چندین نکته برای بازاریابی باشگاه های ورزشی و باشگاه های فوتبال | درفک البرز

FCDORFAK

17 نکته مفید برای بازاریابی باشگاه ورزشی و باشگاه های فوتبال

برای اینکه بتوانید به عنوان یک باشگاه مردمی به پیشرفت خود ادامه دهید، باید پیوسته آنچه را که ارائه می دهید تبلیغ کنید.

با توجه به محدودیت‌های زمان و بودجه، شما و اعضای باشگاه باید در مورد نحوه جذب و حفظ اعضا هوشمند باشید.

بازاریابی برای جامعه محلی شما مسیر شما به سمت رشد است – اما شکستن آن سخت است. همه ما هر روز با پیام ها بمباران می شویم.

کلید ترکیبی از پیام، حجم و مخاطب هدف است.

برای کمک به شما برای شروع، ما چند نکته مفید را گردآوری کرده ایم.

 

 P های خود را مرتب کنید

اصول بازاریابی حول محور “The 7Ps” می چرخد.

با مسئولان باشگاه خود بنشینید و نکات زیر را در مورد باشگاه خود به کار ببرید – زمانی که بازاریابی واقعی شروع می شود، آنها به شما یک نقطه مرجع ثابت در هنگام برنامه ریزی راه های حمله خود را ارائه می دهند.

1. محصول

در اصل، این عضویت در باشگاه شماست. به عنوان یک کسب و کار، باشگاه خود را به اعضای جدید بالقوه «فروش» می کنید. در ذهنیت حضور در یک تجارت مرتبط با محصول باشید که مردم باید متقاعد شوند تا آن را خریداری کنند.

محصول شما می تواند سایر مواردی را که باشگاه شما می فروشد، مانند اجاره محل برگزاری، پوشش دهد.

2. مکان

کمی واضح است. در بیشتر موارد، زمین باشگاه شما خواهد بود، اما همچنین می تواند در رویدادهایی دور از باشگاه شما باشد که در آن حضور خواهید داشت و کارهایی که انجام می دهید را به نمایش می گذارید.

3. قیمت

این قیمت محصول شماست، چه برای عضویت سالانه، چه هزینه ای برای شرکت در مسابقه  یا قیمت اجاره محل باشگاه خود برای یک روز.

4. ترفیع

ترفیع به این معنی است که شما قصد دارید با مخاطبان هدف خود در تماس باشید. از چه کانال هایی استفاده می کنید و از چه لحنی برای انتقال پیام استفاده خواهید کرد؟

5. افراد

اینها شامل عضویت فعلی شما (بازیکنان، مربیان، داوطلبان و غیره)، به علاوه هر شکافی در باشگاه شما است که می خواهید برطرف کنید.

این می تواند در تیم شما باشد (آیا به یک مهاجم قاتل نیاز دارید)، یک مشکل در کل باشگاه (آیا تعداد تیم های جوانان شما کم است) یا یک مربی که آن تیم را به جلو ببرد.

این کلید رمزگشایی خواهد بود که تلاش های بازاریابی شما چه کسانی را هدف قرار می دهد.

 

6. فرآیند

هر کسی که در حال حاضر می خواهد به باشگاه شما بپیوندد چگونه این کار را انجام می دهد؟ آیا خرید یک محصول با باشگاه شما یک فرآیند آسان به صورت آنلاین یا آفلاین است؟ ایرادات موجود در فرآیند خود را شناسایی کنید و سعی کنید بر اساس آنها عمل کنید.

7. شواهد فیزیکی

این به تمام مکان هایی اشاره دارد که مخاطبان شما با باشگاه شما ارتباط دارند. می‌تواند از طریق وب‌سایت آنلاین یا حضور یک داوطلب در باشگاه باشد.

شواهد فیزیکی اطمینان و دانشی را به افراد می‌دهد تا افراد بتوانند تصمیم بگیرند، برای مثال عضویت به عنوان یک عضو جدید یا استخدام اتاقی برای یک کار.

8. شرکا

در نهایت، شرکا. برای باشگاه های اجتماعی، این احتمالاً به معنای حامیان مالی شما است. آنها بخش مهمی از امنیت مالی باشگاه شما هستند.

9-12 چند نقطه تماس ایجاد کنید

اگر در مورد باشگاه خود فریاد نمی زنید، هیچ کس در مورد خدمات عالی باشگاه شما نخواهد شنید. بدیهی به نظر می رسد، اما تعدادی پلتفرم آنلاین و آفلاین وجود دارد که باید از آنها برای شناسایی و بازاریابی موثر باشگاه خود استفاده کنید.

9. مستقیم بروید

همه ما ممکن است به صورت آنلاین کار کنیم، اما روش‌های مستقیم مبتنی بر جامعه قدیمی به دور از مرگ هستند.

به عنوان یک باشگاه که نقش مهمی در انسجام جامعه شما ایفا می کند، فرصت عالی برای جذب اعضای جدید از منطقه محلی دارید.

در اینجا دو مورد را به طور خلاصه پوشش خواهیم داد، که با رویدادها شروع می شود. برای جذب اعضای جدید فرصتی بهتر از پرتاب یک بازی عجیب و غریب یک روزه در زمین بازی یا زمین باشگاه خود پیدا نخواهید کرد.

از کل جامعه، از جمله کسب‌وکارهای محلی و حتی باشگاه‌های رقیب دعوت کنید و از آن به‌عنوان پایه‌ای برای حضور اعضای جدید استفاده کنید.

رویدادهای باشگاهی مانند این به اشکال مختلفی انجام می شود. می توانید یک باربیکیو تابستانی بیندازید، یک شب دوست بیاورید یا در یک رویداد ملی مانند شب چهارشنبه سوری حضور داشته باشید.

هر کدام افراد را به مکان شما می‌آورد، جایی که می‌توانید در درازمدت آنها را به‌عنوان عضو ثبت‌نام کنید.

برای انتشار اخبار این رویدادها و بیشتر کارهای خوبی که باشگاه شما در جامعه انجام می دهد، به یکی از قدیمی ترین و قوی ترین شکل های بازاریابی نیاز دارید – دهان به دهان.

این یک روش دشوار برای درست کردن است، زیرا اساساً به اعضای باشگاه شما متکی است که باشگاه شما را به افراد دیگر کاملاً به میل خودشان تأیید می کنند. اما می تواند بسیار موثر باشد.

والدین را تشویق کنید تا این خبر را در مدرسه منتشر کنند و از بازیکنان جوان خود بخواهید که یکی از دوستان خود را از زمین بازی به جلسه تمرین بعدی بیاورند.

حتی می‌توانید مستقیماً به مدرسه بروید و یک مجمع برای معرفی باشگاه خود انجام دهید یا یک جلسه ورزشی برگزار کنید.

این می تواند به ویژه موثر باشد اگر قبلاً راهی برای ورود داشته باشید، احتمالاً به شکل معلمی که اتفاقاً با باشگاه شما درگیر است.

10. وب سایت

شما به تازگی محصولی را که ظاهر آن را دوست دارید در تلویزیون مشاهده کرده اید. چگونه آن علاقه اولیه را پیگیری می کنید؟ شما آنلاین و وارد گوگل می شوید. همه ما این کار را انجام می دهیم. همیشه.

هر باشگاه ورزشی به یک وب سایت مدرن و جذاب نیاز دارد که به سرعت بارگذاری شود و به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کند.

بدون یک وب سایت باشگاهی جذاب و دائماً به روز شده که از هر چیز خوب در باشگاه شما حمایت می کند، شما پیدا نمی شوید – یا به همان اندازه بد – به طور بالقوه آن مشتریان را از پیوستن به آن منع می کنید.

شما می توانید از طریق وب سایت خود تأثیر بسیار خوبی داشته باشید و با تخصص فنی محدود مورد نیاز شروع به کار کنید.

 

11. پست الکترونیک

ایمیل‌ها عمدتاً با عضویت فعلی شما مرتبط هستند. بدیهی است که شما فقط می توانید برای افرادی که ایمیل آنها را دارید ایمیل ارسال کنید. به احتمال زیاد فقط اعضای فعلی شما هستند، بنابراین از آن به عنوان وسیله ای برای به روز نگه داشتن آنها در مورد آخرین اخبار استفاده کنید.

فقط چند نکته سریع در مورد ایمیل. اول اینکه زیاده روی نکنید.

اگر مانند اکثر مردم هستید، صندوق ورودی شما مملو از زباله هایی است که به آنها اهمیت نمی دهید، و اعضای هرزنامه به زودی تاثیر آن کانال را کاهش خواهند داد.

اطمینان حاصل کنید که فقط اطلاعات مرتبط را برای افراد مرتبط ارسال می کنید. یک عضو تیم اول نیازی به شنیدن خبر لغو تمرین تیم جوانان شما ندارد.

همه ایمیل‌هایشان را نمی‌بینند – چه برسد به اینکه بخوانند – اما شانس موفقیت با واضح کردن موضوع، نوشتن مختصر و ارسال در زمان مناسب افزایش می‌یابد.

نکته اصلی: زمان‌بندی کنید که ایمیل‌هایتان زمانی که می‌خواهید منتشر شوند، نه زمانی که آنها را می‌نویسید.

12. رسانه های اجتماعی

فیسبوک ماهانه 2.9 میلیارد کاربر فعال دارد. توییتر – ۲۲۹ میلیون اینستاگرام به بیش از 2 میلیارد رسید آن‌ها پلتفرم‌های آنلاینی هستند که فرهنگ ما را شکل می‌دهند و اساس ارتباطات ما را تشکیل می‌دهند، و باشگاه شما باید در ترکیب قرار بگیرد.

بازاریابی در مورد پاتوق کردن در جایی است که کاربران شما دوست دارند وقت خود را آنلاین بگذرانند.

این به ناچار پلتفرم های رسانه های اجتماعی هستند. رسانه های اجتماعی که برای بازگرداندن ترافیک به وب سایت باشگاه شما یا ارسال تصاویر/ویدئو از آخرین بازی تیم شما مفید است، هم می توانند اعضای فعلی را درگیر کنند و هم داستان شما را به مخاطبان جدید منتقل کنند (اگر آن داستان خاص قابل اشتراک گذاری باشد).

انتخاب‌های زیادی وجود دارد، اما به‌جای این‌که خودتان را خیلی محدود کنید، یک زوج (احتمالاً فیس‌بوک، توییتر و شاید اینستاگرام) را انتخاب کنید و منابع کافی را به آنها اختصاص دهید تا این کار را به خوبی انجام دهند.

رسانه های اجتماعی می توانند زمان را افزایش دهند. هم محتوا را ایجاد کنید و هم آن را به اشتراک بگذارید. باز هم، آن را برنامه ریزی کنید تا همه گزارش های مسابقه خود را در ساعت 2 بامداد پست نکنید، جایی که تا صبح روز بعد بیشتر در جدول زمانی اعضا باشد.

کانال های جدید و به همراه آنها فرصت های بالقوه ظهور خواهند کرد. پلتفرم اپلیکیشن ویدیوی اجتماعی TikTok طی پنج سال به ۱ میلیارد کاربر در سراسر جهان رسید.

سن جمعیتی آن نسبت به توییتر یا فیسبوک جوان‌تر است، اما این بستگی به نوع بازاریابی شما دارد.

13-17 وقت خود را صرف در نظر گرفتن گام ها کنید

برنامه ریزی. بررسی. بستر، زمینه. بررسی.

بعد، ارتباطات. افراد مختلف به رویکرد متفاوتی نیاز دارند، بنابراین هر بار که یک گفتگوی باشگاهی ارائه می دهید، به روش های زیر به دقت مخاطبان خود را در نظر بگیرید.

13. با چه کسی صحبت می کنید؟

بسته به اینکه با چه کسی صحبت می کنید، نحوه برقراری ارتباط شما می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. بسته به اینکه با چه کسی صحبت می کنید، پیام خود را با هم مخلوط کنید (به روش هایی که در بند 14 توضیح داده شده است).

14. چگونه با آنها صحبت می کنید؟

لحن و محتوای ارتباطات باشگاه، کلیدی است که می‌تواند با دریافت‌کننده ارتباط برقرار کند. گردآوری خبرنامه از یک اعلامیه رسمی در مورد یک حادثه انضباطی پرحرف تر خواهد بود.

 

15. هدف چیست؟

هر پیامی که به‌عنوان یک باشگاه ارسال می‌کنید باید یک فراخوان برای اقدام ضمیمه آن باشد. آیا ترافیک را به یک مقاله خبری باشگاه از رسانه های اجتماعی باز می گردانید؟ آیا می خواهید اعضای تیم حضور خود را در یک رویداد باشگاه تایید کنند؟

برای بازاریابی باشگاه خود، باید مشخص کنید که گیرنده می‌خواهید چه کاری انجام دهد و فرآیند انجام آن ساده است.

16. تصاویر کلیدی هستند

اینترنت مدت هاست که روش مصرف آنلاین ما را تغییر داده است. غرق شدن در اطلاعات، خواندن با سرعت بالا و بی حوصلگی خواننده رایج است. خوانندگان آنلاین خیلی بهتر به تصاویر پاسخ می دهند.

اگر عکاس باشگاهی دارید، تا جایی که ممکن است از یک تصویر مناسب استفاده کنید.

اگر می‌توانید فیلم‌های ثابت ویدیویی را روی تلفن، DSLR یا دستگاه پخش زنده ضبط کنید، ویدیو پتانسیل و تعامل بسیار بالایی دارد.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

مدرسه فوتبال در کرج

بهترین مدرسه فوتبال در گوهردشت کرج

بهترین مدرسه فوتبال در عظیمیه کرج

بهترین مدرسه فوتبال در باغستان کرج

پاسخ دهید