درک الگوهای پاس در فوتبال

درک الگوهای پاس در فوتبال
تمرینات فوتبال
توسط سایت آموزش مربیگری فوتبال فوراستادی 4STUDY.IR

الگوهای پاس چیست؟ چگونه و چه زمانی باید از آنها استفاده کرد؟ و چگونه می توانید آنها را مربیگری کنید؟ در این بررسی کوتاه بیابید

الگوهای پاس، دنباله ای از پاس ها و حرکاتی هستند که برای ایجاد فضا، دستکاری حریف و ایجاد فرصت های گلزنی طراحی شده اند.

آنها را می توان در جلسات آموزشی برای بهبود هماهنگی تیم، ایجاد مهارت های فنی و توسعه آگاهی تاکتیکی تمرین کرد.

با تمرین این الگوها، بازیکنان یاد می گیرند که حرکات هم تیمی های خود را پیش بینی کنند و پاس های سریع و دقیق بدهند.

چه زمانی باید الگوهای پاس دادن را مربیگری کنید:

الگوهای پاس را می توان با بازیکنان در تمام سنین و سطوح مهارت استفاده کرد، اگرچه پیچیدگی آنها ممکن است بسته به سن و تجربه بازیکنان متفاوت باشد.

در حالی که الگوهای پاس می توانند به بهبود تکنیک برای بازیکنان جوان کمک کنند، اما هیجان انگیزترین چالش ها نیستند. به جای آن از الگوهای پاس ساده در کنار فعالیت های بیشتر مبتنی بر بازی استفاده کنید – شاید بین دو بازی پاس کوچک ساندویچ شود.

همانطور که تیم ها بزرگتر و با تجربه تر می شوند، روش های بازی و هویت تاکتیکی یک تیم را بیشتر درک می کنند. الگوهای پیچیده تری را می توان در کنار الگوهای پاس خاص که با روشی که تیم می خواهد بازی کند، معرفی کرد.

در سطح رقابتی تر، الگوهای عبور ممکن است ایجاد و تمرین شود تا نقطه ضعف خاصی از مخالفان را هدف قرار دهد.

نمونه ای از الگوی پاس:

یک الگوی نمونه در نمودارها نشان داده شده است. اندازه منطقه را به بازیکنان خود مرتبط کنید. هشت مخروط گذاشته شده و از هفت بازیکن استفاده شده است.

در شکل 1، الگوی پاس از یک انتهای منطقه شروع می شود و بازی از دفاع را تکرار می کند. بازیکن دوم در سکانس که اول توپ را دریافت کرد، دوباره به عنوان بازیکن پنجم در سکانس دریافت می کند. برای دریافت آن ملزم به حرکت هستند.

شکل 1

در شکل 2، الگوی یک الگوی عبوری را در بالای میدان تکرار می کند، که از یک مخروط متفاوت شروع می شود.

شکل 2

در شکل 3، این دو با هم ترکیب شده اند تا جلوه بازی از طریق سوم ایجاد شود. بازیکنان باید یا به طرق مختلف برای توپ حرکت کنند یا پاس خود را دنبال کنند.

شکل 3

پیشرفت یک الگوی عبور
سرعت یک الگوی عبور را می توان افزایش داد و همان الگو را می توان در جهت متفاوت یا از نقطه شروع متفاوت اجرا کرد.

شرایطی مانند یک یا دو لمس را می توان اضافه کرد و به بازیکنان دستور داد که برای دریافت توپ، دویدن های خاصی انجام دهند.

الگوهای عبور اغلب بدون مخالف، در اطراف مخروط ها یا مانکن ها انجام می شود. می توان مدافعانی را اضافه کرد تا به توپ فشار بیاورند و بازیکنان را وادار کنند که بیشتر به شکل بدن و سرعت پاس فکر کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR ، ساکر آکادمی، وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید