5 ویژگی مهم مهاجم های مرکزی در فوتبال | درفک البرز

5 ویژگی که هر مهاجم مرکزی باید داشته باشد

نوشته شده توسط سعید رنجبر

نقش اصلی مهاجم مرکزی (CF) گلزنی است. آنها ممکن است توپ زیادی را در طول بازی نداشته باشند، اما وقتی توپ دارند، گل می زنند. در این پست به ویژگی های کلیدی مهاجمان مرکزی بزرگ می پردازیم.

قدرت فیزیکی مهاجمان مرکزی برتر فوتبال:

مهاجمان نوک و مهاجمان میانی متفاوت هستند. یکی از تفاوت های اصلی آنها اندازه و قدرت آنها است. مهاجمان مرکزی معمولا قد بلندتر و قوی تر هستند، در حالی که مهاجمان میانی کوچکتر و سریعتر هستند. در حالی که مهاجمان از مهارت ها و سرعت خود برای دریبل زدن در دفاع استفاده می کنند، مهاجمان میانی با استفاده از قدرت و توان خود در شتاب، پرش یا شوت مدافعان را شکست می دهند. در نتیجه، مهاجمان میانی اغلب در کنار مهاجمان نوک بازی می کنند تا فرصت گلزنی را برای آنها فراهم کنند.

همچنین برای «تقابل» با مدافعان میانی حریف، که اغلب قد بلندتر و قوی‌تر از سایر بازیکنان هستند، به قدرت بدنی نیاز است. یک مهاجم مرکزی ضعیف توسط یک مدافع بزرگتر و قوی تر هل داده می شود. بنابراین، فورواردها در باشگاه های بدنسازی سخت کار می کنند تا قدرت بالاتنه و پایین تنه را افزایش داده و حفظ کنند.

گابریل باتیستوتا، یک “شماره 9” کلاسیک، بازیکن قوی ای بود که به خاطر شوت های قدرتمندش معروف بود.

 

موقعیت یابی و صبر مهاجمان مرکزی فوتبال:

مهاجمان مرکزی بزرگ فوتبال همیشه در مکان مناسب در زمان مناسب هستند. آنها خود را در اختیار هم تیمی های خود قرار می دهند و مدام به دفاع فشار می آورند. این بازیکنان به دنبال شکاف ها و فضاهای خالی می گردند و در عین حال دویدن های خود را برای شکست دادن تله آفساید زمان بندی می کنند.

مهاجمان مرکزی اغلب بیش از بسیاری از بازیکنان دیگر با توپ کار می کنند. آنها مدام برای یافتن فضاها حرکت می کنند و وقتی توپ را دریافت می کنند شوت می زنند یا یک پاس را پس می دهند. هدف اصلی آنها گلزنی است، بنابراین مالکیت توپ اولویت آنها نیست.

برای قرار گرفتن در مکان مناسب، یک مهاجم مرکزی باید صبور باشد. آنها اغلب فقط به این دلیل حرکت می کنند که مدافعان را با خود ببرند و برای بازیکنان دیگر با توپ جا باز کنند. آنها ممکن است تماس زیادی با توپ نداشته باشند، اما معمولا در موقعیتی هستند که می توانند گلزنی کنند.

بنابراین، یک مهاجم مرکزی ممکن است موقعیت های زیادی در دروازه نداشته باشد اما برای هم تیمی هایش سخت کار می کند. این نیاز به صبر و آمادگی برای یک فرصت یکباره در یک بازی دارد. ویدئوی زیر نحوه حرکت این بازیکنان در زمین را نشان می دهد.

 

اعتماد به نفس مهاجمان مرکزی فوتبال:

یک مهاجم با اعتماد به نفس در زمانی که توپ در پای آنها باشد شک نمی کند. در حالی که سایر بازیکنان ممکن است به دنبال گزینه های ایمن باشند، مهاجمان مرکزی با ریسک کردن در مسابقات پیروز می شوند. به عنوان مثال، آنها در یک زمان حیاتی اقدام به یک شوت از راه دور می کنند یا خطر تلاش برای دریبل زدن از مقابل دو مدافع را دارند.

اعتماد بیش از حد به یک مهاجم اغلب با خودخواهی اشتباه گرفته می شود. برعکس، یک بازیکن با اعتماد به نفس بازیکنی خودخواه نیست. همانطور که بحث شد، مهاجمان مرکزی بزرگ برای هم تیمی های خود سخت کار می کنند. با این حال، اگر فکر کنند می توانند خودشان گل بزنند، توپ را به هم تیمی خود پاس نمی دهند.

اعتماد به نفس با یک خاطره کوتاه همراه است. بازیکنان بزرگ نگران یک فرصت واضح از دست رفته نیستند. این بازیکنان طوری ادامه می دهند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. با این حال، اعتماد به نفس زیاد و حافظه کوتاه می تواند مضر باشد.

اولین لمس خوب در مهاجمان مرکزی بزرگ فوتبال:

اولین لمس خوب به کنترل توپ کمک می کند، بازی را نگه دارید، توپ را از کنار مدافع لمس کنید تا به سمت دروازه دریبل کنید یا فضایی برای شوت ایجاد کنید. بیشتر گل ها زمانی به ثمر می رسند که یک بازیکن با دو لمس یا کمتر به سمت دروازه شوت کند.

اولین لمس خوب می تواند تفاوت بین ایجاد موقعیت گلزنی یا دادن توپ برای یک ضد حمله خطرناک باشد. بنابراین، مهاجمان میانی باید اولین لمس درخشانی داشته باشند.

دنیس برگ کمپ در دوران حرفه ای خود در پست های هجومی مختلفی از جمله مهاجم مرکزی بازی کرد. گل او مقابل آرژانتین یک نمونه کلاسیک از اهمیت لمس اول خوب است.

سرزنی مهاجمان مرکزی فوتبال:

مهاجمان میانی درست بین مدافعان میانی حریف می نشینند. آنها معمولاً اولین بازیکنی هستند که در طول حمله وارد محوطه جریمه می شوند. بنابراین، بیشتر توپ‌های بلند و سانترهای ارسالی به سمت محوطه جریمه به سمت فوروارد مرکزی هدف قرار می‌گیرند. در این شرایط، مهارت ها و قدرت هوایی بسیار مهم است.

مهاجمان مرکزی بسیاری از گل های خود را با سر به ثمر می رسانند. اما امتیاز دادن تنها موقعیتی نیست که در آن به مهارت های هوایی آنها نیاز است. این بازیکنان به دلیل جثه خود به عنوان پیوت نیز بازی می کنند. آنها توپ را پشت سر خود برای هم تیمی های ورودی حرکت می دهند یا از پیشانی خود برای پاس دادن توپ با دقت استفاده می کنند.

روبرت لواندوفسکی با استفاده از سر خود گل های چشمگیر زیادی به ثمر رسانده است.

ما بسیاری از ویژگی های دیگر را که باعث ایجاد یک مهاجم مرکزی خوب می شود، کنار گذاشتیم. برای مثال، تعجب خواهید کرد که چرا دقت شوتزنی را در نظر نگرفتیم. مطمئناً، دقت شوتزنی بسیار عالی است و بسیاری از بهترین‌ها دقیق هستند. با این حال، مهاجمان بیشتر گل‌های خود را از موقعیت‌های کوتاه به ثمر می‌رسانند: ریباند، ضربه سر، شوت‌های قدرتمند درون محوطه، و غیره. بنابراین، دقت به یک ویژگی ثانویه تبدیل می‌شود. از سوی دیگر، مهاجمان ثانویه، وینگرها و هافبک های هجومی باید دریبل زنی دقیق و عالی باشند.

آیا فکر می کنید یک مهاجم مرکزی عالی است؟ و آیا به عنوان یکی از بازیکنان فوتبال پایه علاقه دارید این توانایی ها رو در خود توسعه بدید. آکادمی فوتبال درفک البرز به عنوان یکی از بهترین آکادمی های فوتبال ایران و استان البرز، می تواند برای رسیدن به این هدف شما کمک مناسبی باشد.

مدرسه فوتبال در کرج

بهترین مدرسه فوتبال در گوهردشت کرج

بهترین مدرسه فوتبال در عظیمیه کرج

بهترین مدرسه فوتبال در باغستان کرج

پاسخ دهید