والدین کنار زمین فوتبال(PARENTS ON THE SOCCER SIDELINE) باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات روز فوتبال و تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا پیش رفته و بتواند استعدادهای بهتری پرورش داده و به فوتبال ایران و جهان معرفی کند.

ما در باشگاه درفک فکر می کنیم یک مربی باید هر لحظه در حال یادگیری و استفاده از بهترین تمرینات باشد، نه اینکه یک تمرین را روی یکی از شبکه های اجتماعی ببیند و بخواهد آن را بدون هیچ پس و پیشی فقط کپی کند. این به جای تاثیر مثبت، تاثیر منفی روی فوتبالیست خواهد داشت.

به جای آن اعتقاد به یادگیری کریستالی داریم، اینکه اگر یک ایده ای در جایی خوب بود، به دنبال منابع دیگری برای مطالعه آن ایده باشیم و ذره ذره بر دانش و اطلاعاتمان در آن زمینه بیافزاییم.

به همین دلیل اکنون که شما این مطلب را می خوانید نزدیک به 200 مطلب مختلف در جاهای گوناگون توسط باشگاه درفک در ارتباط با تمرینات و تاکتیک های روز فوتبال منتشر کرده ایم و امیدواریم شما نیز از این تمرینات استفاده کنید.

شما به عنوان والدین کنار خط زمین ایستاده اید.

ممکن است فوتبال بازی کرده باشید، تجربه بازی در سطح ملی را داشته باشید.

بلافاصله پس از سوار شدن فرزندتان بخاطر سوگیری منفی، شروع به حرف زدن در مورد اشتباهات فرزندتان میکنید.

شما دانش دارید، اما وقتی سر تمرین صحبت می کنید یا با روش و استراتژی مربی مخالفت می کنید، شخصیت مربی ای که خودتون خواستید فرزندتون زیر نظر اون مربی کار کنه را، بی اعتبار می کنید.

تمرکز روی چیزهای دیگر بهتر نیست؟

  • فرصت یادگیری
    حل مسئله
    تاب آوری

بجای تمرکز روی مزایای شگفت انگیز و قدرتمندی که از رقابت حاصل میشود، روی نتیجه و جدول مسابقات متمرکز می شوید. هر چیزی که مانع موفقیت در رتبه بندی شود، خانواده ها را دیوانه میکند.

یه نگاه دیگر که معمولا والدین دارن، این است که فرزندشان را بعنوان نماینده ای از خودشان در زمین بازی می بینند. خوب است که به نماینده خودتون افتخار کنید، اما مهارت و تصمیم گیری فرزند شما، چیزی از شما را در زمین فوتبال نشان نمیدهد.

به جای اون تمرکز رو روی چیزهایی بچرخانید که واقعا نماینده شماست: آداب و احترام به اطرافیان 

یکی از ابزارهای مربیان این است که از والدین بخواهند تعداد پاس ها و دویدن های سرعتی بازیکن را ثبت کنند یا از تمرین بچه ها فیلم و عکس بگیرند.

فوتبال ورزشی شگفت انگیز است. در یک محیط امن، خویشتن داری و مقاومت در شرایط سخت را یاد میگیرند، فوتبال رشد اجتماعی و خلاقیت و اعتماد به نفس را به همراه دارد.

اجازه بدید بچه ها بازی کنند، بشینید و از تماشای آنها لذت ببرید. بگذارید بازی، معلم آنها باشد.

پاسخ دهید