه وقتی تیم توپ را در اختیار داره یا از دست داده، چگونه سازماندهی بشه و چه اقدامی را انجام بده. هر یک از بخش های بازی فوتبال، بعلاوه چند زیر مجموعه از آن مطرح شده است. بخش هایی شامل نوع حمله کردن تیم، حرکت های موقعیتی و ترکیبی، ضربات آزاد مستقیم و غیر مستقیم، شروع مجددها، پاس های بلند، ضربات کرنر، انتقال از دفاع به حمله و از حمله به دفاع.

بعد از اینکه بازی را به این بخش ها و زیر بخش ها تقسیم کردیم، یا بهتر است بگوییم به این اصول بازی تقسیم کردیم تا بازیکنان نقش های خود را بهتر بشناسند. اما مشکل کار در بازی فوتبال پیچیدگی است. زمانی که تیم مقابل بسیار فراتر از آنچه شما فکر می کنید دوندگی دارد و بازی خوبی از خود نشان می دهد، یا زمانیکه بازیکنان شما به خوبی در زمین حرکت نمی کنند. به همین دلیل شما به عنوان مدیر یا سرمربی یک تیم بایستی به طور دائم به بازیکنان بازخورد بدید.

شکل بالا یکی از بهترین چهارچوب هایی است که شما می توانید تیم خود را سازماندهی نمایید. در آنالیز تیم ها از آن استفاده کنید.

مثلا در بخش تهاجمی میتونید با حداقل لمس توپ با سرعت بالا توپ را در زمین حرکت بدید، یا حرکت بدون توپ بازیکنان هم تیمی برای ایجاد فضا و دادن حق انتخاب پاس برای بازیکن صاحب توپ، دریبل زدن و حرکت به سوی جلو و عبور از خط پرس ابتدایی تیم مقابل، ایجاد فضا در عرض زمین، چگونگی پوشش دادن و مارک کردن بازیکنان در محوطه جریمه خودمان، حرکت کردن سریع و هماهنگ بلافاصله وقتی توپ را مجدد تصاحب کردیم و در مواردی مثل آفساید گیری، پاس های نزدیک به هم و مواردی از این دست.

سایت باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز

ثبت نام در باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از طریق سایت باشگاه

برای شرکت در تست فنی باشگاه و مدرسه فوتبال درفک با شماره 09193631098 تماس بگیرید.

ثبت نام در باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز

ثبت نام در مدرسه فوتبال درفک در رده سنی 8 تا 10 سال

ثبت نام در مدرسه فوتبال درفک در رده سنی 10 تا 12 سال

ثبت نام در مدرسه فوتبال درفک در رده سنی 12 تا 14 سال

خرید کتاب های روز مربیگری فوتبال (ببینید)

پاسخ دهید