در فوتبال همه چیز درباره جزئیات است

همه چیز درباره جزئیات است
در سایت آموزشی مربیگری فوتبال فوراستادی 4STUDY.IR

به سرپرستی سعید رنجبر مربی فوتبال

هنگام تجزیه و تحلیل گل ها در فوتبال، واضح است که جزئیات کوچک معمولاً تفاوت را ایجاد می کنند. یک مدافع به اندازه کافی روی حریف سفت نبود. یک تکل خیلی زود یا خیلی دیر انجام شد. دیوار فقط چند اینچ خیلی به سمت چپ یا خیلی به سمت راست بود، یا یک بازیکن کوتاه قد هنگام دفاع از ضربه کرنر به اشتباه بازیکنی را که قد بلندتری داشت علامت گذاری می کرد.

اجرای یک جلسه تمرین هم به جزئیات مربوط می شود. برنامه تمرینی باید شامل اهداف فوتبال برای جلسه باشد و باید متناسب با سن و توانایی باشد. نکات مربیگری باید مشخص باشد و تکرارهای زیادی برای بازیکنان وجود داشته باشد.

اما هنگامی که زمان تمرین فرا می رسد و توپ شروع به چرخیدن می کند، جزئیات بیشتری وجود دارد که باید به آنها توجه شود تا جلسه تمرین موفقیت آمیز باشد.

در زیر لیستی از جزئیاتی که مربی ممکن است در هنگام اجرای یک جلسه تمرین فوتبال به خاطر بسپارد را بیابید.

به همه بازیکنان خود سلام کنید! یک سلام در ابتدای هر جلسه تمرین با هر بازیکن تیم تضمین می کند که مربی لحظات شخصی بسیار مهمی را با هر بازیکن تیم داشته باشد.

هنگام مربیگری بچه‌های جوان، مربی باید مطمئن شود که هنگام صحبت کردن با بازیکنان، هم سطح چشم‌هایشان باشد. فقط روی یک زانو خم شوید و ناگهان در دنیای بازیکنان قرار بگیرید.

وقتی یک منطقه بازی خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد، فعالیت خیلی آسان یا خیلی سخت می شود. اطمینان حاصل کنید که از اندازه دقیق منطقه بازی استفاده می کنید. ابتدا فعالیت را مشاهده کنید تا ببینید آیا منطقه بازی درست است تا اهداف فعالیت برآورده شود.

وقتی صف بازیکنان در یک فعالیت بیش از حد طولانی باشد، آنها خسته و بی حوصله می شوند. حتی دو بازیکن در یک صف می‌توانند آن را خیلی طولانی کنند. زمان انتظار را کوتاه نگه دارید.

برای اطمینان از تکرار بیشتر و زمان بازی بیشتر، حتماً توپ های فوتبال زیادی در تمرین داشته باشید.

هنگام انجام بازی‌های جانبی کوچک، به بازیکنان اجازه دهید پس از خارج شدن از محدوده، توپ را به زمین برگردانند. به آنها اجازه دهید دریبل بزنند یا توپ را به داخل پاس بدهند. این تغییر قوانین کوچک سرعت و شدت بازی را بلافاصله افزایش می دهد.

یکی دیگر از جزئیات بسیار مهم ظاهر است. شما باید شبیه یک مربی فوتبال باشید. همچنین، در مورد روزهای عالی بازی خود هم لاف نزنید و زیاد صحبت نکنید. جزئیاتی از این دست می تواند اعتبار یک مربی را ایجاد کند یا از بین ببرد.

در شروع یک تمرین پایانی، مطمئن شوید که بازیکنان شما در دو دقیقه اول توپ را به دستان دروازه بان پاس می دهند نه اینکه اجازه دهند بلافاصله آنها را به گل برسانند. این تمرین را برای دروازه بان ها بسیار لذت بخش تر می کند و آنها عملکرد بهتری خواهند داشت.

سوال بپرسید. برای تحریک آگاهی و تفکر فردی، سوالات زیادی از بازیکنان خود بپرسید. و از بازیکنان خود نیز بخواهید سوالاتی بپرسند.

به هر فعالیت یک امتیاز یا سیستم امتیازدهی اضافه کنید. جامی بسازید که بازیکنان بتوانند هفته ای یک بار در آن مسابقه دهند و تصویری از تیم برنده در شبکه های اجتماعی منتشر کنند. افزایش شدت منجر به بهبود سریعتر می شود.
همه چیز در مورد جزئیات است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR و وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید