منچستریونایتد 0 تاتنهام 3: آنالیز بازی های لیگ برتر انگلیس 2024

آنالیز لیگ برتر انگلیس بازی منچستریونایتد 0 تاتنهام 3: تحلیل تاکتیکی

منچستریونایتد 0
تاتنهام هاتسپر 3
جانسون (3)
کولوسفسکی (47)
سولانکه (77)

منچستریونایتد در خانه برای دومین بار متوالی در لیگ برتر با نتیجه 3-0 مغلوب شد و تاتنهام در این دیدار پیروز شد. هر دو تیم در میانه جدول به بازی رفتند، اما این برد اسپرز آنگه پستکوگلو را به فاصله سه امتیازی از رده چهارم پس از شش بازی افزایش داد. برای اریک تن هاگ و منچستر یونایتد، این یک نمایش غیرمنتظره بود که بعد از شروع ضعیف در رقابت های لیگ، تنها باعث افزایش فشار روی سرمربی و تیم خواهد شد.

تاتنهام برای پیروزی خود ارزش بسیار خوبی داشت. آنها پس از سه دقیقه از طریق برنان جانسون پیش افتادند، پس از اینکه میکی فن د ون، مدافع میانی توانست از عمق نیمه خود برای پاس گل بدود. کار منچستریونایتد زمانی که کاپیتان برونو فرناندز اندکی قبل از استراحت از زمین اخراج شد سخت‌تر شد، اما تا آن زمان می‌توانستند و باید بیشتر عقب می‌ماندند.

دژان کولوسفسکی تقریباً بلافاصله پس از استراحت، برتری اسپرز را به درستی دو برابر کرد. علیرغم یک دوره نیمه دوم که در آن 10 بازیکن یونایتد کمی تلاش نشان دادند، دومینیک سولانکه نتیجه را به پایان رساند.

در زیر، مربیان دارای مجوز یوفا، تاکتیک های این بازی نسبتاً یک طرفه را تجزیه و تحلیل کرده اند.

سرمربیان دو تیم این بازی را چگونه دیدند:

تن هاگ گفت: «معلوم بود که بازی را خیلی ضعیف شروع کردیم. سپس یک گل را از یک ضد حمله دریافت کنید که در آن هافبک میانی از کل زمین عبور می کند.

از آن نقطه به بعد، ما در بازی و مالکیت توپ بسیار استرس زا هستیم. ما مرد اضافی را در سوئیچ پیدا نکردیم، تصمیم‌گیری بد، نمی‌توانستیم توپ را حفظ کنیم، به اندازه کافی تهاجمی نبودیم یا با حرکات نفر سوم بازی می‌کردیم، از دست دادن توپ بسیار زیاد بود و همچنین توپ را دریافت نکردیم. پس از آن کارت قرمز، ما کوچک شده ایم و این نیز تاثیر زیادی در بازی دارد.”

پستکوگلو گفت: «از اولین دقیقه که در آن بودیم. واقعاً بدون توپ تهاجمی، با توپ مثبت، در دوئل‌هایمان پیروز شدیم، در هر کاری که انجام دادیم تهاجمی بودیم. من فقط به تلاش پسران فوق العاده افتخار می کنم. کارت قرمز آنها نتیجه تسلط ما است، ما آنها را تحت فشار زیادی قرار دادیم، آنها واقعاً نتوانستند از نیمه خود خارج شوند.”

ترکیب های اولیه منچستریونایتد و تاتنهام هاتسپر

منچستریونایتد
4-2-3-1
تاتنهام هاتسپر
4-3-3

اضافه بار در هافبک مرکزی برای تاتنهام:

شکل 4-3-3 تاتنهام بلافاصله فرم دفاعی 4-4-2 منچستریونایتد را تحت فشار قرار داد، جیمز مدیسون و کولوسفسکی در حرکات فردی خود بسیار روان بودند. هر زمان که خط مقدم یونایتد برای دسترسی به محور رودریگو بنتانکور محدود می‌شد، مدیسون از فضاهای مرکزی خارج می‌شد تا آزادانه دریافت کند (در زیر). از آنجا، او می تواند با مدافعان میانی و مدافعان کناری باریک ترکیب شود تا به راحتی دور بلوک یونایتد بسازد. با گذشت زمان روی توپ، مدیسون شروع به برقراری ارتباط با وینگرهای بلند و پهن کرد و خط دفاعی یونایتد را محکم کرد.

این مالکیت با کیفیت برای تاتنهام ادامه داشت، با مدافعان کناری پدرو پورو و دستینی اودوگی خیلی زودتر محدود شدند تا گزینه‌های پاس مرکزی بیشتری در اطراف دو هافبک مرکزی عمیق‌تر یونایتد فراهم کنند. این در نهایت مارکوس راشفورد و الخاندرو گارناچو را به داخل کشاند و دسترسی مرکزی تاتنهام را محدود کرد. اما همچنین خطوط عبوری را از مدافعان میانی و بنتانکور به وینگرهای برنان جانسون و تیمو ورنر باز کرد. سرعت و دریبل مستقیم زوج دوم به اسپرز کمک کرد تا در اطراف بلوک متقاعد کننده 4-4-2 یونایتد حمله کند، با مدیسون – که اکنون بالاتر در کانال داخلی چپ (پایین) قرار دارد – تبدیل به یک تهدید خلاق کلیدی در یک سوم پایانی شد. اسپرز در نیمه اول 12 شوت داشت، اگرچه فقط یک بار موفق به گلزنی شد.

علاوه بر کیفیت توپ، پرس بالای تاتنهام در محدود کردن ترکیب حریف بسیار مؤثر بود. سولانکه بازی را یک طرفه قفل کرد و مدافعان میانی یونایتد را مجبور به بازی کردن کرد. پس از آن زوج دفاع کناری و وینگر تاتنهام پریدند تا نزدیک خط تماس به دوئل بپردازند. زمانی که یونایتد با هدف استفاده از حرکات وارونه دالوت از دفاع چپ، توپ را در داخل کار می کرد، کولوسفسکی و مدیسون روی عمیق ترین گزینه های مرکزی یونایتد فشار آوردند. بنتانکور به همراه یکی از مدافعان میانی اسپرز سپس از پرس مرکزی (در زیر) حمایت کردند که فضای زیادی را پشت سر گذاشت. با این حال، آنها کاملاً به پرس کردن متعهد بودند، که اغلب موفقیت آمیز بود.

منچسریونایتد مستقیماً به مناطق گسترده می رود:

بازی تیم میزبان به قدری ضعیف بود که آنها نتوانستند با هیچ ثباتی پرس را شکست دهند. به این ترتیب، آنها به زودی مناطق وسیعی را از طریق توپ های بلند مستقیم از پشت و از طریق بازیابی هافبک هدف قرار دادند تا ضد حملات سریع و مستقیم را تحریک کنند. گارناچو و راشفورد به دنبال حمله به فضای پشت خط بسیار بالای تاتنهام بودند و حریفان خود را به سمت حریف سوق دادند  تا جایی که می توانستند به یک سوم پایانی راه یابند. هنگامی که یونایتد در یک سوم میانی مالکیت توپ را به دست آورد، مدافعان کناری اسپرز نیز فضای ایده آلی را در اختیار وینگرهای میزبان قرار دادند. در واقع، این تنها خروجی واقعی یونایتد در بیشتر نیمه اول بود.

یونایتد برای بازی از طریق یک هافبک اسپرز که مخصوصا فشرده بود مشکل داشت. به این ترتیب، سوئیچ های بازی به پیدا کردن وینگرهای خود کمک کرد تا به مدافعان کناری حریف 1 در مقابل 1 (پایین) حمله کنند. اگرچه این به پیشرفت توپ در زمین کمک کرد – و منجر به ارسال رشفورد برای گارناچو شد تا به تیرک دروازه برخورد کند – یونایتد تعداد زیادی در حمله نداشت. پاس‌های عمیق‌تر آن‌ها به قدری متقاعدکننده نبود که به بازیکنان اضافی نیاز داشتند تا در عمق زمین فرو بروند تا بتوانند توپ را به اندازه کافی طولانی نگه دارند تا بتوانند یک سوئیچ دقیق بازی را انجام دهند. این طبیعتاً به معنای تعداد کمتری در بالای زمین برای حمله به خط دفاعی تاتنهام بود. افتضاح بود که تنها شانس قابل توجه دیگر برای تیم تن هاگ در دوره اول زمانی بود که اسپرز برای مدت کوتاهی به دلیل مصدومیت اودوگی به 10 بازیکن کاهش یافت.

10 در مقابل 11:

یونایتد به دنبال چالش فرناندز با مدیسون به 10 بازیکن کاهش یافت. با این حال، به جای نشستن در یک بلوک پایین، آنها متعهد به دفاع نسبتاً بالا بودند. میسون مانت به واحد جلویی آنها اضافه شد، جایی که او در کنار راشفورد و گارناچو فشار آورد. تنها در شرایطی که کازمیرو و مانوئل اوگارته از بین و داخل محوطه‌های وسیع پوشش می‌دادند، خط دفاعی تاتنهام برای بازی در اطراف و کشیدن یونایتد به سراسر زمین گسترش یافت. بنتانکور در صورت لزوم وارد خط دفاعی شد تا پرس یونایتد را بیشتر کند و اسپرز بتواند هافبک مرکزی یدکی خود را پیدا کند تا بازی را تغییر دهد (در زیر). طولی نکشید که آنها گل دوم مهم را به ثمر رساندند.


منچستریونایتد با وجود اینکه یک بازیکن کمتر داشت، در نتیجه 2-0 شکست خورد، شتابی برای حمله پیدا کرد. اما تاتنهام وقتی دوباره شروع به تغییر بازی در یونایتد کرد، آرامش خود را بر روی توپ – و کنترل – به دست آورد. مدیسون، ورنر و جانشین دیجد اسپنس به عنوان یک سه نفر در سمت چپ حمله کردند و به طور روان در حال چرخش برای سوء استفاده در اطراف سمت راست یونایتد بودند.

در سمت راست اسپرز، بنتانکور حرکت کرد و به پوررو و جانسون پیوست تا پشتیبانی و الگوهای حمله مشابهی را برای کسانی که در سمت چپ دیده می‌شوند، ارائه دهد. یونایتد تنها با دو هافبک میانی به دفاع ادامه داد، یعنی کولوسفسکی مجوز دویدن در مرکز و نزدیک شدن به سولانکه (زیر) را داشت.


اسپرز در طول نیمه دوم به ایجاد موقعیت‌ها ادامه داد و در نهایت گل سوم را از کرنر به دست آورد، اما واقعاً باید بیشتر می‌شد. با این حال، آنها به همان اندازه که منچستریونایتد را از بین می بردند، از عملکرد خود خوشحال شدند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR و وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید