روانشناسی دروازه بانی در فوتبال

روانشناسی دروازه بانی در فوتبال
مشاوره مربیگری برای مربیان فوتبال
توسط سایت آموزش مربیگری فوتبال فوراستادی 4study.ir

دروازه بان در فوتبال پر ارزش ترین و در عین حال بی رحمانه ترین موقعیت در فوتبال. شما می توانید در دقیقه 89 روی ابر باشید و سپس ناگهان یک اشتباه در دقیقه 90 شما را با یک انفجار به زمین بازگرداند.

برای تبدیل شدن به یک دروازه بان به شخصیت خاصی نیاز است. آنها باید سرسخت و آماده مقابله با انتقادات باشند، عمدتاً از سوی افرادی که اولین سرنخ را در مورد آنچه که در مورد آن صحبت می کنند ندارند.

به عنوان مربی دروازه بان، ما واقعاً این کار را انجام می دهیم. ما آنجا بوده‌ایم و فشارهای روانی ناشی از تبدیل شدن از قهرمان به شرور و بازگشت دوباره را درک می‌کنیم.

یک مربی خوب دروازه بان نقش مهمی در کمک به دروازه بانان برای مدیریت این فشار ایفا می کند. بیشتر اوقات، ما تنها عضوی از کادر مربیگری یک تیم خواهیم بود که می‌توانیم با آنچه که آنها می‌گذرند ارتباط برقرار کنیم.

در اینجا شش نکته وجود دارد که چگونه می توانید به ذهن آخرین خط دفاعی خود کمک کنید.

آنها را به خوبی آماده کنید

تمرکز و توجه دو عامل کلیدی هستند که به عملکرد خوب کمک می کنند. بلوک های سازنده مدت ها قبل از اولین سوت بازی در جای خود قرار می گیرند.

در سیتی، این در تمرینات زمانی شروع می‌شود که ما روی اصول مالکیت درون و بیرون خود کار می‌کنیم، اینکه چگونه می‌توانیم از حریفان و راه‌هایی که آنها برای گرفتن توپ ما به دنبال آن هستند، استفاده کنیم.

اطمینان از شفافیت در این دوره به ما اجازه می دهد تا نقاط فرآیندی را تعیین کنیم که به عنوان یک واحد دروازه بانی، برای کمک به عملکرد تیم به آن نیاز داریم.

 

حفظ این تمرکز در طول بازی نیز مهم است. برای من، این ارتباط با اینکه دروازه بان شما چقدر خوب هستند ارتباط دارد. در بازی هایی که کمتر مشغله دارند و زیاد به توپ دست نمی زنند، باید خود را از نظر ذهنی درگیر نگه دارند.

“بیشتر اوقات، شما تنها کسی هستید که می توانید با آنچه آنها می گذرانند ارتباط برقرار کنید.”
آن‌ها می‌توانند این کار را از موقعیت‌های شروع و خطوط درگیری خود انجام دهند تا احساس کنند به بازی نزدیک‌تر هستند، اما برای من، مهمترین چیز ارتباط است.

صحبت دروازه بانان با خط اول و دوم خود (دفاع و هافبک)، به آنها اطلاع دادن به بازیکنان، گفتن به آنها برای حرکت دادن، عقب افتادن، به هم زدن سمت راست یا چپ و غیره همه چیزهایی هستند که می توانند ضربه گیرها را از نظر ذهنی در بازی نگه دارند.

تست دروازه بانی در کرج (آکادمی دروازه بانی در البرز و کرج) | FCDORFAK

از آنها پشتیبانی کنید:

خودباوری یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که یک دروازه بان به آن نیاز دارد. نه فقط باور به توانایی خود، بلکه اعتقاد به آنچه شما و آنها با هم در تلاش برای رسیدن به آن هستید.

یک دروازه بان مثبت، که می تواند به همین شکل باقی بماند، حتی زمانی که چیپ ها ضعیف هستند، اعتماد به نفس فوق العاده ای را در بقیه اعضای تیم ایجاد می کند، که بیشتر به دروازه بان خود اعتماد خواهند کرد.

مهم نیست که در یک جلسه تمرینی شرکت می کنم یا یک شنبه برای تیمم بازی می کنم، سعی می کنم تا آنجا که می توانم اعتماد به نفس داشته باشم و تا حد امکان مثبت باشم.

این به مربیگری من نیز تسری پیدا می کند. یک دروازه بان مثبت، ارتباط عالی، خودباوری تزلزل ناپذیر از خود نشان می دهد و الگوبرداری می کند. یک مربی دروازه بان نباید متفاوت باشد.

به آنها کمک کنید تا از خطاها بیاموزند:

 

اشتباه کردن جزئی از بازی است. دروازه بان ها باید بدانند که قرار نیست در هر بازی همه چیز عالی باشد.

اما بسیار مهم است که یک لحظه نه یک اجرا یا یک فصل کامل را تعریف کند. دروازه بان هایی که بتوانند به سرعت از اشتباهات عبور کنند، مهم است – آنها همچنان فرصت های متعددی در یک بازی خواهند داشت تا ثابت کنند چقدر خوب هستند. به آنها یادآوری کنید که اگر اتفاق بدی بیفتد پایان دنیا نیست – آنها فقط باید از آن درس بگیرند و ادامه دهند.

گاهی اوقات اشتباهات ممکن است ذهن یک دروازه بان را به خود مشغول کند و گاهی اوقات ممکن است چند روز طول بکشد تا از بین برود. اینجاست که مربیان وارد می شوند. هر گونه خطا، بزرگ یا کوچک، باید به عنوان فرصت های یادگیری عالی و شانس رشد هم به عنوان یک بازیکن و هم به عنوان یک شخص تلقی شود.

برای اینکه این اتفاق بیفتد، ضروری است که دروازه بانان در محیطی باشند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا خودشان را ارائه دهند و اطرافشان را افراد همفکر احاطه کنند. آنها همچنین باید پذیرای انتقاد سازنده باشند، مهم نیست که گاهی اوقات چقدر سخت است.

آکادمی دروازه بانی در کرج (تست دروازه بانی در کرج)

ایجاد روابط

البته بازخورد به هر دو صورت کار می کند. به صحبت‌های دروازه‌بان‌های خود گوش دهید و به آنها اجازه دهید تا بدانند که در کنار آنها هستید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR و وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

 

پاسخ دهید