11 ایده برای بازی پیشرفته با آرایش 3-3-4 در فوتبال (چگونه با آرایش 3-3-4 بهترین بازی را انجام بدیم) | FCDORFAK

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز به عنوان یکی از بهترین آکادمی های فوتبال ایران و البرز تلاش دارد، تا همگام با بهترین تمرینات روز فوتبال دنیا، استعدادهای خوبی را به فوتبال ملی و باشگاهی معرفی نماید.

در این نوشته با هم مروری کوتاه در مورد سبک زندگی ورزشی یکی از با اهمیت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال خواهیم داشت.

با مقالات دیگر درفک نیز همراه باشید.

1)دروازه بان بازی سازgoalkeeper playmaker:

در فوتبال مدرن امروز درواز ه بان جزئی از پلن تیم در فرار از پرس حریف و بازیسازی از عقب زمین می باشد و تمامی مربیان مولف و بزرگ دنیا درصدد بکارگیری این درواز ه بانان در جهت بازیسازی و برتری عددی در عقب زمین میباشند.
به تیم هایی مانند بایرن مونیخ نگاه کنید که از نویر بهره می برد در اجرای چنین فاکتوری کاملا موفق عمل کرد ه اند.

2) فولبک با توانایی وینگ بک:

فولبک های مدرن نقش به سزایی در امور هجومی تیم و نقشه هایی که از کانال های کناری طراحی می شود دارند و توانایی هرچه بیشتر آنها در خلق موقعیت، ارسال پاس های موثر و ایجاد برتری عددی مانند یک اسلحه پنهان و ویرانگر در جهت تخریب دفاع حریف عمل می کند و امروزه فولبک هایی مانند آرنولد و رابرتسون برای هر تیمی نعمت محسوب می شوند.

3) فولبک کاذب:

فوتبال همواره در حال پیشرفت و دگرگونی است، هرچه بیشتر و بیشتر به عمق آن می نگریم مفاهیم جدیدی از تکنیک و تاکتیک می یابیم. فولبک کاذب امروزه بسیار در این سیستم پرکاربرد شده و در تخریب سیستم پرس حریف بسیار موثر می باشد. فولبک هایی که به جای کانال های کناری در هاف اسپیس و کانال مرکزی قرار گرفته و در بازیسازی نقش کمک کننده را ایفا و می کنند.
4)هافبک مهاجم Midfielder_forward:

در نسل جدیدی از فوتبال مدرن شاهد مدافعانی قدرتمندتر و باهوش تر هستیم و مربیان مولف همواره سعی در شکستن نظم دفاع حریف می باشند.
هافبک مهاجم به هافبک هایی گفته می شود که در بحث هجومی عملا نه به عنوان یک هافبک بلکه به صورت یک مهاجم از فضای پشت به خط حمله اضافه میشوند و نظم دفاعی حریف را نابود می کنند.

5) ایجاد آرایش۳ نفره در بازیسازی:

پرس از جلوی زمین همواره راهی برای فشار بر تیم هایی با تمایل به مالکیت می باشد.
از راهکار های شکستن این مدل پرس ایجاد خط ۳ نفره در
عقب زمین است که توسط ۲ مدافع میانی و یک هافبک دفاعییا یکی از فولبک ها به اجرا در آمده تا نظم پرسینگ حریف را تخریب کنند و شرایط را برای رساندن توپ به خط جلو مهیا نمایند.

*آکادمی دروازه بانی فوتبال در استان البرز و کرج | FCDORFAK

*دروازه بان ها در فوتبال مدرن دیگر فقط یک بازیکن با دو دست نیستند (شروع مجدد بازی توسط دروازه بان، بازیسازی با دروازه بان)

استعدادیابی فوتبال در کرج (استعدادیابی فوتبال نونهالان در کرج)

تست فوتبال در کرج (تست فوتبال نونهالان، نوجوانان در کرج سال 99)

6) وینگر کاذب یا False winger:

یک روش ویژه در به کار گیری وینگر در ناحیه ای غیر از موقعیت تخصصی بازی او و گمراهی مدافع مستقیم استفاده از روش وینگر کاذب می باشد.
در واقع در فوتبال مدرن وینگر فقط در آرایش اولیه در این پست حضور دارد، در حالی که با آزادی عمل بالا در مرکز و هاف اسپیس آزادانه حرکت کرده و علاوه بر ایجاد فضا در کنار از یارگیری مستقیم نیز جلوگیری می کند.

7)مهاجم کاذب یا False nine:

در واقع در این سیستم مربیانی مانند کلوپ وگواردیولا به جای استفاده از یک مهاجم هدف فیزیکی و گلزن از یک مهاجم کاذب با توانایی خلق فضا، دید عالی و توانایی خلق موقعیت بهره می برند تا هم در بازی سازی به عقب تر آمده و به هافبک ها کمک کند هم فضا را برای نفوذ وینگرها مهیا کند.
مهاجمانی مانند مسی و فیرمینو از مدل های مدرن این تکنیک هستند.

8)ریسک بالا، پاداش بالا High risk high reward:

سیستم 3 3 4 مدلی بسیار جذاب برای یک پرس از جلوی با فشار بی حد و اندازه با نفرات بالا بر روی دفاع حریف می باشد. با این سیستم پرس هم مدل یارگیری من تو من و هم بستن مسیرهای پاس به خوبی فراهم می باشد.
در واقع با ریسک بالا می توان برای هر یک از بازیکنان حریف یک مارک کننده و یارگیر مجزا استفاده نماییم. پاداش های بزرگ برای افرادی که ریسک پذیرند می باشند.

9) مثلث مرگ:

مالکیت لازمه یک سیستم حمایتی منظم و بابرنامه می باشد و می بایست به بازیکن صاحب توپ امکان انتخاب آگاهانه و آزادانه را بدهد.
سیستم 3 3 4 مملو از مثلث می باشد که همواره ۳ الی ۴ گزینه آماده را در اختیار بازیکن صاحب توپ قرار می دهد. هرچه تشکیل این مثلث ها سریعتر و دقیق تر باشد روند بازی سازی نیز تسریع می گردد.

10)پست 5.5:

همواره فرار از پرس همه جانبه حریف دغدغه مربیان بوده است، یکی از ایده های جالب در این زمینه استفاده از هافبک هولدینگ یا هافبک دفاعی به جای مدافع میانی که توانایی بالاتری در پخش و به گردش درآوردن توپ دارد، می باشد.
در این مدل هافبک دفاعی می بایست با توانایی بالا توپ را از
منطقه پرس خارج کرده و به بازیکنان جلوی زمین تحویل دهد.

11)شیفت موقعیت:

بازی بدون هدف و برنامه جایی در فوتبال مدرن ندارد.مربیان مدرن و مولف همواره به دنبال راهی برای بهبود شرایط بازی تیم خود می باشند.
شیفت موقعیت در بازیسازی به این صورت است که با هدف شکستن یارگیری دو مدافع وسط به سمت کناره ها مایل شده، فولبک ها به خط هافبک شیفت می شوند، هافبک دفاعی در مرکز زمین قرار گرفته و دو هافبک میانی به عقب آمده و با قرارگیری در هاف اسپیس اقدام به توپگیری می نمایند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان یکی از بهترین باشگاه ها و مدارس فوتبال در استان البرز، از بازیکنان با استعداد فوتبال استان البرز، تست فنی بعمل می آورد. شما نیز می توانید با توجه به شرایط سنی خود در یکی از رده های باشگاه فوتبال درفک حضور داشته باشید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از استعدادهای فوتبال در سراسر کشور پذیرش می کند. شما می توانید به مجموعه درفک پیوسته و در مسیر حرفه ای شدن به عنوان یک فوتبالیست قدم بردارید.

پاسخ دهید