آنالیز منچستریونایتد 0 لیورپول 3: تجزیه و تحلیل تاکتیکی

منچستریونایتد 0 لیورپول 3: تجزیه و تحلیل تاکتیکی

منچستریونایتد 0
لیورپول 3

ماهیت جامع این پیروزی لیورپول نه تنها با اسکوربورد مشخص شد. همانطور که بازی در جریان بود، هزاران صندلی خالی اولدترافورد گواهی بود بر آنچه که به یک نتیجه اجتناب ناپذیر تبدیل شده بود. نتیجه ای که سه بازی در فصل 2024/25 لیگ برتر، تیم میهمان را با منچسترسیتی صدرنشین 9 امتیازی کرد. برای منچستریونایتد این شکست دوم بود و آنها را در رده چهاردهم ناراحت کننده قرار داد تا در تعطیلات بین المللی سپتامبر رخ دهد.

اگرچه این تنها سومین بازی سرمربی جدید لیورپول، آرنه اسلات بود، عملکرد تیم او چیز دیگری را نشان می داد. این مرد هلندی در یکشنبه آخر تابستان رکوردها را به ثبت رساند و اولین سرمربی لیورپول شد که پس از باب پیزلی در سال 1975 در اولین دیدار خود با یونایتد پیروز شد – و پس از جورج کی در سال 1936، تنها دومین سرمربی بود که اولین بازی خود را در اولدترافورد در لیگ برتر برد. او همچنین اکنون تنها به عنوان اولین سرمربی لیورپول در 131 سال است که در هر سه بازی اول خود در لیگ برتر کلین شیت می کند.

برای منچستریونایتد و هموطن اسلات، اریک تن هاگ که تیمش در سه تقابل خود با لیورپول در فصل گذشته شکست نخورده بود، می توانست بدتر باشد. در اینجا، ترنت الکساندر-آرنولد پس از 6 دقیقه به دلیل آفساید یک گل مردود اعلام شد، اما دیگر تکرار بیهوده لیورپول از دو دیدار قبلی آنها در اولدترافورد وجود نداشت. لوئیس دیاز دو پاس محمد صلاح را قبل از نیمه تبدیل به گل کرد تا قرمزها را کنترل کند. سپس تن هاگ پس از اشتباهات برزیلی در جمع آوری گل های لیورپول، کاسمیرو را در این فاصله تعویض کرد، اما در دوره دوم خیلی بهتر نشد.

کوبی ماینو پس از استراحت توسط الکسیس مک آلیستر در اختیار گرفت و صلاح ضربه پایانی را اضافه کرد تا بیرحمانه تیم میهمان، میزبان متزلزل خود را مجازات کند.

 

سرمربیان دو تیم چگونه بازی را دیدند:

تن هاگ گفت: «نیم ساعت اول خوب بود. ما در سازماندهی دفاعی برای گل مردود اشتباه کردیم، اما در بازی بودیم. مساوی بود، مساوی بود، و سپس ما ساختار فوق العاده ای در ساخت داشتیم، اما بعد مرتکب خطای بزرگی شدیم و با کیفیت لیورپول، آنها از آن بهره بردند. آنها از موقعیت های خود به خوبی استفاده کردند.»

اسلات گفت: “لحظات سختی برای ما وجود داشت.” یونایتد خیلی خوب شروع کرد و در آن لحظه یک یا دو ضربه کرنر دریافت کردیم. اما در آن لحظات با خودمان جنگیدیم و سپس به گل مردود رسیدیم، اما اصلاً واکنش منفی نداشتیم، فقط بعد از آن به بازی ادامه دادیم. همه چیز آنجا بود، و شاید مهمترین چیزی که بود این بود که میزان کار برای همه بازیکنان لیورپول بدون توپ باورنکردنی بود.”

در زیر، مربیان دارای مجوز یوفا، نکات کلیدی تاکتیکی بازی را تجزیه و تحلیل کرده‌اند.

ترکیب های اولیه منچستریونایتد و لیورپول

منچستریونایتد
4-2-3-1
لیورپول
4-2-3-1

سمت چپ منچستریونایتد:

تیم تن هاگ به شکل 4-2-3-1 راه اندازی شد و با استفاده از سمت چپ خود، در اوایل بازی شتاب بیشتری به دست آورد. در آنجا، مارکوس راشفورد در مراحل اولیه روی توپ مثبت بود. او به سرعت توسط دیوگو دالوت، که از صلاح فرار کرد تا الکساندر-آرنولد را بیش از حد بارگذاری کند، حمایت شد. مزرویی، مدافع راست، باریک شد، که به ماینو در خط میانی اجازه داد تا به حمایت از بازی در سمت چپ یونایتد کمک کند. سپس یکی از برونو فرناندز یا زیرکزی به عنوان  مهاجم مرکزی نزدیک‌ترین مدافع به الکساندر-آرنولد به دور ابراهیما کوناته دوید.

با این حال، علی‌رغم مالکیت اولیه یونایتد و گزینه‌های سمت چپ آن‌ها در ضد حمله، در نهایت خطر چندانی روی دروازه لیورپول ایجاد نکرد.

تغییر حمله لیورپول:

برای تغییر حرکت، 4-2-3-1 لیورپول زمانی که مالکیت توپ را در اختیار داشت، سازگار شد. در ابتدا، این به این معنی بود که صلاح به داخل زمین رفت و فضا را برای الکساندر-آرنولد آزاد کرد تا بتواند با سه دفاع لیورپول پیشروی کند. Szoboszlai سپس به سمت کانال داخلی سمت چپ رفت، زیر بلوک باریک 4-4-2 یونایتد اولویت دو محور لیورپول شامل Gravenberch و Mac Allister را داشت. مالکیت توپ را حفظ کرده و تا نیمه های یونایتد پیشرفت کند.

در زمان‌های دیگر، صلاح عرض را در سمت راست نگه داشت و الکساندر-آرنولد به عنوان هافبک مرکزی سوم باریک شد و راشفورد را از موقعیت ضد حمله خطرناک قبلی خود عقب کشید. این به Szoboszlai اجازه داد تا خود را بالاتر، بین خطوط قرار دهد و به دیاز و جوتا نزدیک تر شود. سپس لیورپول در چند بازی 1-1 مقابل چهار دفاع یونایتد یک خط جلو داشت و با تسلط انفرادی بر حریفان خود شروع به ایجاد موقعیت کرد.

 

لیورپول بی رحم:

علی‌رغم تطبیق‌هایشان در زمین، این بی‌رحمی لیورپول در انتقال‌های هجومی بود که منجر به گل‌های آن‌ها شد. اسلات تیمش را برای پرس در نیمه یونایتد سازماندهی کرد، اما تنها پس از اینکه اجازه داد تیم میزبان کمی با توپ پیشروی کند. جوتا و سوبوسلای دسترسی مرکزی به خط هافبک یونایتد را پوشش دادند، که وقتی کاسمیرو به خط دفاعی سقوط کرد و مدافعان میانی را تقسیم کرد، این کار آسان‌تر بود. دیاز و صلاح پس از آن باریک شدند و آماده بودند تا به داخل پرس کنند، زیرا مدافعان کناری یونایتد غیرقابل دسترس بودند – دالوت خیلی بالا بود و مزرویی بی جهت باریک بود.

در نتیجه، لیورپول دوباره مالکیت توپ را به دست آورد و دو بار قبل از نیمه تمام یونایتد را مجازات کرد. اگرچه تن هاگ، کازمیرو را کنار کشید، اما تیمش همچنان در طول دوران آماده سازی خود، با فاصله بسیار زیادی از سه بازیکن میانی خود، ارتباطات میانی  مناسبی نداشت.

خط جلوی باریک لیورپول به دوئل ادامه داد و هدفمند را به دست آورد و سپس به فضاهای بزرگ در دسترس حمله کرد، بدون اینکه هیچ شانسی برای ریکاوری یونایتد از خط میانی وجود داشته باشد. صلاح عالی در نیمه دوم آنها را به درستی تنبیه کرد، زیرا لیورپول بازی را بیش از 30 دقیقه مانده به پایان بازی به پایان رساند.

یونایتد امیدوار است که روز مهلت ورود مانوئل اوگارته به آنها کمک کند تا با پیشرفت فصل پیشرفت کنند. برای لیورپول، امید این است که آرن اسلات ثابت کند بهترین خرید تابستانی آنهاست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR و وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید