بهترین بازیسازهای فوتبال دنیا | FCDORFAK

بهترین بازیسازها، که به آنها شماره 10 نیز گفته می شود دریبل زنی و عبور از مدافع، بینایی، خونسردی و قدرت را ترکیب می کنند. در اینجا، ما بهترین ها از 10 به 1  را رتبه بندی می کنیم.

 10 تا از بهترین بازیسازهای فوتبال دنیا 

قبلاً انتخاب بهترین بازیسازهای فوتبال جهان بسیار آسان بود. دوران طلایی بازیکن کلاسیک گذشته است. بازیکنانی مانند دکو و مسوت اوزیل – خلاقانی ناب که در طول زندگی حرفه ای خود به ندرت بازیکنان حریف را دنبال کرده یا تحت فشار قرار می دادند – دیگر به عنوان یک ترکیب با عملکرد بالا، هوشمندانه محسوب نمی شوند.

انتظار می رود که شماره 10 های مدرن سطح نظم و انضباطی را نشان دهند که تیم آنها مالکیت توپ را نداشته باشد، حتی ممکن است از موقعیت های نامتعارف در زمین برخوردار باشند. بنابراین، برخی از بازیکنان این لیست بازی های جناحی یا عمیق تری را به عنوان بخشی از خط میانی آغاز می کنند. با این حال، یک نکته مشترک در همه آنها این است که آنها وقتی توپ را بین خط هافبک و دفاع حریف می گیرند ، بهترین کار خود را انجام می دهند و وقتی تیمشان دارای توپ است، می خواهند موقعیت های مرکزی اطراف محوطه را بگیرند.

برخلاف گلزنان بیرون و خارج محوطه، همه آنها در درجه اول ارائه دهنده گل یا پاس دهنده گل هستند.

بنابراین ، بدون هیچ زحمتی بیشتر، در اینجا ما 10 بازی ساز برتر فوتبال جهان را در حال حاضر به حساب می آوریم. بازیکنانی که ایجاد شانس گلزنی برای یک هم تیمی برای آنها دلیل اصلی زندگی فوتبالیشان است.

10. جک گریلیش ، استون ویلا
جک گریلیش استون ویلا انگلیس

بله، بازیکنان در باشگاه های بزرگتر حضور دارند، اما آمار دروغ نمی گوید – Jack Grealish یک خالق نخبه در موقعیت های گلزنی است. علی رغم اینکه در فصل گذشته برای استون ویلای تهدید به سقوط بازی کرد، بازیکن انگلیسی بیش از هر بازیکن در لیگ برتر موقعیت ایجاد کرد.

Grealish تمایل دارد بازیها را در جناح چپ شروع کند اما برای قرار گرفتن در موقعیت دریافت توپ و کمک به حملات، به موقعیتهای مرکزی بیشتر می رود. او در فضاهای تنگ قابل اعتماد است و توانایی او در بردن ضربات ایستگاهی در موقعیت های خطرناک تقریباً در نوع خود یک مهارت است – و چیزی است که انگلیس می خواهد در یورو و تابستان آینده از آن استفاده کند. این بازیکن 25 ساله در سه بازی ابتدایی این فصل لیگ برتر سه گل و سه پاس گل داد. جک گریلیش یک بازیساز تمام عیار

9. کریستین اریکسن ، اینترمیلان
کریستین اریکسن

بازیکن سابق اسپرز از زمان پیوستن به اینتر در ژانویه 2020 برای سازگاری با زندگی در ایتالیا تلاش کرده است. در 17 حضور در سری آ تا پایان فصل گذشته، دانمارکی فقط یک گل به ثمر رساند و دو گل برای هم تیمی های خود ساخته و پرداخته کرد، که از نظر استانداردها عملکرد ضعیفی است که منجر به شایعات خروج زود هنگام در تابستان شد اما او اکنون در سن سیرو باقی مانده است.

پذیرفته شده است که عوامل کند کننده شروع او در میلان وجود دارد. او با زندگی در یک لیگ جدید، در یک کشور جدید سازگار نشده بود و همه گیری جهانی کرونا نمی تواند انتقال را آسان تر کند. انتظار می رود اریکسن اکنون که دوره ی سکوتی را گذرانده است، به عنوان مرکز خلاقیت در سیستم 3-4-1-2 آنتونیو کونته آغاز شود. 

8. مارتین اودگارد ، رئال مادرید

اودگارد به دلیل دریبل زدن، دید پاس دادن عالی و انرژی خارج از توپ تحسین شد. او فصل گذشته بسیار خوب بود، رئال این بازیکن 21 ساله را در این باشگاه حفظ کرده است ، جایی که او با ایسکو برای حضور در تیم اصلی رقابت می کند. او سرانجام شروع به دریافت تحسین های شایسته استعدادهای خود می کند.

7. جیووانی رینا ، بوروسیا دورتموند

فقط بخاطر جوانانی همچون جیدون سانچو، ارلینگ هالند و جود بلینگهام طرفداران بوروسیا دورتموند از این موضوع هیجان زده نیستند. جیووانی رینا را می توان به آن لیست غبطه انگیز استعدادهای درخشان و آینده که مهارت خود را در سیگنال ایندونا پارک نیز به کار می گیرند، اضافه کرد. هافبک تهاجمی آمریکایی است.

هافبک تهاجمی آمریکایی هنوز فقط 17 ساله است و چیزهای زیادی برای یادگیری دارد، اما عملکرد او تا اینجای فصل به یک برنده بالقوه توپ طلا در آینده اشاره دارد.

رینا در پنج بازی ابتدایی فصل دورتموند دو گل و چهار پاس گل داده است. او در حملات درست پشت هالند فعالیت می کرده است و به نظر می رسد این زوج مشترک درک تقریباً تله پاتیکی را ایجاد کرده اند. رینا از دید و حرکت فوق العاده ای برخوردار است و در فضاهای تنگ بر روی توپ قابل اعتماد است و او را به شماره 10 عالی در تیم دورتموند تبدیل می کند که اغلب در بازی های داخلی بر مالکیت توپ مسلط است. هنوز کامل نشده است، اما در حال حاضر یک استعداد خارق العاده است.

6. پاپو گومز، آتالانتا

 

آرژانتینی که به همان اندازه در گلزنی، در خلق موقعیت نیز مهارت دارد، در 238 بازی برای آتالانتا 58 گل وو 69 پاس گل ارسال کرده است. تعداد گل های چهار گل و 2 پاس گل او در این فصل نشان می دهد بازیکنی که سال آینده 33 ساله شود هیچ نشانه ای از کندی ندارد

5. کای هاورتز، چلسی

کای هاورتز

مطمئناً میتواند شماره یک آینده این لیست باشد. Kai Havertz در آلمان بسیار عالی است، برخی او را تبدیل به بازیکنی بزرگتر از Michael Ballack می دانند- در واقع ستایش بسیار. عملکرد هاورتز در فصول اخیر برای بایرلورکوزن شایسته هیاهو بوده است. هاورتز 19 ساله بود و در فصل 2018/19 17 گل برای باشگاه به ثمر رساند، تقریباً آنها را به تنهایی به مقدماتی لیگ قهرمانان رساند. در حالی که عملکرد او در فصل گذشته کمی افت کرد، او قبل از اینکه در تابستان 80 میلیون پوند به چلسی برسد ، همچنان به عنوان قهرمان لورکوزن در فینال DFB-Pokal بازی کرد.

این ملی پوش آلمانی برای اقامت و تطبیقش با فوتبال انگلیس زمان می برد، اما هت تریک او مقابل بارنزلی در جام کارابائو در ماه سپتامبر به همه یادآوری کرد که چه بازیکن کشنده ای می تواند در روز خودش باشد.

کای هاورتز قد بلند، با استعداد فنی، عالی در هوا، متشکل از ضربات آخر خوب و پاس عالی، همه شرایط لازم را دارد تا به یک اسطوره لیگ برتر در غرب لندن تبدیل شود.

4. برونو فرناندز، منچستر یونایتد
برونو فرناندز

تأثیرات برونو فرناندز برای موفقیت در منچستر یونایتد برای صعود به لیگ قهرمانان، شبیه به تأثیر اریک کانتونا در اوایل دهه 90 بود. در حالی که فکر می کنند تعریفات در حال حاضر ممکن است کمی بیش از حد باشد، اما بدون شک او در کلاس های جهانی ه یک تیم برای شیاطین سرخ تبدیل شده است.

فرناندز دارای اعتماد به نفس و چشم دوختن به گل است که مدتهاست از میانه میدان یونایتد کم شده بود. او همچنین فشار زیادی را از دوش پل پوگبا، که باید از طلسم توجه خارج شود، برداشته است.

پاس نهایی فرناندز شاید به اندازه برخی دیگر از بازیکنان این لیست مهیج نباشد، اما آمار گلزنی او گویای کیفیت بالای این بازیکن است. بعلاوه، این مرد استاد ضربات از روی نقطه پنالتی است.

3. خامس رودریگز، اورتون

فرم اولیه خامس رودریگز در اورتون نباید کسی را متعجب کند. اگرچه ممکن است در نهایت اوضاع او در رئال مادرید به نتیجه نرسیده باشد، اما بهترین عملکرد او برای غول های اسپانیایی تحت مربیگری کارلو آنچلوتی قرار داشت- حالا یک بار دیگر در اورتون کارلتو است.

برخلاف بسیاری از افراد در این لیست، رودریگز واقعاً شماره 10 کهن الگویی است. یک خالق باهوش و با استعداد فنی که هنگام از بین بردن رقیب، به ندرت عذاب می شکند. 

دومینیک کالورت لوین و ریچارلیسون بازیکنانی هستند که هم اکنون از برد پاس های دیدنی او بیشترین بهره را می برند. این مهاجمین ترکیبی کامل از سرعت، قدرت و عزم راسخ هستند و باعث می شوند که رودریگز هنگام قرار گرفتن در موقعیت های خطرناک توپ را با آنها کار کند.

2. کوین دی بروین ، منچسترسیتی

دامنه و قدرت پاس بی نظیر او به این معنی است که او می تواند در یک چشم به هم زدن و تقریباً از هرجای زمین حمله را انجام دهد. در واقع ، فکر کردن در مورد بازیکن دیگری در تاریخ لیگ برتر دشوار است.

 

1. توماس مولر ، بایرن مونیخ

دوازده ماه پیش، این ایده که توماس مولر بهترین بازیساز در اروپا شناخته شود، بسیار دور از ذهن بود سال گذشته، این آلمانی توسط تیم ملی خود و بایرن مونیخ، باشگاهش، به حاشیه رانده شد.

مولر دور از اوج زندگی فوتبالی خود دیده می شد و قادر به جمع كردن خود نبود و به تیم های مقابل مانند گذشته آسیب نمی رساند. به دنبال عملکرد جمعی ضعیف در جام جهانی 2018، لوو سرمربی تیم ملی آلمان مولر را از تیم آلمان دور کرد. در مرحله بعدی، او به آرامی توسط نیکو کوواچ در بایرن به نیمکت دوخته شد. اوضاع برای بازیکنی که زمانی در زمره باهوش ترینهای فوتبال جهان محسوب می شد، تلخ به نظر می رسید.

اما بعد همه چیز تغییر کرد. وقتی در نوامبر 2019 این باشگاه تصمیم گرفت كوواچ جایگزین شود، هانسی فلیك تصمیم گرفت كه  بلافاصله مولر را به ترکیب تیم اصلی بایرن بازگرداند. این یک نبوغ را ثابت می کند، زیرا مسلماً 31 ساله از بهترین کارزار حرفه ای خود لذت می برد. 

حرکت، کار و ازخودگذشتگی او در مقابل دروازه در حالی که بایرن به سه گانه نزدیک شد، مهم بود، در حالی که رابرت لواندوفسکی ، مهاجم رکوردشکنی کرد و مهارت های مولر را دلیل عمده موفقیت خود در مقابل دروازه دانست.

شاید او ابریشمی ترین بازیکن این لیست نباشد. بهترین پاسور هم شاید نباشد، اما کار شماره 10 کمک به تیمش برای گلزنی است و هیچ کس روی کره زمین در 12 ماه گذشته این کار را بهتر از توماس مولر انجام نداده است.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از استعدادهای فوتبال در سراسر کشور پذیرش می کند. شما می توانید به مجموعه درفک پیوسته و در مسیر حرفه ای شدن به عنوان یک فوتبالیست قدم بردارید.

پاسخ دهید