وقتی با دو هافبک دفاعی در فوتبال بازی می کنیم Double Pivot | بینش و بصیرت در پس انتخاب FCDORFAK | double pivot

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز به عنوان یکی از بهترین آکادمی های فوتبال ایران و البرز تلاش دارد، تا همگام با بهترین تمرینات روز فوتبال دنیا، استعدادهای خوبی را به فوتبال ملی و باشگاهی معرفی نماید.

در این نوشته با هم مروری کوتاه در مورد نقش و وظایف یک هافبک دفاعی جلو مدافعان Deep Lying Playmaker در تیم های فوتبالخواهیم داشت.

با مقالات دیگر درفک نیز همراه باشید.

استفاده از Double Pivot تیمی را توصیف می کند که از دو هافبک دفاعی استفاده می کند. (یا یک هافبک دفاعی به همراه یک هافبک لینک دهنده بازی). در فوتبال اخیر این شامل همه تیمهایی است که با آرایش 4-5-1 یا 4-2-3-1 بازی می کنند. وقتی با دو هافبک دفاعی بازی می کنید و یکی حمله می کند، دیگری او را می پوشاند و ضد حملات را متوقف می کند.

این مدل در واقع یک آرایش مخصوص پست هافبک دفاعی میباشد که در آن به جای استفاده از یک هافبک دفاعی، از دو هافبک دفاعی بر روی یک خط عرضی که میتوانند با خصوصیات یکسان یا متفاوت در جهت اهداف تیمی مختلف عمل نمایند، استفاده نمود. در این مدل دو هافبک در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک لاین جداگانه برای پوشش هرچه بهتر عرض زمین ایجاد میکنند.

1) برای محافظت هرچه بهتر از جلوی مدافعان در زمان دفاع مورد استفاده قرار میگیرد.

2) همواره یک روش پیشگیرانه در مقابل ضد حملات سریع حریف میباشد.

3) امکان دسترسی به نیم فضاها را در لحظه دفاعی تسهیل مینماید.

4) همواره یک راه موثر در جهت بازیابی موقعیت و مالکیت پس از تصاحب توپ میباشد.

5) شرایط پوشش فضای پشت مدافعان کناری در زمان حمله را فراهم میآورد.

6) هر دو هافبک دفاعی میبایست توانایی پخش توپ بالایی داشته باشند و به حدی در این امر عالی باشند که از عناصر اصلی تیم محسوب گردند.

7) زمانی که یکی از هافبک های دفاعی برای پوشش، حمایت و یا شرکت در حمله حرکت رو به جلو انجام داد هافبک دفاعی دیگر میبایست فضای پشت او را پوشش دهد (ارتباط بین دو هافبک دفاعی میبایست در سطح بالایی قرار داشته تا از سردرگمی جلوگیری کند).

8) حالت double pivot بسیار انعطافپذیر بوده و این امکان را به تیم میدهد که از هافبک دفاعی با 2 نقشهای متفاوت بهره ببرد. برای مثال یکی از آنها میتواند در نقش holding و دیگری در نقش deep lying playmaker انجام وظیفه نمایند.

*آکادمی دروازه بانی فوتبال در استان البرز و کرج | FCDORFAK

*دروازه بان ها در فوتبال مدرن دیگر فقط یک بازیکن با دو دست نیستند (شروع مجدد بازی توسط دروازه بان، بازیسازی با دروازه بان)

*استعدادیابی فوتبال در کرج (استعدادیابی فوتبال نونهالان در کرج)

*تست فوتبال در کرج (تست فوتبال نونهالان، نوجوانان در کرج سال 99)

گامهایی در جهت وظایف فردی  Double Pivot:

1) کاراصلی و عمده محافظت و پوشش فضای جلوی مدافعان میباشد.

2) جلوگیری از خلق موقعیت و مانع شدن از رسیدن حریف به مدافعین خودی

3) توپگیری، قطع توپ، تکلینگ و حفظ موقعیت از کارهای عمده در این مدل میباشد.

4) توانایی پاس، حمل توپ و دریبلینگ به منظور انتقال توپ و عبور از مهاجمان و هافبکهای حریف در جهت رساندن توپ به خط جلوی تیم خودی

5) جلوگیری از حمله ی حریف با حفظ نظم در پوشش فضاها و محدود کردن فضای بین خطوط برای حریف

به دلیل تنوع در استفاده از این مدل نمی توان ویژگی کاملا خاصی برای اجرای این روش در نظر گرفت اما به طور کلی بازیکنان در این پست باید دارای ویژگی های عمومی دید، هوشیاری، آگاهی محیطی، قدرت پاس، تکلینگ، بازیخوانی و تواناییهای متعدد دیگر باشند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان یکی از بهترین باشگاه ها و مدارس فوتبال در استان البرز، از بازیکنان با استعداد فوتبال استان البرز، تست فنی بعمل می آورد. شما نیز می توانید با توجه به شرایط سنی خود در یکی از رده های باشگاه فوتبال درفک حضور داشته باشید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از استعدادهای فوتبال در سراسر کشور پذیرش می کند. شما می توانید به مجموعه درفک پیوسته و در مسیر حرفه ای شدن به عنوان یک فوتبالیست قدم بردارید.

پاسخ دهید