صدای مربیان فوتبال: نیک کوشینگ سرمربی تیم فوتبال نیویورک سیتی

نیک کوشینگ

نیویورک سیتی اف سی، 2022

توسط سعید رنجبر

در سال 2019، من در هفتمین سال حضورم در تیم زنان منچسترسیتی بودم – و ما فوق العاده موفق بودیم.

هر چند وقتی هفت سال با یک تیم هستید، طبیعی است که ممکن است به چالش جدیدی نیاز داشته باشید. برای اینکه از منطقه راحتی خود خارج شوید و توانایی خود را به عنوان یک مربی و به روشی که کار می کنید به چالش بکشید. پس از آن بود که نقش دستیار در نیویورک سیتی اف سی (NYCFC) – باشگاه دیگری در گروه فوتبال سیتی (CFG) – باز شد.

کاری که گروه فوتبال سیتی CFG به طور مداوم برای من – و برای بسیاری از بازیکنان و مربیان – انجام داده است، ترسیم مسیری در اطراف سفر توسعه است. گفتگوهای زیادی بین من، برایان ماروود از CFG و عمر برادا – سپس مدیر اجرایی منچسترسیتی – در مورد اینکه گام بعدی طبیعی برای من چیست، وجود داشت.

کوشینگ تیم زنان منچسترسیتی را بین سال‌های 2013 و 2020 به هر افتخار داخلی رساند.
این فرصتی برای پیوستن به یک تیم MLS بود که می خواست از برنده کنفرانس به برنده جام MLS تبدیل شود. برای کار به عنوان دستیار رونی دیلا – یک مدیر با تجربه – و قدم گذاشتن در یک فرهنگ و لیگ متفاوت. این یک چالش بود، اما همچنین یک تجربه یادگیری عالی که من کاملاً آن را پذیرفتم.

من در 5 فوریه 2020 به اینجا آمدم – چند هفته قبل از شیوع بیماری همه گیر. من 13 سال در منچستر بودم، جایی که در آکادمی پسران کار کردم و سپس تیم زنان را مدیریت کردم. من همه را در آنجا می شناختم، همچنین روش آموزشی و جلسات را می شناختم. خیلی آشنا بود؛ من مطمئن بودم و راحت.

با پرواز به میامی برای پیش فصل در سال 2020، من هرگز رونی را ندیده بودم. من هیچ یک از کادر مربیگری را نمی شناختم و هرگز با هیچ یک از بازیکنان ملاقات نکرده بودم. من مجبور بودم 50 رابطه جدید ایجاد کنم و صادقانه بگویم، این چالش را دست کم گرفتم. اما این یکی از مواردی بود که باعث شد من هم به عنوان یک فرد و هم به عنوان مربی خیلی بیشتر جمع شوم.

“من دوست دارم تیم هایم پرس بالا و ضد پرس تهاجمی داشته باشند، و برای رسیدن به آن باید یک مربی پویا و رسا باشید.”

چالش دیگر این بود که بسیاری از بازیکنان تیم اسپانیایی زبان بودند. احتمالاً بهترین ویژگی های من به عنوان یک مربی شخصیت و ارتباطات من است. من در زمین برونگرا و پویا هستم. من می‌توانم با بازیکنان به زبان اسپانیایی صحبت کنم، اما زمانی که شما مسلط نباشید، می‌توانید احساس کنید که تقریباً ابرقدرتی را که به عنوان مربی دارید از دست می‌دهید.

بسیاری از مربیگری و موفقیت من در منچسترسیتی در ارتباط با روابط عاطفی و استفاده از احساسات به عنوان یک پیشران بود. این فروش ایده ها و روشی است که می خواهید بازی کنید.

رونی دیلا به عنوان سرمربی در ایالات متحده، اسکاتلند، بلژیک و نروژ عناوین قهرمانی را کسب کرده است.
مرحوم دیک بیت – یکی از معتبرترین مربیان در انگلستان – تأثیر زیادی بر من داشت. او قبلاً در مورد حداکثر تأثیر پیام شما و انتخاب زبان صحبت می کرد. وقتی با بازیکنانی کار می‌کنید که انگلیسی صحبت نمی‌کنند، جایی که کلمات و عباراتی که در انگلیس به کار می‌برید ضربه سختی نمی‌زند، باید راه‌های مختلفی پیدا کنید.

بنابراین اتاق ویدئو برای من بسیار مهم شد. در آنجا کلیپ های ویدئویی و کوچک را نشان می دادم. من همچنین آی‌پد در زمین داشتم، از ترجمه‌ها استفاده کردم و کلمات اسپانیایی واقعاً تأثیرگذاری را یاد گرفتم که پیام را به سرعت منتقل می‌کردند.

او در دادن مسئولیت به من بسیار خوب بود، اما در بعضی مواقع به من سخت می‌گرفت.

رونی یک مدیر و مرد باورنکردنی بود. یک آدم بسیار خوب، که می‌توانست حس و جهت گروه را قبل از وقوع آن تشخیص دهد.

او در روش هایی که فشار را از روی گروه برداشته بود باهوش بود. مانند زمانی که او در قسمت تاکتیکی صحبت می کرد، زمانی که به تیم استراحت روحی می داد، و زمانی که به جنبه فیزیکی بازی فشار می آورد. آموختن از روشی که او انجام داد قطعاً توانایی من به عنوان سرمربی را بهبود بخشید.

رونی همچنین در روشی که من را پرورش داد، استثنایی بود و مرا به جلو هل داد. او به من اجازه داد تمام جلسات تاکتیکی و جلسات تیم را ارائه دهم و برنامه های بازی مهمی را بسازم. او در دادن مسئولیت به من بسیار خوب بود، اما در مواقعی که احساس می‌کرد آنچه را که او می‌خواست انجام نداده‌ام، واقعاً به من سخت می‌گرفت. علاوه بر آن، او به من گفت که وقتی احساس می‌کرد باید شدیدتر یا در مواقع دیگر آرام‌تر باشم. این فقط بازیکنانی نبودند که او پیشرفت داد. او همچنین کارکنان را ده برابر بهبود بخشید.

ما به عنوان کادر مربیگری جدید وارد فصل 2020 شده بودیم و رونی بین سال های 2020 تا 2021 تصمیمات بزرگی گرفت. او دو یا سه بازیکن تیم را تغییر داد و شان جانسون را کاپیتان کرد. رونی همچنین تاتی کاستلانوس را در نقش شماره نه قرار داد و به بازیکن جوانی اعتقاد داشت که می تواند نقطه کانونی اصلی و بازیکن تاثیرگذار باشد.

ما در فصل 2021 فراز و نشیب هایی داشتیم. یک دوره در سپتامبر بود که ما با 1-0 از ردبول شکست خوردیم

سپس 1-0 مقابل آتلانتا خارج از خانه شکست خوردیم، قبل از اینکه در آخرین دقیقه به گل برسیم. ما در یک لحظه واقعا سخت به تساوی رسیدیم، زمانی که مردم فکر می‌کردند از پلی آف خارج می‌شویم.

رونی با نحوه مدیریت بازیکنان آشنا شد، کارکنان را آرام کرد و چشمان تیم را به فرصت برای پیروزی باز کرد. آتش گرفتیم و بازی به بازی رفتیم. محیط در یک دوره شدید بسیار آرام بود. رونی هفته به هفته به گروه الهام می بخشید تا یک قدم دیگر را ادامه دهند.

“انتظار برنده شدن دوباره بود. این روش برای من در CFG همیشه بوده است و من آن را پذیرفته ام.”

در پایان نوامبر، در نیمه نهایی کنفرانس شرق به مصاف نیوانگلند رفتیم. آنها با مجموع امتیازات در صدر جدول قرار گرفتند و ما در ورزشگاه خودشان با آنها بازی می کردیم. بعد از وقت اضافه و تساوی 2-2 در ضربات پنالتی پیروز شدیم.

ما به رشد ادامه دادیم. در فینال جام MLS، ما به پورتلند رفتیم – احتمالاً سخت ترین مکان برای رفتن، از نظر محیط شدید. حتی وقتی در دقیقه 94 گل تساوی را دریافت کردیم، اعتقاد و گرسنگی خود را برای پیروزی حفظ کردیم. این قطعاً از راهی بود که رونی تیم را هل داد.

من میل او را برای بردن به اشتراک گذاشتم. من از زنان منچستر سیتی آمده بودم، جایی که به طور مداوم موفق بودیم. رونی در سلتیک پیروز شده بود. هر دوی ما معتقد بودیم که اگر تصمیمات بالینی بگیریم و در زمینه‌هایی که معتقدیم تیم‌های برنده ایجاد می‌کنند فشار بیاوریم، می‌توانیم با NYCFC برنده شویم.

تحت هدایت کوشینگ، نیویورک سیتی تنها سومین تیم از سال 2010 بود که پس از قهرمانی در جام MLS نیویورک سیتی اف سی به فینال کنفرانس رسید.
زمانی که رونی در ژوئن 2022 رفت، من به عنوان سرمربی – در ابتدا به صورت موقت – قدم برداشتم. ما در آن زمان در صدر کنفرانس بودیم و انتظار این بود که دوباره برنده شویم. این راه همیشه برای من در CFG بوده است و من آن را پذیرفته ام. فکر کردم: “بیا دنبالش برویم.”

در باقی مانده آن فصل دوره های سختی داشتیم، چند بازیکن را از دست دادیم و مصدومیت هایی هم داشتیم. اما توانستیم به فینال کنفرانس شرق راه پیدا کنیم.

گلزن ما، تاتی، در طول فصل رفته بود، زیرا این حرکت مناسبی برای او بود. او این فرصت را داشت که به خیرونا برود و از آن زمان برای لاتزیو در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد. همچنین تیاگو مارتینز و الکس کالن – دو مدافع میانی خود را به دلیل مصدومیت شدید از دست دادیم.

این یکی از پشیمانی‌های من است، زیرا احساس می‌کنم می‌توانستیم جام‌های MLS را پشت سر هم ببریم.»

نتایج در دوره ای که این سه را از دست داده بودیم کاهش یافت. سپس تصمیم بالینی گرفتم و سیستم را تغییر دادم. ما همیشه با رونی 4-2-3-1 بازی می کردیم، اما به 3-4-3 رفتیم. زمانی که ما مارتینز و کالنز را بازگرداندیم و ماکسیم چانوت را وارد زمین کردم، سه مدافع باتجربه و سطح بالای MLS با حضور بسیار زیاد داشتیم.

ما از دریافت گل منصرف شدیم و شروع به ساختن زیاد کردیم و پرواز کردیم. در مقابل اطلس در فینال جام کمپئونز – که قهرمان مکزیک در مقابل قهرمان سال قبل MLS است – ما در ورزشگاه یانکی مقابل تماشاگران خانگی خود بازی کردیم و 2-0 پیروز شدیم.

این یک کاتالیزور عالی بود و سه روز بعد با ردبول بازی کردیم و پیروز شدیم. این نتایج به ما باور و انگیزه داد تا به پلی آف برویم و فصل را قوی به پایان برسانیم. ما در جدول رده بندی سوم شده بودیم که به ما یک بازی پلی آف خانگی مقابل میامی داد. با یک نمایش برتر 3-0 پیروز شدیم.

بعدی مونترال خارج از خانه بود. آنها احتمالاً در آن زمان خوش فرم ترین تیم بودند، اما ما با نتیجه 3-1 پیروز شدیم.

در فینال کنفرانس، ما بعد از 70 دقیقه مقابل فیلادلفیا 1-0 پیش بودیم و احتمالاً باید آن بازی را می دیدیم و به فینال دیگری می رسیدیم. این یکی از پشیمانی من است، زیرا احساس می‌کنم که می‌توانستیم جام‌های MLS را پشت سر هم ببریم.

این لیگ به گونه ای طراحی شده است که سعی کند از تسلط هر کسی در چندین فصل جلوگیری کند. ما به جایی رسیده بودیم که جانسون، کالنز و آنتون تینرهولم را از دست داده بودیم، در حالی که ماکسی مورالز برای مدتی به باشگاه دوران کودکی خود بازگشت. یکی یکی، ما شروع به از دست دادن بازیکنان مهم و با تجربه زیادی کرده بودیم که تیم ما را به فینال های کنفرانس پیاپی سوق داده بودند.

هنوز بازیکنان مهمی در تیم داشتیم، اما برای شروع دوباره این چرخه باید هفت هشت بازیکن جذب می کردیم. که کمی زمان برد. بیرک ریسا، ژولیان فرناندز و آندرس پریا را آوردیم و ماکسی مورالز برگشت. بسیاری از چیزهایی که اکنون در تیم ما می بینید – آنچه عملکرد ما را هدایت می کند – ما برای اولین بازی های 20 نفره MLS 2023 نداشتیم. این چالش ما را کمی متفاوت کرد و متأسفانه ما در پلی آف آن سال را از دست دادیم. .

“استخدام بخش بزرگی از پیشرفت است، اما MLS به من آموخت که تنها یک بخش از ایجاد یک تیم برتر است.”

این همه بخشی از MLS است. ما همچنان در تلاش بودیم تا فرهنگ و بازیکنان جوان را توسعه دهیم. ما میتجا ایلنیچ را داشتیم که اکنون بازیکن بزرگی برای ماست. تیاگو مارتینز کاپیتان ما شده است. ما مت فریز را استخدام کردیم. اگرچه او سال 2023 را به عنوان دروازه بان اصلی ما شروع نکرد، اما اکنون مسلماً بهترین دروازه بان MLS است. بنابراین ما قدمی برداشتیم تا جایی که هستیم.

در سال 2023 ما دومین گل کمتری را در کل کنفرانس دریافت کردیم. اهداف مورد انتظار ما در بسیاری از بازی ها بالا بود، اما در حال توسعه بودیم. مجبور شدم عقب بنشینم و همه چیز را از منظری بالاتر از احساس مرور کنم.

باید می رفتم و کار می کردم که چگونه این تیم را تهاجمی تر کنم و گل های بیشتری بزنم. در نهایت، این کل فرآیندی را که اکنون داریم، و ایده و سبکی که تیم ما در سال 2024 تعبیه کرده است، ایجاد کرد.

ما یک پروسه باورنکردنی را پشت سر گذاشتیم و هر اینچ از این تیم را پشت سر گذاشتیم. چه چیزی خوب بود، چه چیزی را قرار بود حفظ کنیم و چه چیزی را باید بهبود دهیم. برخی افراد فکر می کنند که این کار به سادگی خرید بازیکن است. استخدام بخش بزرگی از پیشرفت است، اما MLS به من آموخت که تنها یک بخش از ایجاد یک تیم برتر است.

شما به یک فرهنگ خوب، یک ایده واقعا واضح و یک استراتژی شفاف برای اینکه چگونه آن را جاسازی کنید، نیاز دارید. بنابراین، به عنوان کادر مربیگری، در پیش فصل با یک ایده روشن برای این تیم بازگشتیم. می خواستیم در هر مرحله از بازی بتوانیم موقعیت های گل ایجاد کنیم.

از نظر تهاجمی، این به معنای تهاجمی تیم ما با توپ بود. ما یک تیم مالک توپ هستیم که می خواهیم بازی ها را کنترل کنیم، موقعیت های گل ایجاد کنیم و هواداران خود را سرگرم کنیم. اما این به تنهایی نمی‌تواند ما را به تعداد گل‌های پیروزی مقابل تیم‌های برتر مجهز کند.

“ما می خواستیم جنبه دفاعی بازی خود را به یک ویژگی هجومی تبدیل کنیم.”

برخی فکر می کنند که مالکیت توپ یعنی گل زدن از 10 پاس یا بیشتر. فکر می کنم مالکیت توپ می تواند شما را وارد مناطق تهاجمی کند، اما باید تیم خود را برای گلزنی در چهار پاس یا کمتر مجهز کنید. و در لحظات ضد پرس باید واقعاً تهاجمی باشید.

ضد پرسینگ بخش بزرگی از بازی ما است و ما می خواستیم جنبه دفاعی بازی خود را به یک ویژگی هجومی تبدیل کنیم. ما می خواهیم پرس را بالا ببریم، زیرا ممکن است به یک موقعیت گل تبدیل شود.

ما امسال گل های بیشتری به ثمر رسانده ایم و اهداف مورد انتظار ما بسیار بالاتر است. ما در هر مرحله از بازی خطرناک هستیم و بازیکنان ما این را پذیرفته اند.

برای من، بهترین بازی که تا به حال در سال 2024 انجام دادیم، بازی Tigres در جام اتحادیه بود. آنها یک تیم مکزیکی تثبیت شده هستند، تیمی که هیچ کس واقعاً به ما فرصتی در برابر آن نداد. ما نه تنها بازی را بردیم، بلکه هم با توپ و هم بدون توپ مسلط بودیم.

یکی دیگر از لحظات به یاد ماندنی بازی مقابل 44000 نفر در ورزشگاه یانکی مقابل اینتر میامی بود. رشد واقعی فوتبال در نیویورک را نشان داد. وقتی جمعیت ظرفیت در سراسر لیگ را می بینید، می توانید تعداد زیادی پیراهن صورتی مسی را ببینید که طرفداران زیادی برای او حضور دارند. درست است، زیرا او بزرگترین است.

اما از 44000 نفر در بازی ما، اکثر آنها با رنگ آبی NYCFC بودند. شنیدن فریاد مسی که شروع به زنگ زدن در اطراف استادیوم می کند و سپس هواداران نیویورک روی آن آواز می خوانند، نشان داد که باشگاه فوتبال ما دارای روح و شخصیت واقعی است. من نمی توانم برای استادیوم جدید منتظر بمانم، زیرا مکانی باورنکردنی خواهد بود.

آنها را تا جایی که ممکن است از دروازه خود دور نگه دارید – مسی و سوارز را در نیمه راه نگه دارید.

در مورد بازی، وقتی مقابل مسی، لوئیس سوارز، جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس قرار می گیرید، می دانید که در مقابل تیمی با کیفیت باورنکردنی قرار می گیرید. همه از من می‌پرسیدند: «آیا روی مسی مرد به نفر رفتی؟ آیا برای او برنامه فردی داشتی؟»

ایده در مورد کنترل فضاهایی است که آن بچه ها در آن بازی می کنند. شما باید فشرده بمانید و فاصله بین خطوط را کاهش دهید. اگر مسی و سوارز بتوانند در فضا بچرخند و در خط دفاعی شما بدوند، برای شما مشکل ایجاد خواهند کرد.

ما می خواستیم آنها را تا حد امکان از دروازه خود دور کنیم – مسی و سوارز را در نیمه راه نگه داریم. به آنها وقت ندهید که روی توپ بازی کنند و مطمئن شوید که ما به بقیه بازیکنان فشار می آوریم تا توپ به داخل و اطراف جعبه ما وارد نشود. و در آن لحظه، ما برای خودمان موقعیت های گل ایجاد خواهیم کرد.

کوشینگ نیویورک سیتی را به پلی آف MLS در 2024 نیویورک سیتی هدایت کرد.
چیزی که من را خوشحال کرد این بود که مسی یک ضربه در محوطه جریمه داشت، در حالی که سوارز در کل بازی سه شوت داشت. در ضمن ما یک xG خوب حمل کردیم و موقعیت های زیادی در بازی داشتیم. می‌توانستیم ناامید باشیم که برنده نشدیم، اما تساوی در آخرین لحظه مقابل تیمی که از MLS فراتر حرکت می‌کند، برای ما مثبت بود.

به عنوان سرمربی نیویورک سیتی اف سی، آموخته ام که شما نیاز دارید که همه بازیکنان و کارکنان خود یک ایده داشته باشند. اگر همه شما در مسیر درستی قرار دارید، همه به ایده اعتقاد دارید، می توانید در بازی های فوتبال پیروز شوید و موفق باشید. هیچ چیز مانع از این نیست که بهترین های لیگ و بزرگترین ستاره های جهان را انتخاب کنید و موفق شوید.

نیک کوشینگ

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR ، ساکر آکادمی، وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید