چگونه می توان از ورزش برای آموزش ریاضیات، علوم و سایر دروس در کلاس استفاده کرد

چگونه می توان از ورزش برای آموزش ریاضیات، علوم و سایر دروس در کلاس استفاده کرد
آموزش و پرورش

توسط سایت آموزش مربیان فوتبال فور استادی 4study.ir

دو سال پیش، یک معلم مدرسه ابتدایی در فلوریدا به دلیل استفاده از آمار NFL از Miami Dolphins برای کمک به دانش آموزانش در یادگیری ریاضیات خبرساز شد. به عنوان مثال، اگر بازیکنی قصد داشت 2000 یاردی را در یک فصل جمع کند، معلم تمریناتی را به شاگردانش اختصاص می دهد تا میانگین یاردهای لازم در هر بازی برای رسیدن به آن هدف را محاسبه کند. این مورد در شبکه های اجتماعی معروف شد و معلم، مری مارتینز، از تیم ملاقات کرد و هدایایی برای دانش آموزانش آورد. در اوایل سال جاری، NFL او را به Super Bowl LVIII دعوت کرد.

این یک مورد مجزا نیست. پلتفرم آموزشی ایالات متحده Teaching Channel اشاره می‌کند که بر اساس آمار موسسه آسپن، بیش از نیمی از دانش‌آموزان ورزش‌های گروهی انجام می‌دهند – که تعداد آنها همچنان در حال افزایش است – و بحث‌های آنها در مورد اینکه چه کسی بازیکن بهتر یا بدتر است، مکرر و حتی ثابت است. این مکالمات اغلب به آمار عملکرد اشاره می کنند که برعکس، به عنوان ابزاری عالی برای آموزش ریاضی به دانش آموزان در کلاس درس عمل می کند. متخصص بودن در تجزیه و تحلیل ورزشی نیز می تواند واجد شرایط بودن یک معلم عالی باشد.

ادغام ورزش و آموزش: تقویت یادگیری ریاضی از طریق دو و میدانی

ادغام ورزش و آموزش به عنوان یک استراتژی نوآورانه برای رسیدگی به چالش‌ها در آموزش موضوعات پیچیده مانند ریاضیات ظاهر شده است. با استفاده از آمارهای ورزشی و مثال‌های عملی، مربیان می‌توانند علاقه دانش‌آموزان را جلب کنند، درک مفاهیم انتزاعی را تسهیل کنند، و محیط یادگیری پویاتر و مشارکتی‌تری را ترویج کنند.

معلمان استفاده از مثال های ورزشی را در تدریس توصیه می کنند زیرا اهمیت آنها کاملاً مشخص است.

در رشته ریاضی، برای موضوع برنامه ریزی خطی و عدد صحیح که شامل تحقیق و محاسبه است، کتاب های درسی نیز استفاده از مثال های ورزشی را توصیه می کنند. این یک موضوع بسیار انتزاعی و خشک است که دیدن کاربردهای عملی آینده را برای دانش آموزان دشوار می کند. با این حال، استفاده از برنامه‌ریزی ورزشی به‌عنوان یک راه‌حل آموزشی با موضوعی مرتبط است که دانش‌آموزان با آن آشنا هستند و آن را بصری‌تر می‌دانند.

هواداری فراتر از طبقه اجتماعی، قومیت یا مذهب است. تخمین زده می شود که یک سوم جمعیت جهان به نوعی ورزش را دنبال می کنند، از المپیک گرفته تا لیگ قهرمانان، سوپربول، تور دو فرانس و NBA. شناسایی هواداران با ستارگان مهم ورزش به ویژه در میان جوانان رایج است.

ابزاری که همه می شناسند:

از طریق ورزش، دانش آموزان نه تنها می توانند ریاضیات یا فیزیک را بیاموزند، بلکه می توانند یک ارتباط روانی-اجتماعی-خلاقیت-عاطفی با یادگیری را تقویت کنند. ورزش برای دانش‌آموزان مفرح و جذاب است و بیشتر اوقات تفریح ​​آنها را به خود اختصاص می‌دهد، اما آنها اغلب از حجم عظیمی از اصول علمی و ریاضی درگیر غافل هستند.

به گفته هوارد گاردنر، روانشناس و استاد دانشگاه هاروارد و نویسنده نظریه هوش های چندگانه، اگر از منابع اطلاعاتی متنوع در تدریس استفاده شود و دانش آموزان پردازش انواع مختلف اطلاعات را بیاموزند، خلاقیت بیش از هر چیز پرورش می یابد. مطالعه ای که در ایالات متحده برای بررسی سازگاری علم و ورزش در کلاس های درس دانش آموزان 11 تا 14 ساله انجام شد، نشان داد که شرکت کنندگان در برنامه ای برای یادگیری علم از طریق ورزش درک بیشتری از مفاهیم علمی داشتند.

پروژه ای برای استفاده از ورزش برای بهبود آموزش ریاضی و انگیزه باعث شد که میزان قبولی دانش آموزان از 55٪ به 94٪ افزایش یابد که منجر به حضور بیشتر در کلاس شد.

در این برنامه از ورزش هایی مانند گلف، تنیس، شمشیربازی، بسکتبال، دو و میدانی، والیبال و تناسب اندام استفاده شد. پس از انجام آزمون‌های پیش و پس از ارزیابی، دانش‌آموزان بین 27 تا 60 درصد در درک مفاهیم علمی پیشرفت داشتند و نمرات دروس پایانی آن‌ها افزایش چشمگیری داشت. اثربخشی این برنامه حتی به والدین نیز کشیده شد. قبل از شرکت فرزندانشان در این آزمایش، تنها 33 درصد از ارتباط علم و ورزش آگاه بودند. در پایان این رقم به 83 درصد افزایش یافت.

در اروپا، مطالعات مشابه نتایج قابل مقایسه ای را نشان می دهد. در دانشگاه Loughborough در بریتانیا، پروژه ای برای استفاده از ورزش برای بهبود آموزش ریاضی و انگیزه، شاهد افزایش ضریب قبولی دانش آموزان از 55٪ به 94٪ بود که منجر به حضور بیشتر در کلاس شد. در این مورد، هدف وارد کردن حل مسئله واقع بینانه به تمرین هایی بود که دانش آموزان یاد می گرفتند. به عنوان مثال، در فوتبال، دانش‌آموزان وظیفه داشتند تأثیر مقاومت هوا بر ضربات فوتبال، سرعت توپ زمانی که به دروازه‌بان می‌رسد و مدت زمانی که توپ در حالت تعلیق باقی می‌ماند را محاسبه کنند.

تاخیر در زمان واکنش دروازه بان – پارامترهایی مشابه پارامترهایی که توسط تحلیلگران واقعی داده های فوتبال استفاده می شود.

از ریاضیات گرفته تا جغرافیا و تاریخ:

ثابت شده است که ورزش در کلاس درس رویکردی نوآورانه و منحصر به فرد برای ایجاد انگیزه و درگیر کردن دانش آموزان در یادگیری به شیوه ای مرتبط تر و دوستانه تر ارائه می دهد. علوم اغلب با تفکر انتزاعی مشخص می شوند که می تواند مانعی برای درک کامل برخی یا اکثر دانش آموزان باشد.

بسیاری از دانش‌آموزان در سنین جوانی وقتی موضوعی بیش از حد خسته‌کننده است، ارتباط خود را قطع می‌کنند. با این نوع ابزارها می توان به پتانسیل آموزشی بیشتری دست یافت و تعهد، ثبات و مشارکت فعال دانش آموزان را افزایش داد. با پرداختن به یک زمینه آشنا، دانش آموزان سوالات بیشتری را مطرح می کنند و کنجکاوی آنها تحریک می شود.

اگرچه دنیای ورزش ممکن است نسبت به موضوعاتی مانند ریاضیات، جغرافیا یا تحقیقات علمی “کمتر جدی” به نظر برسد، اما منابع زیادی برای آموزش و برقراری ارتباط موثرتر و سرگرم کننده تر این موضوعات ارائه می دهد.

در همین حال، در کانزاس، لیگ‌های بیسبال سیاه‌پوستان که اکنون منقرض شده‌اند، برای توضیح تغییر جغرافیای تاریخی و جمعیتی جامعه آفریقایی آمریکایی در ایالات متحده استفاده شده است. در کلاس، دانش‌آموزان مکان فعلی تیم‌ها را با تیم‌های قبل از سال 1960 مقایسه می‌کنند، زمانی که آن لیگ‌های جدا شده وجود داشت. آنها همچنین زادگاه ستارگان آن دوران را تجزیه و تحلیل می کنند، زمانی که بیشتر جامعه آفریقایی آمریکایی از مناطق روستایی جنوب، با تمرکز امروزی در نواحی کلان شهرها آمده بودند.

حتی در جامعه دانشگاهی، سبک نگارش روزنامه نگاران ورزشی به عنوان نمونه ای برای توصیه هایی در مورد نحوه نگارش مقاله، تحقیق و پایان نامه استفاده شده است. مخاطبان و انواع متن ساختارهای کاملاً متفاوتی دارند: در روزنامه نگاری ورزشی، تیتر اول است و مرتبط ترین اطلاعات باید در سطرهای آغازین باشد. در نوشتن آکادمیک، نتایج و نتیجه گیری در پایان می آید. با این حال، ویژگی‌های مورد نیاز یک روزنامه‌نگار ورزشی – مختصر، ضرب‌الاجل‌های فشرده، وضوح، اصطلاحات واضح و نوشتار جذاب- به شدت برای محققان توصیه می‌شود. این امر نشان می‌دهد که، در حالی که دنیای ورزش ممکن است نسبت به رشته‌هایی مانند ریاضیات، جغرافیا یا تحقیقات علمی «کم‌تر جدی» به نظر برسد، ابزارهای بسیاری برای آموزش و برقراری ارتباط مؤثرتر و جذاب‌تر به آنها ارائه می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR ، ساکر آکادمی، وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید