آموزش و فوتبال دست به دست هم می دهند

آموزش و فوتبال دست به دست هم می دهند
ورزش به طور کلی، و ورزش های تیمی به طور خاص، پتانسیل زیادی برای ایجاد عادات سالم و کسب ارزش ها در جامعه را دارند. علاوه بر این، نباید فواید مهم جسمی و روانی ورزش را فراموش کنیم. بنابراین مهم است که مربی با توجه به تاثیر این تجربه ورزشی در بازیکنان جوان فوتبال درست عمل کند.

کاربرد ورزش در سنین پایین موضوعی بحث برانگیز بوده و هست و خواهد بود که با توجه به موضوعات آن باید مورد تحلیل قرار گیرد.
ارزش ها در فوتبال


تمرین بدنی-ورزشی ابزاری برای تأثیر اجتماعی است که به شکل‌گیری ویژگی‌های افراد، داشتن رفتارهای سالم‌تر و ترویج و انتقال ارزش‌هایی مانند صداقت، احترام، بردباری، همبستگی و کار گروهی کمک می‌کند.

اما چه چیزی را به عنوان ارزش می شناسیم؟
آنها باورهای شخصی در مورد مناسب بودن یک سری رفتارها هستند که رفتار هر فرد را تعیین کنند.

اگرچه نباید فکر کنیم که تمرین ساده ورزش به نفع توسعه ارزش هایی است که مشخصه ورزش است.
باید روی این جنبه عامدانه کار کرد تا کسب این ارزش ها به اندازه کافی و مثبت باشد و در نتیجه به ورزش اجازه داد تا این پتانسیل را واقعاً توسعه دهد.

نقش مربی
در شرایطی که در رابطه با فوتبال ایجاد شده است،  برای آموزش ارزش‌ها اهمیت زیادی قائل می‌شود، زیرا فعالیتی سرزنده محسوب می‌شود و فرصت‌هایی برای این منظور ایجاد می‌کند. .

نوع و کیفیت ارزش هایی که بازیکنان جوان کسب می کنند به محیط ورزشی که در آن رشد می کنند بستگی دارد و شخصیت مربی را برای رشد و تربیت جوانان به عنوان یک شخص و ورزشکار برجسته می کند.

توسعه این ارزش ها از طریق مشارکت ورزشی آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست، در واقع در بسیاری از مواقع مربیان در بسیاری از رفتارهایی که دارند به عنوان یک مربی واقعی ورزشی رفتار نمی کنند. کار این مربیان حرفه ای در فوتبال پایه تنها می‌تواند از یک عملکرد آموزشی و  سرزنده استوار بماند، و لازم است متغیرهای روانی-آموزشی را در تمرینات خود بگنجانند.

کیفیت ورزش وفرآیند یاددهییادگیری

آموزش کافی، تعیین اهداف، نگرش تربیتی و … از عناصری هستند که این کیفیت را تعیین می کنند و اینکه آیا این فرآیند برای بازیکنان کافی است یا مضر.

مربیان باید اهداف یادگیری و اکتساب را در ارتباط با ویژگی های رشدی کودکان تنظیم کنند. با این حال، واقعیت در بسیاری از موارد کاملاً متفاوت است. گرداب نتیجه‌محور فوتبال حرفه‌ای در نهایت به فوتبال پایه رسیده است و به فرآیندهای یاددهی-یادگیری پایان می‌دهد و برخی از مربیانی که بیشتر از بازیکنان به دنبال منافع خود هستند نتایج، فوریت و برنده شدن را به عنوان هدف اصلی درنظر می گیرند؛ همه اینها عناصری هستند که در مراحل آموزشی وجود دارند؛ بله،درست نیست، اما واقعیت دارد.

آموزش بازی کردن

انسانها ذاتاً رقابتی هستند، و هر چه کمتر بالغ باشند، بیشتر. سوالی که در تمرین فوتبال مطرح می شود ابزار پیروزی است، چگونه می خواهید به آن دست یابید، از طریق آموزش و درک بازی یا هر راه دیگری؟
بنابراین، در فوتبال پایه شما برای یادگیری بازی کردن رقابت می کنید، نه برای یادگیری برنده شدن. رقابت کنید، بازی کنید و برنده شوید. شما رقابت کنید تا بازی کردن را یاد بگیرید و بازی را یاد بگیرید تا شانس بیشتری برای برنده شدن داشته باشید.این یعنی اهمیت فرآیند و حذف نکردن هیچ عنصری از آن به منظور کمک به یادگیری بازیکن.

دانستن اینکه چگونه برنده شوید و چگونه ببازید:

باید یاد بگیری که ببازی، این به همان اندازه یادگیری برنده شدن و حتی مهمتر از آن است تا شایستگی حریف، انتقاد از خود، تجزیه و تحلیل زمینه ها وبه طور خلاصه، خودسازی را یاد بگیرید.

باید به سخنان پریکو دلگادو تاکید کرد: “مقام دوم دیگر ارزشی ندارند، به این ترتیب بزرگسالان به ورزشکاران جوان منتقل می کنند که اگر برنده نشوید معتبر نیستید. و این باعث بدجود آمدن شکست های زیادی می شود. ما نباید آنقدر برای پیروزی ارزش قائل باشیم.
نباید بر توانایی تمرکز کنیم بلکه باید بر تلاش تمرکز کنیم و به آن ارزش دهیم. جامعه ای در حال ایجاد است که در آن فقط برنده شدن ارزش دارد!».

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR و وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید