10 مزیت فوق العاده ورزش کردن | درفک البرز

10 مزیت بی نظیر ورزش

شاید هیجان به ثمر رساندن یک برنده در آخرین لحظه، جنبه رقابتی شما را جرقه بزند. شاید ورزش سخت همان چیزی باشد که بعد از یک روز یا هفته سخت در محل کار به آن نیاز دارید.

با این وجود، عملکرد خوب در ورزش نیازمند فداکاری است. ایجاد انگیزه برای رفتن به آن صبح زود یا شروع به تمرین در زمستان، زمانی که هوا سرد، تاریک و همراه با باران است، می تواند سخت باشد.

اگر به انگیزه بیشتری برای رسیدن به جلسه باشگاه خود در عصر امروز نیاز دارید، یا اگر نیاز به جذب بازیکنان جدید دارید، ادامه مطلب را بخوانید.

ورزش چگونه برای انسان مفید است؟

انسان ها به طور طبیعی موجودات فعالی هستند که تکامل یافته اند تا به دنبال حیوانات برای به دست آوردن غذای آنها بدوند. انسان ها نیز موجوداتی معاشرت پذیر هستند و بسیاری از پیشرفت های بشر به واسطه ارتباطات و تبادلات صورت گرفته است.

ورزش، با ترکیبی از تمرینات بدنی و فرآیند کار در یک تیم، فواید زیادی را به همراه دارد.

این موضوع بیش از هر زمان دیگری مرتبط است، زیرا بیشتر و بیشتر ما در سبک زندگی بی تحرک و انفرادی زندگی می کنیم و به صورت آنلاین ارتباط برقرار می کنیم و تنها تمرین ما پیاده روی از ماشین تا درب ورودی است.

به این مزایای سلامتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ورزش نگاه نکنید.

10 مزیت ورزش چیست؟
1) سلامتی

ما احتمالاً با واضح ترین مزیت شروع خواهیم کرد. ورزش و فعالیت بدنی می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد – و شما باید در هر مرحله از زندگی خود از آنها نهایت استفاده را ببرید.

به گزارش اسپورت انگلستان، فعالیت بدنی به طور مستقیم با کاهش خطر ابتلا به تعدادی از بیماری ها از جمله برخی بیماری های مزمن جدی مرتبط است. این شامل:

بیماری های قلبی عروقی مانند بیماری عروق کرونر قلب و سکته مغزی، دیابت نوع 2، سرطان، چاقی، بیماری کبد، مشکلات سلامت روان و شرایط اسکلتی عضلانی.

مجموعه تحقیقات علمی که از ارتباط بین سلامت ضعیف و عدم تحرک حمایت می کند، به اتفاق آرا و به راحتی در این منبع ایجاد شده توسط بنیاد قلب بریتانیا توضیح داده شده است.

2) سلامت روانی

این فقط بدن شما نیست که از شما برای شرکت در ورزش تشکر می کند – ذهن شما نیز از شما تشکر خواهد کرد. فعالیت بیشتر فواید سلامت روانی زیادی دارد.

برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، نشان داده شده است که فعالیت بدنی خطر ابتلا به مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب و در مراحل بعدی زندگی، زوال عقل را کاهش می دهد.

برای کودکان، تأثیر ورزش بر اعتماد به نفس و عزت نفس می تواند قابل توجه باشد. به لطف تصویر بهتر بدن، مطالعات مختلف نشان داده است که نوجوانان فعال تر، اعتماد بیشتری به سلامت خود دارند و احتمال مصرف مواد مخدر کاهش می یابد.

ورزش یک فرآیند رقابتی و هدف گذاری است که به کار سخت پاداش می دهد. فرآیند به چالش کشیدن خود و دستیابی به اهدافتان هیجان انگیز است و اعتماد به نفس را به همه کسانی که آن را می پذیرند تزریق می کند.

3) کاهش استرس

احتمالاً در نتیجه ورزش منظم شاهد کاهش قابل توجهی در سطح استرس خواهید بود. فعالیت بدنی به ذهن شما فرصتی می دهد تا از فشارهای زندگی مدرن دور شود زیرا سطح هورمون های استرس در بدن شما کاهش می یابد.

این به چند روش مختلف به وجود می آید. خلق و خوی شما با ترشح اندورفین در مغز شما تقویت می شود و به شما احساس شناوری، انرژی بیشتر و تمرکز بهتر می دهد. رگ‌های خونی شل می‌شوند و ضربان قلب و فشار خون شما کاهش می‌یابد – همه نشانه‌های کمتر نگران‌کننده هستند.

علاوه بر فواید علمی، انجام ورزش می تواند باعث حواس پرتی شود. زندگی مستلزم تعدادی فشار است و ورزش می تواند چندین ساعت در هفته ذهن شما را از این مسائل دور کند.

4) خواب بهتر

تحقیقات نشان می دهد ورزش می تواند کیفیت و کمیت خواب را بهبود بخشد. ورزش هوازی میزان خواب عمیق افراد را در یک شب افزایش می دهد، بنابراین مغز و بدن فرصتی برای تجدید قوا دارند.

بهبود سطح استرس و سلامت روان بهتر نیز به خواب بهتر کمک می کند. خلق و خوی شما تثبیت شده و ذهن شما از حالت فشرده خارج شده است، که برای روند واقعی به خواب رفتن مهم است. هر چه زودتر بخوابید، احتمالاً خواب بیشتری خواهید داشت.

مزایا به هر دو صورت است، زیرا اگر خواب شبانه بهتری داشته باشید، احتمالاً عملکرد شما در ورزش بهبود می یابد. خواب نیز مهم است زیرا به بدن شما اجازه می دهد تا بهبود یابد و از بیماری جلوگیری کند.

با این اوصاف، اندورفین های آزاد شده توسط ورزش می تواند برخی از افراد را با فعالیت اضافی مغز بیدار نگه دارد. ورزش همچنین دمای مرکزی بدن را افزایش می دهد که به بدن می گوید باید بیدار باشد.

مهم است که این را در نظر بگیرید و پیدا کنید که چه چیزی برای شما بهتر است. ممکن است ایده خوبی باشد که تمرینات خود را حداقل یک ساعت یا بیشتر قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

5) دانشگاهی

والدینی که به دنبال تقویت عملکرد فرزندان خود در مدرسه هستند، قطعاً باید مزایای مشارکت ورزشی را در نظر بگیرند.

در تحقیقی که بی بی سی در سال 2001 منتشر کرد مشخص شد که نوجوانان پس از 17 دقیقه ورزش برای پسران و 12 دقیقه برای دختران، در امتحانات ریاضی، انگلیسی و علوم بهتر عمل کردند.

یک توضیح برای چنین روندی عملکرد مغز است و این با ورزش بدنی بهبود می یابد. عملکرد اجرایی (یعنی سازماندهی مغز و سپس اقدام بر اساس اطلاعات) نیز می تواند از ماهیت حل مسئله ورزش بهره مند شود.

برای اینکه این کار به پاداش برسد، مدارس و مربیان باید فعالیت ها را به طور مناسب طراحی کنند. گزینه ای که توسط برخی از مدارس آزمایش شده است، انتقال درس های ورزش به صبح، افزایش تعامل و سطح انرژی در درس ها در طول روز است.

6) رفتار

خبرهای خوب بیشتر برای والدین فرزندان شما نه تنها می توانند از نظر تحصیلی بهتر عمل کنند، بلکه اگر ورزش کنند ممکن است رفتار بهتری داشته باشند.

تعدادی از مطالعات و بررسی ها ارتباط مستقیمی بین فعالیت بدنی و رفتار خوب پیدا کرده اند. در یک نظرسنجی در سال 2014، گاردین گزارش داد که 70 درصد از مدارس احساس می‌کنند که مشارکت ورزشی نقش مثبتی در رفتار دارد و منجر به ترک تحصیل کودکان کمتری شده است.

شواهد حکایتی زیادی در مورد ورزش های گروهی وجود دارد که به بچه ها کمک می کند در مسیر مستقیم و باریک قرار بگیرند. این یک حواس‌پرتی برای بچه‌ها است، و آنها را با الگوهای بزرگسالی مانند مربیان و اعضای تیم بزرگسالان آشنا می‌کند و برای برتری و موفقیت به انگیزه و اراده نیاز دارد.

با رقابت بسیار زیاد برای توجه کودکان به صورت آنلاین، ورزش راهی عالی برای دور نگه داشتن کودکان از صفحه نمایش و کمک به موفقیت یک تیم است.

7) مهارت های اجتماعی

از منظر اجتماعی، ورزش مجموعه‌ای از فواید را به همراه دارد که یک ذهنیت قوی و سالم را ایجاد می‌کند.

ورزش ویژگی‌های کلیدی تعیین‌کننده شخصیت را ارائه می‌کند که می‌تواند بچه‌ها را به خوبی در زندگی بزرگسالی نگه دارد. یکی از اینها کار گروهی است. اکثر ما هر روز به صورت تیمی کار می کنیم. برخی از آن ها بهتر از دیگران هستند، اما می تواند بر جنبه های زندگی حرفه ای و ورزشی ما تأثیر بگذارد.

ورزش افراد را، چه کودکان و چه بزرگسالان را به محیط های تیمی سوق می دهد. برای موفقیت، آنها باید یاد بگیرند که با هم کار کنند، به سایر اعضای تیم گوش دهند و راه حل هایی برای مشکلات بیابند. قرار گرفتن زودهنگام با این نوع محیط به این معنی است که بچه ها می توانند آن تجربیات را در زندگی بعدی خود تکرار کنند.

یکی دیگر از جنبه های ارزشمند کار گروهی، مهارت های ارتباطی است. یادگیری انتقال ایده ها به هم تیمی ها و گوش دادن به صحبت های دیگران در زندگی با افزایش سن بسیار حیاتی خواهد بود.

ورزش ذاتاً رقابتی است. جنبه آرزویی ورزش می تواند یک ابزار انگیزشی عالی برای افرادی باشد که می خواهند ذهن خود را روی چیزی متمرکز کنند و به آن دست یابند. رقابت و میل به بهترین بودن به این جاه طلبی ها دامن می زند.

تحریک این ویژگی ها در کودکان یا بزرگسالان به ندرت چیز بدی است. کودکان در تمام مراحل زندگی به این محیط های رقابتی سوق داده می شوند: در آموزش، در محل کار، در زندگی اجتماعی.

برخی می گویند ورزش جوانان کمی بیش از حد رقابتی می شود و این مانع پیشرفت فنی در هر رشته ورزشی می شود. مربیان باید تعادلی ایجاد کنند تا اطمینان حاصل شود که رقابت برای پیشبرد پیشرفت بدون کاهش مزایای اجتماعی استفاده می شود.

8) سایر جنبه های اجتماعی

ورزش های تیمی می توانند جنبه اجتماعی خوبی در خارج از زمین داشته باشد. به عنوان بخشی از یک تیم، بر اساس یک اخلاق مشترک، با هم تیمی های خود پیوند برقرار می کنید. با توسعه دوستی ها، رویدادهای اجتماعی تیمی در باشگاه های ورزشی در سراسر کشور رایج است.

این دلیل دیگری برای آشنا کردن بچه ها با ورزش های گروهی است. آنها را تشویق کنید تا با هم تیمی های خود دوست شوند و توانایی آنها در تعامل اجتماعی با مردم ابزار مفیدی خواهد بود که می توانند در تمام زندگی از آنها استفاده کنند.

9) فرهنگی

ورزش انگلستان تعدادی از مزایای فرهنگی ورزش های تیمی را بیان کرده است. جرم و جنایت یک مثال است – سرمایه گذاری در برنامه های ورزشی جوانان احتمال رفتار مجرمانه را کاهش داده است.

یک مثال ارائه شده Kickz، یک برنامه فوتبال مستقر در لندن است که کارگاه های مربیگری و مشاوره در مورد موضوعاتی مانند تغذیه سالم و مصرف مواد مخدر ارائه می دهد. این برنامه سهم قابل توجهی در کاهش جرم و جنایت در شمال لندن داشته است.

ثابت شده است که مخارج عمومی در پروژه هایی مانند اینها صرفه جویی بلندمدت را برای خدمات عمومی فراهم می کند. طبق گزارش Sport England، به ازای هر 1 پوند هزینه شده در این برنامه های مرتبط با ورزش، 7.35 پوند در زمینه هایی مانند پلیس، عدالت کیفری و هزینه های اجتماعی صرفه جویی می شود.

از دیدگاه اجتماعی گسترده‌تر، ورزش ابزاری فراگیر و مانع‌شکنی است که همه ما را دور هم جمع می‌کند. علاقه مندان از همه پیشینه ها و فرهنگ ها گرد هم می آیند تا هر آخر هفته به انجام ورزش های گروهی بپردازند و حس انسجام اجتماعی را که اغلب در جاهای دیگر وجود ندارد، ایجاد می کنند.

بزرگ‌تر فکر کردن، رقابت‌های ورزشی نخبگان اغلب به روند مثبتی در نگرش‌ها در سطح ملی یا حتی جهانی دامن می‌زند.

به عنوان مثال بازی های المپیک را در نظر بگیرید. صدها کشور، فرهنگ و زبان در یک مسابقه ورزشی نخبگان شرکت می‌کنند، قهرمان می‌سازند و از مسائل منفی که به شکاف‌ها در جامعه کمک می‌کنند، تمرکز می‌کنند.

همچنین به کشورها این امکان را می دهد که یک شهر، آموزش و پرورش را به جهان نشان دهند.

10) اقتصادی

ما با کمک اقتصادی ورزش به پایان خواهیم رسید. تخمین زده می شود که بازی های المپیک 2012 لندن 9.9 میلیارد پوند به اقتصاد بریتانیا کمک کرده است.

در سال 2010، ورزش 20.3 میلیارد پوند به اقتصاد انگلستان کمک کرد. بیش از 400000 شغل تمام وقت در صنعت ورزش وجود داشت. که 2.3 درصد کل کشور را تشکیل می دهد.

ورزش علاوه بر درآمدزایی، به کاهش فشار از خدمات بهداشتی کمک می کند. یکی از یافته‌های کلیدی یک مطالعه در سال 2014 توسط بنیاد قلب بریتانیا، صورت‌حساب 5 میلیارد پوندی NHS برای بیماری‌های مرتبط با اضافه وزن یا چاقی (در سال‌های 2006/2007) بود.

به طور مشابه، دیابت نوع 2 ناشی از عدم تحرک بدنی در همان دوره 158 میلیون پوند هزینه داشته است.

با توجه به ارتباط ورزش با کاهش خطر ابتلا به این مشکلات سلامتی، ترویج یک سبک زندگی مناسب و سالم پر از ورزش بدنی می تواند به صرفه جویی قابل توجهی برای خدمات بهداشتی عمومی که قبلاً ارائه شده است کمک کند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

مدرسه فوتبال در کرج

بهترین مدرسه فوتبال در گوهردشت کرج

بهترین مدرسه فوتبال در عظیمیه کرج

بهترین مدرسه فوتبال در باغستان کرج

1 دیدگاه

پاسخ دهید