4 راه برای افزایش یادگیری بازیکنان فوتبال نونهالان و نوجوانان در تمرینات فوتبال

4 راه برای افزایش یادگیری بازیکنان خود در جلسات تمرین

چگونه جلسات آموزشی خود را سازماندهی می کنید؟ آیا فکر می کنید آنها تأثیر مثبتی بر یادگیری بازیکنان شما دارند؟ در این مقاله، ما 4 نکته را به شما نشان خواهیم داد که به جلسات شما کمک می کند تا یادگیری بازیکنان خود را افزایش دهند.

به عنوان مربی، ما همیشه به دنبال بازیکنان جوان خود هستیم تا مهارت های خود را از طریق وظایف تمرینی که در جلسات خود انجام می دهیم، بهبود بخشند. برای انجام این کار، ما 4 پیشنهاد را ارائه می دهیم:

آموزش یادگیری

 

1. با ویژگی ها و نیازهای آنها سازگار شوید:

اولین چیز این است که بدانیم چه کسی را مربیگری و آموزش می دهیم. در مقالات قبلی، در مورد 4 اصل روانی-آموزشی صحبت کردیم که به ما کمک می کند تا فرآیند یاددهی-یادگیری را با بازیکنان جوان خود بهبود بخشیم. واقعیت این است که تطبیق محتوای آموزشی و عناصر محیط با آنچه که واقعاً نیاز دارند و قادر به یادگیری هستند، یک جنبه اساسی برای کمک به رشد و بهبود مهارت های فوتبالی آنهاست.

برای انجام این کار، ما باید بیش از برنده شدن در بازی ها، روی چیزهایی تمرکز کنیم که آنها باید بیاموزند و برای انجام این کار باید مناسب ترین محتوا را در هر مرحله از توسعه خود آموزش دهند. بنابراین، به عنوان مربی در دوره توسعه، مسئولیت شناسایی این رفتارها و کمک به بازیکنان خود را برای درک آنها و اعمال آنها در بازی خواهیم داشت.

 

2. طراحی کارهایی که امکان آموزش محتوا را فراهم می کند:

هنگامی که بدانیم چه چیزی باید با بازیکنان خود تمرین کنیم، گام بعدی طراحی وظایف مناسبی است که آموزش این محتوا را تشویق می کند. به عبارت دیگر، طراحی کنیم که چگونه آنها را آموزش خواهیم داد. برای این، بسیار مهم است که آن وظایف، کار این محتوا را با استفاده از قوانین و سیستم های امتیازدهی که با آن نیازها تنظیم می شوند، تقویت کنند. این بدان معنا نیست که آنها همیشه باید وظایف جهانی و بسیار پیچیده باشند، بلکه استراتژی های آموزشی باید بر اساس هر محتوا انتخاب شوند.

به عنوان مثال، اگر بخواهیم یک محتوای تاکتیکی مانند پاس دادن خطوط را آموزش دهیم، ممکن است استفاده از یک کار جهانی و بسیار خاص، مانند یک بازی مالکیت یا یک بازی شرطی واقعی، راحت باشد . از طرف دیگر، اگر بخواهیم یک مهارت هماهنگی مانند تغییر جهت و شتاب را آموزش دهیم، یک بازی یا مدار هماهنگی ممکن است بهتر باشد، زیرا به ما امکان می دهد تکرارهای زیادی از این مهارت ها را انجام دهیم و توجه بسیار بیشتری را روی اجرای آنها متمرکز کنیم.

3. زمان تمرین موثر را افزایش دهید:

اگر وظایفی که طراحی می کنیم بسیار خوب باشند، اما از زمانی که برای آموزش در اختیار داریم به خوبی استفاده نکنیم، بیشترین بهره را از آنها نخواهیم برد. در این مرحله، به همان اندازه مهم است که وظایف به خوبی طراحی شده باشند، به همان اندازه که بدانیم چگونه از زمان تمرین در طول جلسه بهترین استفاده را ببریم. برای این کار هم برای استراحت ها و هم در توضیحات هر کار باید خیلی خوب مدیریتش کنیم.

بنابراین، بسیار توصیه می‌شود که قبل از شروع هر کاری، اطلاعاتی را که باید ارائه کنیم سفارش دهید تا بتوانیم تا حد امکان کوتاه و مختصر باشیم، بدون اینکه هیچ اطلاعات مهمی را کنار بگذاریم.

آموزش یادگیری:

 

این به بازیکنان امکان می‌دهد تا نحوه عملکرد هر کار را بهتر درک کنند و کار را سریع‌تر شروع کنند. پس از شروع، توصیه می کنیم بازی را فقط در مواقعی که به شدت ضروری است (برای ارائه توضیحات مهم یا انجام تنظیمات لازم) متوقف کنید. با این حال، زمانی که این کار را انجام می دهیم، باید اطلاعات ارزشمندی را در اختیار بازیکنان قرار دهیم.

 

4. از ارتباطات واضح در طول انجام وظایف استفاده کنید:

نکته قبلی ما را به این نکته راهنمایی می کند. مداخلات مربی در طول کارها باید بیشتر بر روی محتوای اصلی و تکه اصلی کار متمرکز شود که ما می خواهیم بازیکنان یاد بگیرند. برای این منظور دو نوع سبک آموزشی را پیشنهاد می کنیم که می تواند به ما کمک کند. دستور مستقیم، که برای کارهایی که می‌خواهند روی برخی از مهارت‌های هماهنگی بازیکنان تمرکز کنند، بسیار مفید است. یا کشف هدایت شده، که بیشتر برای آموزش مفاهیم تاکتیکی و توسعه ساختار شناختی بازیکنان، یعنی توانایی آنها برای درک بازی توصیه می شود.

در حالی که با دستور مستقیم، مربی می‌تواند دائماً مداخله کند، زیرا وظایف تکراری‌تر خواهند بود، با کشف هدایت‌شده، مربی باید این کار را فقط در شرایطی انجام دهد که محتوا و مفهومی که قرار است ارائه شود – یا باید ظاهر شود – و باید با دقت انتخاب کند که چه چیزی از بازیکنان بپرسد، چگونه و چه زمانی آن را انجام دهند تا آنها روی بازی تمرکز کنند.

 

به عنوان مثال، اگر ما در حال تمرین حرکت با توپ هستیم، با مفهوم “نزدیکتر یا دورتر شدن از پا بسته به فاصله تا مدافع”، می‌توانیم بپرسیم: “چگونه می‌توانستید توپ را سریع‌تر حمل کنید؟” آیا مدافعی در مقابل خود داشتید؟

با همه اینها، هدف ما این است که بیشترین بهره را از جلسات تمرینی خود، از طراحی تا اجرای آنها ببریم، و اینکه بازیکنان جوان ما از آنچه یاد می گیرند، چگونه باید آن را اجرا کنند و چه زمانی می توانند در طول بازی از آن استفاده کنند، آگاه باشند. به طور خلاصه، هدف برگزاری جلسات معنادار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR ، ساکر آکادمی، وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید