موقعیت و سبک بازی لنی یورو Leny Yoro بازیکن جوان فوتبال فرانسه

موقعیت و سبک بازی لنی یورو Leny Yoro

لیل، 2022

رئال مادرید، لیورپول، منچستریونایتد و پاری سن ژرمن همگی به دنبال جذب لنی یورو، مدافع لیل هستند. این لیست از باشگاه ها به تنهایی به شما می گوید که او بازیکنی با پتانسیل زیاد است. او در سن 18 سالگی تاکنون 60 بازی برای تیم اصلی این باشگاه فرانسوی انجام داده است، از جمله 9 بازی در لیگ کنفرانس اروپا. در واقع، او در فصل لیگ 2023/24 بیش از هرکسی دقایق بیرونی برای لیل بازی کرد و همچنین برای تیم منتخب سال لیگ 1 انتخاب شد.

یورو که در سال 2005 در حومه پاریس به دنیا آمد، اولین بازی خود را برای لیل در حالی انجام داد که فقط 16 سال و شش ماه و یک روز داشت. به عنوان یک بازیکن ثابت در فصل 2023/24، او به باشگاه کمک کرد تا در لیگ 1 چهارم شود و به دور سوم مقدماتی لیگ قهرمانان راه یابد. فرم او برای تیری هانری کافی بود تا او را در ترکیب اولیه فرانسه برای بازی های المپیک 2024 پاریس قرار دهد.

در اینجا، مربیان دارای مجوز یوفا، بازی لنی یورو، از جمله موقعیت و قابلیت‌های فنی او را تجزیه و تحلیل کرده‌اند.

تحلیل تکنیکال:

لنی یورو که یک مدافع میانی پای راست است، به خوبی از فضاهای مرکزی دفاع می کند، چه به صورت تهاجمی یا کنترل شده تر. او اغلب نقش مدافع میانی یا آخرین مدافع را بازی کرده است. این کمک می کند تا توضیح دهیم که چرا تعداد اقدامات منتسب به او – در زمان نگارش – کمتر از هم تیمی هایش و سایر مدافعان میانی است.

او در 2023/24 لیل بیشترین دوئل را نداشت، اما بهترین میزان موفقیت را داشت. همانطور که او با یک مهاجم درگیر می شود، در جلوگیری از چرخش حریف مستقیم خود موثر بوده است. رویکرد کنترل‌شده او اغلب به او اجازه می‌دهد توپ را نیشگون بگیرد یا به سمت آن سوق دهد، و حفظ مالکیت توپ را برای مهاجم سخت می‌کند. حتی اگر او به طور خالص توپ را پس نگیرد، معمولاً به اندازه کافی برای مجبور کردن اشتباهات انجام می دهد، حریف خود را عقب می اندازد و به هم تیمی های هافبک کمک می کند تا در هنگام برگشت توپ را به دست بیاورند (در عکس پایین).

به ندرت دیده می شود که لنی یورو هنگام دفاع از حریف از پشت غلت بخورد. به این ترتیب، او معمولاً هنگام دفاع از فضاهای جلوتر از خط دفاعی در معرض دید قرار نمی گیرد. با این حال، او می‌توانست روی جزئیات این که روی کدام شانه دفاع کند کار کند. گاهی اوقات او روی سمت اشتباه فشار آورده است و به حریف مستقیم خود اجازه می دهد از سمت دیگر پاس بدهد – وقتی او از بیرون ارتکاب می دهد، مهاجم می تواند پاس داده و به سمت مرکز ترکیب شود. یک دونده نافذ از خط میانی می تواند مشکل ساز شود و از فضای بین لنی یورو و مدافع میانی خود استفاده کند. دفاع بیشتر از داخل شانه به او کمک می کند تا از این موضوع جلوگیری کند.

هنگام دفاع در برابر مهاجمان در حال سقوط، او بیشتر به دنبال رهگیری از دوئل بوده است، اگرچه هنوز با فرکانس بالایی نیست. قابل توجه‌تر پوشش او برای هم تیمی‌ها، به‌ویژه شریک مدافع میانی‌اش (در عکس زیر). با توجه به سن و تجربه‌اش، او همچنان در حال رشد بدنی و اقتدار در موقعیت خود است که مطمئناً او را بیشتر اولین دوئل می‌کند.


او مطمئناً توانایی فنی برای دفاع بیشتر از مخاطبین اول را دارد و این احتمالاً با قرار گرفتن در معرض بیشتر تیم اصلی اتفاق می افتد. در 6 فوت 3 اینچ، قد او همچنین به او کمک می‌کند تا به صورت هوایی رقابت کند، و زمانی که او بزرگ می‌شود، باید چارچوبی برای رقابت با مهاجمان مرکزی بزرگ و با ابهت داشته باشد. یورو در فصل 2023/24 بهترین میزان موفقیت در دوئل هوایی (67.86 درصد) در لیل و پنجمین بهترین در لیگ 1 را داشت.

با توپ، او تمایل دارد تا پاس‌های نسبتاً ساده و ثابتی را انجام دهد، شاید هنوز راحت نیست یا تمایل خاصی به شکستن خطوط و آشکار کردن شکاف‌ها در بلوک حریف ندارد. بنابراین دقت پاس او بسیار بالا بوده است (94.2 درصد در فصل 2023/24)، با اکثریت این پاس‌ها در نیمه خودش و با سرعت متوسط. او دومین پاس بیشترین تعداد پاس را برای لیل در فصل 2023/24 لیگ 1 به ثبت رساند، اما نه به شیوه ای خاص (در زیر).


یورو می تواند در صورت نیاز توپ را از عقب بیرون بیاورد، اما باز هم در این زمینه پیشرفت خاصی نداشته است. سبک او این بوده است که از فضایی که برایش در نظر گرفته شده استفاده کند، به جای متعهد شدن به شکستن یک خط، به عنوان مثال، جان استونز. توانایی او در طعمه زدن و فریب دادن مخالفان فردی نیز هنوز به طور مداوم دیده نشده است. باز هم با توجه به سن و موقعیتی که بازی می کند، احتمال دارد در آینده با پاس هایش پیشروتر و هدفمندتر باشد.

دفاع چهار نفره عقب:

در طول فصل 2023/24، یورو به عنوان یک مدافع میانی سمت راست در یک دفاع چهار دفاعی عمل می کرد و لیل معمولاً با 4-2-3-1 یا 4-3-3 بازی می کرد. او با الکساندرو در دفاع مرکزی همراه بود و اسماعیلی، تیاگو سانتوس، بافوده دیاکیته و گابریل گودموندسون همگی در نقش‌های دفاع کناری استفاده می‌شدند. پوشش پهن یورو زمانی مفید بود که دفاع راست لیل – سانتوس یا دیاکیته – به بیرون پرید تا در کنار دابل پیوت پرس کند. در اینجا، یورو انعطاف‌پذیری خود را در محافظت از توپ‌های کانال، ردیابی دونده‌ها و پوشاندن مدافع کناری جذاب نشان داد.

یورو همچنین زمان بندی و درک خود را برای قطع پاس های برگشتی به داخل نشان داد، یا سعی کرد پاس های معکوس یا مبدل از فاصله دور داشته باشد. در اینجا، او همچنین داخل هافبک‌های مرکزی را پوشش داده و از زیر آنها محافظت می‌کند، و اغلب از آنها برای دو برابر کردن روی مهاجم دریافت‌کننده زمانی که حریف با آنها بازی می‌کند استفاده می‌کند. او در دفاع از این فضاهای مرکزی توانایی رهگیری، خواندن و پیش بینی نمایشنامه را از خود نشان داده است.

هنگامی که در کنار شریک دفاع مرکزی خود، الکساندرو کار می کرد، اغلب ابتدا از پشت خود محافظت می کرد. در واقع، الکساندرو سیزدهمین دوئل های لیگ 1 را در فصل 2023/24 انجام داد. یورو همچنین بنجامین آندره هافبک دفاعی را پوشش داده و از آنها حمایت کرده است، که یکی دیگر از دو بازیکن و تکلگر اصلی لیل بوده است. زمانی که الکساندرو در سمت چپ لیل پشتیبانی دفاعی گسترده ای را ارائه کرد، یورو در اطراف آندره کار کرد تا کانال داخلی سمت چپ را پوشش دهد و از محوطه جریمه برای هرگونه سانتر، کات بک یا ترکیبی که در داخل رخ داد، محافظت کند.

ساختن و بازیسازی:

در طول بازیسازی لیل، یورو با شریک مدافع میانی خود و پیوت های جلوتر (زیر) ترکیب شده است. از 4-2-3-1 ترجیح داده شده، او با پیوت ها – آندره، نبیل بنطالب یا آنجل گومز – با هدف خارج کردن خط هافبک حریف، پاس های ساده بازی کرد. با این حال، او به ندرت به دنبال پاس‌های نفوذی برای اولین بار به شماره 10 و جفت‌های فوروارد مرکزی بود. این چیزی است که بازی او را به طور قابل توجهی ارتقا می دهد.


یورو همچنین از مدافعان کناری خود استفاده کرده است، همانطور که آنها در ابتدا عمق بیشتری را شروع کردند، در اینجا با پیوت ها ترکیب می شود قبل از اینکه توپ را به وینگرها برای حمله 1 به 1 ارسال کند. سپس مدافعان کناری به حمله پیشروی می‌پیوندند و یورو برای حمایت از زیر آن پهن می‌کرد. حرکت گسترده او همچنین به پیوت ها اجازه می دهد در صورت نیاز به خط عقب بیفتند.

موقعیت او در این لحظات همچنین به عنوان مانع اصلی برای توقف ضد حملات حریف عمل می کند، در صورتی که فاز ساخت لیل شکسته شود. پوشش گسترده‌تر یورو در زمان بهبودی مدافعان کناری، توانایی او را در محافظت و تاخیر نشان داده است. حفاظت مرکزی او در اطراف و در کنار الکساندرو نیز حملات را به تعویق انداخته است و بازی را به ترافیک وادار می کند، جایی که هم تیمی ها می توانند دوئل کنند.

یورو مطمئناً استعدادی است که باید به آن توجه کرد. پیشرفت او تا اینجای کار چشمگیر بوده است، و با این حال نکته جالب این است که او هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارد. چه در لیل باشد، چه با یکی از باشگاه‌های زیادی که گفته می‌شود او را امضا کرده است، فرانسه جواهری بالقوه دیگر در استخر بازی خود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR و وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید