چگونه بازیکنان خلاق تری در فوتبال داشته باشیم؟ خلاقیت در فوتبال چیست

نحوه خلاقیت بیشتر در فوتبال عنوان محتوایی است که اینجا منتشر کردیم.

یک فوتبالیست خلاق تر بودن هدف مشترک بسیاری از بازیکنان در تمام گروه های سنی، جنسیت ها و سطوح رقابت است. بسیاری از بازیکنان فوتبال با این مهارت دست و پنجه نرم می کنند و می خواهند بدانند چگونه در فوتبال خلاق تر باشند.
آیا می خواهید در فوتبال خلاق تر باشید؟

این چیزی است که شما را متوقف می کند و سر راه شما قرار می گیرد
خب، اینجا چه خبر است؟

چرا خلاقیت مهارتی است که بسیاری از بازیکنان فوتبال به شدت آن را می‌خواهند، اما به نظر می‌رسد نمی‌توانند به طور مداوم و با اعتماد به نفس آن را در بازی خود بگنجانند؟

حقیقت اینجاست – بسیاری از بازیکنان فوتبال در واقع توانایی خود را برای بازی خلاقانه با حفظ استانداردهای غیرواقعی و کمال گرایی غیرواقعی در زمین فوتبال محدود می کنند. به دلیل این انتظاراتی که از خود دارند و فشار ناشی از آن، نمی توانند خود را به چالش بکشند، به خود فشار بیاورند یا در بازی ها ریسک کنند زیرا می ترسند شکست بخورند.

وقتی بازیکنان فوتبال احساس می‌کنند که تحت فشار قرار می‌گیرند تا به این استانداردهای غیرممکن بالا یعنی عدم اشتباه کردن در بازی عمل کنند، خود را عقب نگه می‌دارند و نمی‌توانند با تمام پتانسیل خود بازی کنند. وقتی بازیکنان فوتبال این ذهنیت را دارند که نمی خواهند چیزی را امتحان کنند مگر اینکه 100% مطمئن باشند که می توانند آن را انجام دهند، تمام ظرفیت خلاقیت را از بین می برند.

FCDORFAK

خلاقیت در فوتبال چیست؟

قبل از اینکه به چگونگی خلاقیت بیشتر در فوتبال بپردازیم، اجازه دهید به طور خلاصه در مورد اینکه خلاقیت در فوتبال واقعا چیست صحبت کنیم.

بهترین مدرسه فوتبال کرج

اینکه چگونه در فوتبال خلاق تر باشیم، ارتباط زیادی با تصمیم گیری و حل مسئله دارد. مربیان فوتبال می توانند یک سبک بازی طراحی کنند و به بازیکنان خود آموزش دهند که چگونه تاکتیک ها را اجرا کنند، اما زمانی که بازیکنان در یک محیط بازی زنده در زمین حضور دارند، توانایی بازیکن در تصمیم گیری، تنظیم و حل مشکلات چیزی است که یک بازیکن فوتبال عالی و خلاق را می سازد.

“بازیکنان در طول بازی با مجموعه بی پایانی از ریز لحظه های حل مسئله روبرو می شوند. این ریز لحظه‌ها می‌توانند از یک ثانیه (مثلاً کنترل توپ در فضاهای خیلی تنگ یا واکنش دروازه‌بان به شوت ناگهانی به سمت دروازه) تا چند ثانیه (مثلاً هافبکی که به توپ نگاه می‌کند) برای عبور از گزینه ها طول بکشد. این لحظات خرد بازیکن را وادار می کند تا در مورد چگونگی حل آنها تصمیمات فوری بگیرد. و با افزایش استاندارد بازی، بازیکن باید از روش‌های خلاقانه‌تر برای مقابله با لحظات خرد استفاده کند.».


اساساً، خلاقیت در فوتبال توانایی بازیکن برای حل مشکلات فوتبال و ایجاد اتفاقات است. مشکلات فوتبال یعنی: چگونه مالکیت توپ را حفظ کنیم، چگونه توپ را به جلو ببریم، چگونه توپ را به عقب برگردانیم، چگونه در پشت خط عقب قرار بگیریم و غیره.
خلاقیت بیشتر در فوتبال چیزی نیست که فقط زمانی اتفاق بیفتد که شما شخصاً توپ را در اختیار دارید. بیشتر چیزی که بازیکنان خلاق را عالی می کند، توانایی آنها در تنظیم و دستکاری فضا با حرکت خارج از توپ است.

 

تفاوت در فشار است:

اکنون که خلاقیت را تعریف کردیم، بیایید دوباره به موضوع مورد نظر بپردازیم: چگونه در فوتبال خلاق تر باشیم.
همانطور که گفتیم، خلاقیت بیشتر در فوتبال هدف مشترک بسیاری از بازیکنان است. یک قطعه جالب از پازل این است که بسیاری از این بازیکنان در تمرین خلاقانه تر هستند و در عمل، آنها می توانند به خود فشار بیاورند، شانس بیاورند و روی مهارت های جدید کار کنند. اما در بازی‌ها، شانسی برای ریسک کردن ندارند.

تفاوت در فشار بین تمرین و بازی است.

فشار دلیلی است که بازیکنان فوتبال برای بازی خلاقانه در بازی ها تلاش می کنند. فشار برای اجرا، فشار برای اشتباه نکردن و فشار برای برآورده کردن انتظارات غیرممکن در روز بازی چیزی است که خلاقیت را از بین می برد.
این خلاقیت را از بین می برد زیرا فشار می تواند آنقدر قوی باشد که بازیکنان را از بازی آزادانه، با اعتماد به نفس و با شادی باز می دارد. شادی و اشتیاق برای بازی، قطعات بسیار مهمی از خلاقیت هستند و شادی مستقیماً از پنجره بیرون می رود، در ثانیه ای که وزن سنگین انتظارات و فشار را احساس می کنید.

این شما نیستید، به شما یاد داده اند که اینگونه باشید:

خلاقیت در فوتبال به ویژه برای بازیکنان جنسیت زن دشوار است زیرا شرطی شدن اجتماعی آنها را به طور خاص به سمت انتقاد از خود، مردم پسندی سوق داده است.

ترس از شکست. کمال گرایی در فوتبال نیز بیداد می کند و یکی از دلایل اصلی این است که بازیکنان انتظارات غیرواقعی خود را تعیین می کنند و زمانی که آنها عملکردی ندارند و استانداردهای (غیرممکن) خود را انجام نمی دهند، منجر به احساس بی کفایتی و شکست می شود.

بخشی از این موضوع این است که بازیکنان همچنین می‌توانند درگیر افکار دیگران شوند و به مقدار مشخصی اعتبار خارجی نیاز دارند تا احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند. آن‌ها می‌توانند از ناامید کردن هم تیمی‌ها، مربیان و والدین‌شان آنقدر ترس داشته باشند که ناآگاهانه، کاملاً مانع از خلاقیت، بازی آزادانه و با اشتیاق و انگیزه واقعی شوند.

بنابراین – می توانید ببینید که چرا خلاقیت ممکن است دشوار باشد درست است؟ آزمایش کردن، ریسک کردن و امتحان کردن چیزهای جدید و چالش برانگیز هرگز در یک بازی اتفاق نمی افتد اگر دائماً درگیر این چیزها هستید.

FCDORFAK

چگونه در فوتبال خلاق تر باشیم

بازیکنان خلاق فوتبال عناصر زیادی در بازی خود دارند که آنها را خلاق می کند. فراتر از انتظارات سالم از خودشان (که در یک دقیقه به آن می پردازیم)، آنها همچنین دارند:
هوش و آگاهی بازی
توانایی فنی قوی برای اجرا در فضاهای تنگ
اعتماد به نفس و باور به توانایی های خود
دید میدانی خوب و مهارت تصمیم گیری
آنها خود را به معیارهای کمال گرا پایبند نمی دانند

این مورد آخر چیزی است که ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم. بازیکنان فوتبالی که بسیار خلاقانه بازی می کنند، استانداردهای کمال را رعایت نمی کنند. در واقع، آن‌ها حتی می‌دانند که هرچه بیشتر به خلاقیت و بازی‌سازی فشار بیاورند، احتمالاً اشتباهات بیشتری مرتکب می‌شوند. این به این دلیل است که هر چه بیشتر به خودتان فشار بیاورید، بیشتر درگیر بازی خواهید شد. و هر چه بیشتر درگیر بازی باشید، اشتباهات بیشتری مرتکب خواهید شد و موفقیت بیشتری خواهید داشت!

فشاری که بر خود وارد می‌کنید تا با کمال انجام دهید و اشتباه نکنید، شما را از بالا بردن سطح بازی فوتبال خود باز می‌دارد.
اگر انتظارات غیرواقعی و غیرممکن زیادی از خود دارید که منجر به احساس بی کفایتی و شکست می شود، پس با کمال گرایی سمی روبرو هستید. دور شدن از کمال گرایی سمی، نحوه خلاقیت بیشتر در فوتبال است.

شما می توانید با تغییر انتظاراتی که از خود در روز بازی دارید، از کمال گرایی ناسالم دور شوید و در فوتبال خلاق تر باشید. البته گفتن این کار بسیار ساده‌تر از انجام آن است (و نیاز به یک برنامه آموزشی اختصاصی و مهارت‌های ذهنی دارد) اما این کاری است که اگر ذهن خود را روی آن متمرکز کنید و سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید انجام دهید.

اگر می‌خواهید در فوتبال خلاق‌تر باشید، انتظارات بالا، اما سالم و سازنده، یکی از بزرگترین چیزهایی است که می‌توانید روی آن تغییر دهید.
این به معنای انتخاب آگاهانه دور شدن از انتظارات کمالگرا و در عوض تمرکز بر اهداف جدید است. اهداف بر اساس این که شما می توانید کنترل کنید. در حالی که نمی‌توانید انتظاراتی را که دیگران از شما دارند کنترل کنید، می‌توانید انتظاراتی را که از خودتان انتخاب می‌کنید کنترل کنید.

 

اهداف قابل کنترل چیزهایی هستند که می توانید از آنها برای سنجش موفقیت خود در یک بازی استفاده کنید. آنها اقدامات خاص و قابل کنترلی هستند که شما قدرت انجام آنها را در یک بازی دارید، خودتان، بدون توجه به اینکه دیگران چه کاری انجام می دهند. آنها انتخاب های آگاهانه ای هستند که همیشه می توانید انجام دهید و اینکه آیا آنها اتفاق بیفتند یا نه کاملاً به شما بستگی دارد. تمرکز بر روند بهبود و نه نتیجه بازی.

نمونه هایی از اهداف قابل کنترل:

اسکن کردن و شانه خود را چک می کند
فرار از توپ
برقراری ارتباط
تلاش و میزان کار
به حداقل رساندن لمس
با تمرکز بر روی اهداف قابل کنترل و تلاش برای رسیدن به این اهداف در یک بازی، تعریف خود از موفقیت در یک مسابقه را از یکی از «اشتباه نکردن» به یکی از اجرای چیزهایی که می‌توانید کنترل کنید، تغییر می‌دهید، چیزهایی که می‌توانند به شما کمک کنند بر روی بازی تأثیر بگذارید.

بازی مثبت این قدرت را در دستان شما قرار می دهد (قدرت ایجاد احساس خوب در مورد عملکرد خود) زیرا هر بخشی از آنچه از خود انتظار دارید در کنترل شما است و به شخص دیگری وابسته نیست.
اعتماد به نفس خود را افزایش دهید
تعریف مجدد برنده شدن در روز بازی

درفک البرز

چراغ سبز دادن به خلاقیت:

فشار یک چراغ قرمز است، خلاقیت را در مسیر خود متوقف می کند.
پس چاره چیست؟ چراغ سبز برای خلاقیت چیست؟

وقتی می‌توانید واقعاً متعهد به پیشرفت باشید و به جای تمرکز بر روی بخش‌های غیرقابل کنترل غیرواقعی و غیرقابل کنترل بازی، روی فرآیند کنترل‌پذیر تمرکز کنید – راز باز کردن قفل خلاقیت خود را پیدا کرده‌اید.
تمرکز بر اهداف قابل کنترل، بازتعریف ظاهر موفقیت و انتخاب پشت سر گذاشتن کمال گرایی  چیزی است که دیوارهای اطراف خلاقیت را از بین می برد و اجازه می دهد آزادانه در بازی شما جریان یابد. این است که چگونه در فوتبال خلاق تر باشیم.

پاسخ دهید