چگونه یک پاس کشنده در فوتبال ارسال کنیم؟ (FCDORFAK)

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات روز فوتبال و تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا پیش رفته و بتواند استعدادهای بهتری پرورش داده و به فوتبال ایران و جهان معرفی کند. 

ما در باشگاه درفک فکر می کنیم یک مربی باید هر لحظه در حال یادگیری و استفاده از بهترین تمرینات باشد، نه اینکه یک تمرین را روی یکی از شبکه های اجتماعی ببیند و بخواهد آن را بدون هیچ پس و پیشی فقط کپی کند. این به جای تاثیر مثبت، تاثیر منفی روی فوتبالیست خواهد داشت.

به جای آن اعتقاد به یادگیری کریستالی داریم، اینکه اگر یک ایده ای در جایی خوب بود، به دنبال منابع دیگری برای مطالعه آن ایده باشیم و ذره ذره بر دانش و اطلاعاتمان در آن زمینه بیافزاییم.

به همین دلیل اکنون که شما این مطلب را می خوانید نزدیک به 200 مطلب مختلف در جاهای گوناگون توسط باشگاه درفک در ارتباط با تمرینات و تاکتیک های روز فوتبال منتشر کرده ایم و امیدواریم شما نیز از این تمرینات استفاده کنید.

زمین را بررسی کنید

عادت کنید همواره به بررسی زمین و محیط اطراف برای ارسال یک پاس موثر بپردازید. یک تصویر کلی از شرایط پاس در ذهن خود از زمین مسابقه داشته باشید.
شما بدون دید مناسب نمیتوانید پاس زهرداری ارسال نمایید. هدف از بررسی زمین دیدن شرایط مناسب برای پاس با درصد موفقیت بالا میباشد که قرار است توسط شما ارسال گردد. بررسی اطراف اولین گام ارسال یک پاس زهردار و کشنده میباشد.

نگاهی رو به جلو داشته باشید

به دورترین نقطه ای که میتوانید پاس خود را ارسال کنید، نگاه کنید. خطرناکترین پاس ها معمولا روبه جلومیباشند. اگر شرایط همچین پاسی فراهم نبود در آن زمان گزینه بعدی را بررسی میکنیم.
هدف از ارسال یک پاس خطرناک قرار دادن یار خودی در مسیر گلزنی یا رساندن توپ به هم تیمی در یک موقعیت مناسب می باشد
تا بتوانند شرایط خلق موقعیت را ایجاد کنند پاس های عرضی و یا پاس های رو به عقب این ویژگیها را دارا نمیباشند.

fcdorfak.ir

شرایط پذیرش ریسک را بررسی کنید

ارزیابی کنید که آیا ریسک کردن برای به ثمر رسیدن پاس شما ارزش کافی را دارد یا خیر. پاسهایی با ریسک بالا در حالی که رسیدن به مقصد دارای اهمیت بالا نباشد را انتخاب نکنید.
اگر پاس شما به هدف ایجاد موقعیت گل با احتمال بالا باشد ارزش ریسک کردن را خواهد داشت. اگر قصد دارید خود را به عنوان فردی با توانایی ارسال پاس های زهردار و خطرناک معرفی کنید ممکن است در بعضی از موارد نیز اشتباه کنید اما زمانی که پاس شما به مقصد برسد دارای ارزش والایی خواهد بود.

شدت پاس مهم است

اطمینان حاصل نمایید شدت پاس ارسالی شما در شرایط موجود بازی کافی میباشد. زمانی که قصد دارید یک پاس در پشت دفاع حریف ارسال نمایید عموما ارسال پاس با قدرت بیشتر از پاس با قدرت کمتر دارای ارجحیت میباشد.
در نهایت و در بدترین حالت ارسال توپ با قدرت بالا توسط دروازه بان حریف جمع شده و یا به بیرون هدایت می شود اما اگر پاس دارای قدرت و شدت کافی نباشد توپ توسط حریف قطع شده و شرایط ایجاد ضدحمله را برای آنها فراهم میآورد.

تایمینگ مناسب

زمانی که قرار بر ارسال یک پاس خطرناک میباشد شما نیاز دارید در لحظه مناسب اقدام به ارسال پاس نمایید. اگر در ارسال پاس زود به توپ ضربه بزنید هم تیمی شما شانس یک گام و استارت مناسب برای رسیدن به توپ شما را نخواهد داشت و اگر دیر به توپ ضربه بزنید موقعیت از دست خواهد رفت و هم تیمی شما در شرایط آفساید قرار خواهد گرفت.
هدف از ارسال پاس در زمانی مناسب است که هم تیمی بتواند از تل هی آفساید حریف فرار کند.

تغییر دادن

مدل پاس های خود را همواره تغییر دهید تا شما را به عنوان یک بازیکن غیرقابل پی شبینی بشناسند. یک تغییر یا فریب در مدل ارسال پاس های خود ایجاد کنید که این روش شما را یک گام از حریف پیش خواهد انداخت. این کار میتواند با تغییر زاویه بدن (یا،سر) شما به یک سمت و ارسال پاس در سمت مخالف برای فریب حریف صورت بگیرد.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از استعدادهای فوتبال در سراسر کشور پذیرش می کند. شما می توانید به مجموعه درفک پیوسته و در مسیر حرفه ای شدن به عنوان یک فوتبالیست قدم بردارید.

پاسخ دهید