4 نکته کلیدی برای اینکه یک مربی بهتر در فوتبال پایه باشید

4 نکته کلیدی برای اینکه یک مربی بهتر در فوتبال پایه باشید

به عنوان مربی، ما باید جنبه هایی را در نظر بگیریم که به بهبود روند یادگیری بازیکنانمان کمک می کند.
بازیکن موضوع اصلی تمام اقدامات آموزشی و آموزشی است. بنابراین، بازی باید با ویژگی ها و نیازهای آنها سازگار شود و از یک فرمت آموزشی و مسابقه ای مطابق با آن استفاده شود تا تمرین صحیح تضمین شود.

این نکات کلیدی همان چیزی است که ما آن را اصول روان‌آموزشی می‌نامیم و آن‌ها موارد زیر هستند:

انطباق بازی با کودک

دیدگاه فردی یادگیری

تقسیم برنامه به دوره

در نظر گرفتن انگیزه

ما معنی آنها و نحوه کمک آنها به فرآیند یادگیری را ارائه می دهیم:

تطبیق بازی با کودک به استفاده از قالب تمرینی و مسابقه ای اشاره دارد که رشد و شکل گیری صحیح را تضمین می کند. بنابراین، منطقی نیست که مانند بزرگسالان بازی و تمرین کنیم، زیرا کودکان نمی توانند در زمینه ای تربیت شوند که قادر به درک آن نیستند.

چگونه می توانیم آن را انجام دهیم؟ به عنوان مثال، استفاده از فرمت های 3v3 یا 4v4 به جای 7v7 یا 11v11. برای تنظیم فضاها با تعداد بازیکنان کاهش یافته و محتوای تمرینی؛ زمان آموزش کوتاه تر با تنوع بیشتر؛ برای کاهش اندازه اهداف و غیره.

دیدگاه فردی یادگیری بر آموزش هر بازیکن تمرکز دارد که تصور می شود برای ادامه پیشرفت بیشتر به آن نیاز است. در جوانی می توان روی مهارت های هماهنگی با توپ و بدون توپ و ساده ترین مطالب تاکتیکی تمرکز کرد. با این کار ارزیابی بازیکنان معطوف به عملکرد فردی خواهد بود و کمتر به صورت گروهی. چگونه می توانیم بفهمیم که هر بار چه مطالبی را می توانیم آموزش دهیم؟ در ادامه خواهیم دید.

تقسیم برنامه به دوره ها، فرآیند آموزش و یادگیری بازیکنان را بر اساس سطح درک بازی آنها سازماندهی می کند. این امر باعث می‌شود مربی راحت‌تر بداند که چه اهداف و محتوای آموزشی مربوط به هر مرحله است. به عنوان مثال، در دوران جوانی باید مشارکت هر کودکی را در تمرین فوتبال افزایش دهیم که به آنها امکان می دهد از توانایی های خود در رابطه با بازی استفاده کنند و فوتبال خاص را از مفاهیم پایه تاکتیکی شروع کنند.

انگیزه در فرآیند یادگیری بسیار مهم است زیرا بازیکن هنگام آموزش آنچه که به آن علاقه دارد انگیزه پیدا می کند. از سوی دیگر، آنچه این بازیکن قادر به یادگیری نیست، خارج از علاقه و انگیزه او خواهد بود. بازیکن باید دلیل اعمال خود را بفهمد، زیرا وقتی کسی چیزی را نمی فهمد، خود به خود بی انگیزه می شود.

بر اساس علوم اعصاب، یادگیری پیوند عاطفی بسیار قدرتمندتر از هر چیز دیگری است. بنابراین، اگر بازیکنی سرگرم باشد، برای یادگیری باز خواهد گشت. هر چه بازیکن بیشتر بیاموزد، این بازیکن بهتر عمل می کند و موفق می شود. این موفقیت باعث لذت بیشتر و در عین حال یادگیری بیشتر می شود که به بازیکن امکان رقابت بهتر را می دهد و این حلقه به بازی مداوم ادامه می دهد.

با همه اینها، درک ویژگی ها و نیازهای اصلی بازیکنان بسیار مهم است تا بتوانند محتویات و زمینه های آموزشی را با آنچه که می توانند یاد بگیرند و به شیوه ای جذاب و مفید که آنها را برای ادامه یادگیری انگیزه می دهد، تنظیم کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR ، ساکر آکادمی، وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید