چگونه مربیان فوتبال می توانند با والدین و دیگران خارج از زمین کار کنند؟

چگونه مربیان فوتبال می توانند با والدین و دیگران خارج از زمین کار کنند
نیازی به تنهایی نیست. در اینجا نحوه کار با دیگران، از جمله والدین، در خارج از زمین آمده است تا تیم خود را قوی تر از همیشه کنید.

ارتباطات و روابط
آموزش فوتبال در ایران

توسط سایت آموزشی فوراستادی به سرپرستی سعید رنجبر 

چرا برای مربیان فوتبال مهم است که با دیگران خارج از زمین کار کنند؟

سفر فوتبالی یک بازیکن فقط به اتفاقاتی که در تمرین و در روز مسابقه می افتد نیست. این توسط همه چیز در اطراف آنها شکل گرفته است.

به همین دلیل مشارکت دادن دیگران در خارج از زمین بسیار مهم است. این امر به ویژه در مورد بازیکنان جوان بسیار مهم است. اگر والدین و سایر حامیان با شما همسو باشند، مربیگری بسیار روان‌تر می‌شود. بازیکنان پیام های متناقضی را از افراد مختلف نمی شنوند.

به اشتراک گذاشتن مسئولیت های خود نیز می تواند استرس را برای شما کاهش دهد. چرا سنگینی همه چیز را تحمل می کنید در حالی که دیگران می توانند کمک کنند؟

نحوه کار با دیگران در تمرین:

در هنگام تمرین، به این فکر کنید که دیگران چگونه می توانند وارد عمل شوند. آیا کسی می تواند کمک های اولیه را انجام دهد؟ مراقب مسائل حفاظتی باشید؟ بازیکنان فردی را رعایت کنید؟

ممکن است برخی از والدین علاقه مند نباشند، و این خوب است. بنابراین، با درخواست از کسی که می‌خواهد کمک کند، شروع کنید. و برای تازه نگه داشتن چیزها، می‌توانید هر هفته نقش‌ها را با هم ترکیب کنید، به‌جای اینکه به روال یکسانی پایبند باشید.

اگر با مربی دیگری کار می کنید، از آنها بخواهید که شما را مشاهده کنند. زیاد حرف میزنی؟ پرسیدن سوالات درست؟ ذهن خود را برای بازخورد باز نگه دارید. همه چیز در مورد بهبود با هم است.

حتی اگر آنها کمتر از شما تجربه داشته باشند، دیگران می توانند مهارت های ارزشمندی را به میز بیاورند. چه آنها شنونده خوبی باشند و چه در بخش خاصی از بازی متخصص باشند، از آنچه هر فرد می تواند ارائه دهد نهایت استفاده را ببرید.

نحوه کار با دیگران در روز مسابقه:

در روز مسابقه، با درگیر کردن دیگران، فشار را از خود دور کنید. اگر همه کارها را به تنهایی انجام می دهید، روزی که باید سرگرم کننده باشد می تواند به یک کار طاقت فرسا تبدیل شود.

پشتیبانی فراتر از قرار دادن شبکه است. در نظر بگیرید که از یک والدین یا مربی کمک کنید تا در حین تماشای جنبه های دیگر بازی، روی برخی از جنبه های بازی تمرکز کنند. چه آنها به حریف نگاه کنند، چه واحدهای دفاعی یا بازیکنان خاص، این شما را آزاد می کند تا عقب بایستید و مشاهده کنید.

اما وقتی نوبت به کار با دیگران در روز مسابقه می رسد، برنامه ریزی صحیح ضروری است. از قبل تصمیم بگیرید که چه کسی هر نقش را بر عهده خواهد گرفت.

اگر با مربی دیگری کار می کنید، حتماً در مورد ترتیبات نیمه وقت صحبت کنید. اولویت ها چه خواهد بود؟ چه کسی و چگونه با تیم صحبت خواهد کرد؟ آیا از طریق پرسش یا بازخورد مستقیم بیشتر خواهد بود؟

پس از مسابقه، یک توضیح سریع می‌تواند برای بازتاب در مورد اینکه آیا همه چیز طبق برنامه پیش می‌رفت، بسیار مفید است.

نحوه کار با والدین:

آیا می خواهید والدین به اندازه شما در تیم شما سرمایه گذاری کنند؟ سپس به آنها هدف روشنی بدهید و ارتباط را در جریان قرار دهید.

در اینجا چند راه ساده برای نگه داشتن همه افراد در یک صفحه وجود دارد:

توضیح دهید که چه چیزی از بازی انتظار می رود. یک مسابقه زیر 8 ساله ها با آنچه در تلویزیون می بینند بسیار متفاوت به نظر می رسد.
با توضیح واضح آنچه می‌خواهید انجام دهید، والدین را از بازی کردن «مربی» منصرف کنید. به این ترتیب آنها هم صفحه شما خواهند بود و پیام های مناسب را با فرزندان خود به اشتراک می گذارند.
فصل را با یک شب خوشامدگویی برای والدین شروع کنید. در مورد آنچه از آنها انتظار دارید و آنچه آنها از شما انتظار دارند توافق کنید. برای مرور، میانه فصل را دنبال کنید.
با فناوری هایی مانند واتس اپ در ارتباط باشید.
والدین را در گفتگوهای قبل از مسابقه شرکت دهید. از آنها حمایت کنید، مانند تشویق بازیکنان، اگر کاری را انجام می‌دهند که در آن هفته روی آن تمرکز کرده‌اید.

چگونه دیگران را به مشارکت تشویق کنیم:

از تعیین پرچم‌های گوشه‌ای گرفته تا دنبال کردن مدرک مربیگری، راه‌های زیادی وجود دارد که دیگران می‌توانند با بازی درگیر شوند.

با این نکات مشارکت را تشویق کنید:

محیطی امن و دلپذیر ایجاد کنید. این امر باعث جذب افراد برای پیوستن به آن می شود.
نقش ها را بچرخانید تا هیچ کس در انجام کارهای خسته کننده هر بار گیر نکند.
تازه واردها را به آرامی راحت کنید. آنها را با شخص دیگری جفت کنید. یا به آنها اجازه دهید یک فعالیت گرم کردن سرگرم کننده برای ایجاد اعتماد به نفس انجام دهند.
مزایای مشارکت را برجسته کنید. هرچه حمایت بیشتری داشته باشیم، بیشتر می توانیم بازیکنان را درگیر نگه داریم.
برای درک پیشینه افراد وقت بگذارید. راه هایی بیابید تا آنها را راحت در شرکت کردن راحت کنید.

هنگام کار با گروه های سنی مختلف در فوتبال چه نکاتی را باید در نظر گرفت:

همانطور که بازیکنان جوان رشد می کنند و تغییر می کنند، بازی نیز تغییر می کند. والدین را در جریان چیزهای جدید قرار دهید تا بدانند چه انتظاری دارند.

با پیشرفت فیزیکی بازیکنان، ممکن است فعالیت‌های دیگری در جریان باشد. با والدین چت کنید تا بفهمید آنها در خارج از فوتبال چه می کنند. آیا کسی مستقیماً از دویدن در پارک یا کوه پیمایی می آید؟ برای جلوگیری از بارگذاری بیش از حد، جلسه را تنظیم کنید.

و وقتی بازیکنان به سن 17 تا 21 سالگی می رسند، زمان بزرگی برای جسمی و روحی است.

و تحولات عاطفی محیط فوتبال آنها نیز ممکن است در حال تغییر باشد. با والدین همکاری کنید تا از آنها در این انتقال حمایت کنید.

نکاتی که باید هنگام کار با دیگران به خاطر بسپارید:

نکات مهم که به مربیان کمک می کند تا با دیگران خارج از زمین کار کنند. از درخواست کمک دریغ نکنید. با مردم در مورد نقش آنها روشن باشید. ارزشی را که برای تیم به ارمغان می آورند برجسته کنید. به برقراری ارتباط ادامه دهید تا همه در یک صفحه قرار گیرند. به طور منظم وظایف را تغییر دهید تا چیزها جالب باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR و وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

 

پاسخ دهید