چگونه یک مهاجم خوب در فوتبال شویم (چگونه مهاجم خوبی در فوتبال باشیم)

در بازی فوتبال، جلو یک موقعیت فوق العاده مهم است. برای تبدیل شدن به یک مهاجم، باید سرعت، کار خوب با پا، یک ضربه قدرتمند و یک ذهن قوی و حیله گر داشته باشید. در حالی که یک مهاجم در هر بازی فقط چند موقعیت بدست می آورد، شما باید آنها را به گل تبدیل کنید. برای اینکه یک مهاجم خوب فوتبال باشید، با آموزش موقعیت شروع کنید. سپس، یاد بگیرید که چگونه بازی را بخوانید تا بتوانید بازی خود را تنظیم کنید.

در حالی که هنوز دقت را حفظ می کنید، به سرعت شوت بزنید. هرچه سریعتر بتوانید شوتزنی کنید، کشنده تر خواهید بود. شما باید روی یک ضربه دو لمسی کار کنید. اولین لمس شما فضایی را برای چرخاندن پای شما ایجاد می کند. لمس دوم خود ضربه است. اگر بتوانید از این دو ضربه لمسی استفاده کنید، می توانید توپ را به کنار یک مدافع فرستاده و یک شوت را قبل از اینکه حتی واکنش نشان دهند، شلیک کنید.

هنگامی که در این شوت های سریع احساس راحتی کردید، فضا ایجاد کرده و به سرعت ضربه زدید، حالا در موقعیت های در حال فرار روی آن کار کنید، دریبل به سمت دروازه، لمس و شوت کنید.

تمرین کنید توپ را بلافاصله در هوا شوتزنی کنید. به طور معمول، این یک ضربه سر ضرب روی دروازه است، این زمانی است که توپ را قبل از برخورد به زمین بزنید. یک ضربه دشوار اما ضروری، یک مهاجم عالی می تواند بدون برخورد توپ به زمین، یک توپ هوایی را به سمت دروازه هدایت کند، این به دفاع زمان نمی دهد تا عکس العمل نشان دهد. شما می توانید این کار را به راحتی و با دوستی که  ضربه های کرنر می زند تمرین کنید اما برخی از موارد را در ذهن داشته باشید.

[لینک مرتبط: استعدادیابی فوتبال در کرج]

[لینک مرتبط: شاخص های استعدادیابی در فوتبال ]

اگر بی حرکت بایستید مهارت گلزنی تقریباً بی فایده است. همیشه در حالت دویدن، حرکت یا حمله به سمت توپ باشید.
تمرکز خود را بر کنترل توپ از هوا با کل بدن خود بگذارید. شما باید در کنترل توپ از هوا مهارت داشته باشید، این بدان معنی است که توپ را از هوا به زمین می آورید.

این بدان دلیل است که بسیاری از بازی ها برای یک فوروارد از طریق توپ های بلند و پاس های هوایی حاصل می شود.

روش های خوب برای تمرین عبارتند از:

Juggling یا روپایی زدن یک روش عالی برای تمرین لمس کامل بدن است، اما فقط در صورت به چالش کشیدن خود. ببینید که چقدر می توانید توپ را بدست آورید و همچنان کنترل خود را حفظ کنید.
توپ های بلند را با یک دوست تمرین کنید. حدود 25 متر دورتر را شروع کنید و آرام آرام بیشتر و بیشتر. هرچه بهتر می شوید، سرعت را بین کنترل کردن و ضربه زدن به  توپ کم کنید.
به دیوار ضربه بزنید، روی یک سطح سخت و واکنش سریع برای به دام انداختن توپ برگشتی.

چالش با مدافعان را یک در برابر یک تمرین کنید. شما باید بتوانید بدون کمک هم تیمی ها از آنها عبور کنید. هنگامی که توپ را در اختیار داشتید، باید بتوانید با استفاده از انواع “حرکات” مانند پا عوض کردن، فریب بدنی دریبل کنید.
یک دوست نزدیک یا هم تیمی خود را پیدا کنید و آنها را با تمرین های 1v1 به چالش بکشید. به سادگی یک مستطیل درست کرده و به طور متناوب حمله و دفاع کنید. عبور از خط انتهایی مقابل با کنترل توپ “هدف” است.
همیشه لازم نیست که یک مدافع را مستقیم دریبل بزنید. گاهی اوقات باید توپ را پشت به دروازه محافظت و کنترل کنید.
خودتان می توانید روی حرکات کار کنید.

هر دو پا را به سلاح های خطرناک امتیاز دهی تبدیل کنید. آرین روبن Arjen Robben معروف از جمله مهاجمان خطرناکی هستند که فقط می توانند از یک پا استفاده کنند. احساس راحتی در پای چپ و راست، ابزار شما را بسیار گسترش می دهد، زیرا اگر فقط یک طرف زمین برای استفاده داشته باشید، مدافعان خوب شما را مجازات می کنند. هر زمان که تمرین می کنید، آنها را با هر دو پا انجام دهید و وقت بیشتری را برای توسعه مهارت های شوت و عبور از پای “ضعیف” خود صرف کنید.

همیشه گرسنه بمانید برای یک گل، هدف شماره یک یک مهاجم قرار دادن توپ روی تور دروازه است. حتی اگر آنها به گل هم نرسند، شوت به سمت دروازه باعث ایجاد کرنر، انحراف و برگشتی می شود که منجر به گل می شود و دفاع را تحت فشار قرار می دهد.

ذهنیت شما همیشه باید ایجاد فضای مورد نیاز برای شلیک گلوله از طرف شما و یا هم تیمی هایتان باشد.
توجه داشته باشید که شما می خواهید تیم شما شوت بزند، نه فقط شما. بعضی از مهاجمان فرصت های مستقیم زیادی پیدا می کنند. برخی از مهاجمان به عنوان پاسور عمل کرده و تنها تعداد کمی از موقعیت ها را به صورت مستقیم به سمت دروازه می زنند.
برای ایجاد هرج و مرج دفاعی با دو سرعت به فضای آزاد بروید. مهاجم متحرک خطرناک ترین است. حتی اگر هر بار توپ به دست شما نرسد، مهاجمان خوب می دانند که آنها باید 90 دقیقه دفاع را روی انگشتان خود نگه دارند، زیرا این زمانی است که آنها مرتکب اشتباه می شوند و انواع مختلفی از شکاف ها را ایجاد می کنند. هنگامی که تیم شما توپ را در اختیار داشت، به دنبال فضای باز بگردید و حرکت کنید.
همیشه روی نوک انگشتان پا باشید تا با باز شدن فضا، روی سر مدافعان پرش کنید.
به مهاجم دیگر تیم نیز توجه کنید. زمان بندی برای حرکات ضربدری و متقاطع، دفاع را به هم میریزد.

رویکرد خود را برای کرنرها طوری تنظیم کنید که با سرعت تمام به آنها ضربه بزنید. اگر شما به راحتی در داخل محوطه جریمه ایستاده اید و منتظر رسیدن توپ هستید به راحتی گرفتن توپ را برای مدافعان آسان می کنید. در عوض، دویدن های خود را طوری تنظیم کنید که در هنگام رسیدن توپ به آن برسید، به شما این امکان را می دهد که آن را قبل از رسیدن توپ به یک مدافع برش دهید و برای هر ضربه سر پرشی اقدام کنید. چشم خود را بر روی توپ نگه دارید و همانطور که برای بازی در دسترس قرار می گیرد به آن برسید و تعداد بیشتری ضربه سر را به سمت دروازه روانه کنید.

به جای دویدن سریع درون محوطه جریمه، در حالی که توپ توسط وینگرها ارسال می شود، یک مسیر منحنی را طی کنید و بصورت U انگلیسی حرکت کرده، سپس هنگامی که توپ در هوا قرار گرفت، مستقیماً برش بزنید.

وقتی فضای لازم برای دویدن دارید، دفاع را یک بر یک به چالش بکشید. یک مهاجم نمی تواند خودخواه باشد، اما منفعل هم نیست. شما باید بتوانید به سمت یک مدافع با توپ بدوید، یک حرکت را برای جابه جایی او انجام دهید، با یک لمس بزرگ به سرعت عبور کرده یا دفاع را به سمت خود بکشید تا پاس را به مهاجم یا هافبک دیگر برسانید. مهاجمان عالی دفاع را مجبور می کنند به آنها واکنش نشان دهند، که این باعث ایجاد فضا برای بقیه تیم شما می شود. بهترین زمان برای حمله، زمانی است که شما دفاع را در حرکت داشته باشید، به ویژه وقتی که آنها به سمت عقب حرکت می کنند. به سمت آنها بروید، آنها را مجبور به تصمیم گیری کنید.
کنارهای زمین مکان خوبی برای به چالش کشیدن واقعی مدافعان هستند. آنها معمولاً پشتیبانی کمی دارند. اگر در نزدیکی میانه زمین هستید، درگیری با مدافعان را قبول نکنید، مگر اینکه مطمئن باشید می توانید آنها را شکست دهید، از دست دادن توپ  در اینجا خیلی خطرناک است.

از همه مهمتر، آماده باشید تا ضد حمله ها را بررسی کنید. اگر توپ از روی خط پرس و دفاع تیم مقابل عبور می کند، وظیفه شما این است که مالکیت توپ را حفظ کنید تا زمانی که مابقی تیم شما به موقعیت حمله برسد.

مهاجمان حرفه ای را تماشا کنید. توجه کنید که آنها بدون توپ چه می کنند. دفعه دیگر که یک بازی حرفه ای را تماشا می کنید ، توجه کنید که وقتی توپ جای دیگری است، مهاجم کجاست. توجه داشته باشید که مهاجمان همیشه چقدر خوب حرکت می کنند، که باعث می شود دفاع دائماً به سمت بالا دروازه خودی حرکت کند. همانطور که بیشتر تماشا می کنید، به نحوه کار این دو یا سه مهاجم با هم توجه کنید.
مهاجمان در قسمتهای مختلف بازی چه می کنند؟ اگر تیمی برنده باشد، آنها عقب نشینی می کنند، در حالی که تیم های بازنده دوست دارند مهاجمان را برای ایجاد موقعیت های گلزنی بیشتر جلو ببرند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از استعدادهای فوتبال در سراسر کشور پذیرش می کند. شما می توانید به مجموعه درفک پیوسته و در مسیر حرفه ای شدن به عنوان یک فوتبالیست قدم بردارید.

پاسخ دهید