چگونه در فوتبال مقابل تیمی که دفاع اتوبوسی می کند، بازی کرده و پیروز شویم | FCDORFAK

دفاع اتوبوسی توسط ژوزه مورینیو بعد از بازی چلسی و تاتنهام در استمفوردبریج معروف شد. بازی با نتیجه مساوی 0- 0 به پایان رسید و مورینیو اعتقاد داشت این نتیجه در اثر تاکتیک های منفی تاتنهام بود.

تاکتیک پارک کردن اتوبوس، اساسا برای گرفتن فضا تنها با هدف نرسیدن حریف به گل است. حمله کردن در تاکتیک پارک کردن اتوبوس بیشتر یک تفکر ثانویه است. عمده عملکرد این تاکتیک حول تخریب تاکتیک حریف و حفظ کلین شیت است. اگر بازی با نتیجه 0-0 به پایان برسد این تاکتیک به هدف خود رسیده است.
اگر در یک بازی با تیمی روبرو شدید که با این روش دفاع می کرد ما برای شما راهکارهایی داریم تا بتوانید از این سد عبور کرده و موقعیت گلزنی برای تیم خود ایجاد کنید.

*صبر و شکیبایی:

در مرحله اول میبایست صبرو شکیبایی نمود و برای یافتن روزنه در دفاع حریف منتظر ماند.
سعی نکنید در زمانی که شرایط برای نفوذ به دفاع حریف غیر ممکن است به سمت دروازه حریف یورش ببرید به این دلیل که امکان از دست رفتن توپ در این شرایط بسیار بالا بوده و امکان ضد حملاتی جبران ناپذیر را برای حریف ایجاد می کند.
صبرو حوصله باعث ایجاد آرامش در تیم شده و با چرخش مناسب توپ در همه جهات، دفاع حریف را از هم باز کرده و ایجاد شکاف می کند.

*خارج کردن مدافعین از منطقه تحت پوشش:

️در این مبحث ارتباط ویژه ای به منظور ایجاد شکاف از طریق چرخش توپ با سرعت + دقت بالا با صبر و شکیبایی وجود دارد.
تیم حریف برای پوشش کامل تمامی شکافها و کانالهای دفاعی مجبور به جابجایی زیاد می باشد و برای شکست این مدل دفاع باید با دقت بالا همزمان با چرخش توپ روزنه های نفوذ را یافت و شرایط ارسال توپ برای مهاجمان را فراهم آورد.

*آکادمی دروازه بانی فوتبال در استان البرز و کرج | FCDORFAK

*دروازه بان ها در فوتبال مدرن دیگر فقط یک بازیکن با دو دست نیستند (شروع مجدد بازی توسط دروازه بان، بازیسازی با دروازه بان)

استعدادیابی فوتبال در کرج (استعدادیابی فوتبال نونهالان در کرج)

تست فوتبال در کرج (تست فوتبال نونهالان، نوجوانان در کرج سال 99)

 

*شوت از راه دور، ️از شوت زدن نهراسید:

اگر حریف به طور فشرده تمامی کانالهای دفاعی را پوشش داده باشد، شوت از راه دور گزینه ای جذاب و موثر در جهت رسیدن به دروازه حریف می باشد.
حتی اگر شوت وارد دروازه نشود این هشدار به حریف داده می شود که میبایست برای جلوگیری و بستن مسیر شوت از محدوده امن خود جلوتر آمده و این واکنش آنها؛ فضا برای نفوذ در اختیار تیم مهاجم قرار می دهد. شوت از راه دور همواره یک راه میانبر برای مقابله با دفاع فشرده می باشد.

*برتری عددی:

هیچ کسی علاقه ای به تنها شدن در زندگی خود ندارد سعی کنید دفاع حریف را در شرایط 2مقابل 1قرار دهید.

سعید رنجبر مربی باشگاه درفک البرز، کتابی را ترجمه کرده است که میتواند برای ایجاد برتری های عددی در نقاط مختلف زمین مفید باشد.

می توانید این کتاب را از طریق لینک زیر تهیه نمایید

خرید ترجمه کتاب مربیگری با سبک و فلسفه مارچلو بیلسا از سعید رنجبر

با حرکات یک،دو و پاس کاری سریع دفاع حریف را دور بزنید. برتری عددی امکان گیج کردن دفاع حریف را فراهم می سازد و حرکت های هجومی تیم را برای مدافع نامشخص می گرداند.
بارسلونا 11-2010 در زمینه ی برتری عددی و خارج کردن مدافعان حریف بسیار عالی عمل می کرد.
آنها با برتری عددی و ایجاد گزینه های پاس زیاد و چرخش مداوم توپ دفاع حریف را مجبور به تحرک زیاد و خارج شدن از منطقه دفاعی خود می کردند.

*مردان خود را آماده مبارزه کنید، ️از رودرو کردن بازیکنان خودی با دفاع حریف نهراسید:

مدافعان همواره برای قطع پاس های ارسالی بین خطوط دفاعی خود را آماده می کنند.
توپ را بین مدافعان حریف به گردش در آورید و شرایط یک در مقابل یک را برای بازیکنان خودی ایجاد کنید. این کار می تواند دفاع حریف را وادار به خروج از منطقه امن خود کرده و با حرکت هماهنگ شده مهاجمان تیم می توان overload (برتری عددی)در یک ناحیه ایجاد کرد. ریسک بزرگ همواره پاداشی بزرگتر به همراه دارد.

کیفیت پاس:

️پاس های بلند، پاس های کوتاه و یک،دو، پاس های در عمق، تغییر منطقه بازی و مدل های مختلف دیگر پاس همگی نیازمند دقت و مهارت بالایی میباشند.
پاس های بیهوده و با سرعت پایین برای هم تیمی ها در شرایطی که دارای کیفیت بالایی نباشد کمکی به شکستن دفاع حریف نمی کند.
پاس های سریع و با دقت بالا این امکان را به تیم مهاجم می دهند که بتوانند پاس هایی در ناحیه کلیدی تیم حریف ارسال نمایند.
کیفیت پاس اولین و اصلی ترین شرط در جهت اجرای فعالیتی برای شکستن دفاع حریف می باشد.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان یکی از بهترین باشگاه ها و مدارس فوتبال در استان البرز، از بازیکنان با استعداد فوتبال استان البرز، تست فنی بعمل می آورد. شما نیز می توانید با توجه به شرایط سنی خود در یکی از رده های باشگاه فوتبال درفک حضور داشته باشید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از استعدادهای فوتبال در سراسر کشور پذیرش می کند. شما می توانید به مجموعه درفک پیوسته و در مسیر حرفه ای شدن به عنوان یک فوتبالیست قدم بردارید.

پاسخ دهید