آموزش کوتاه در مورد یکی از قابلیت ها و امکانات گوگل

گاهی اوقات لازم است تا از دوستان و آشنایان نظر سنجی به عمل بیاورید. قطعا روی صحبت من با پرسشنامه هایی که دارای روایی و پایایی هستند و زمان زیادی را از طراحان خود گرفته اند نیست.

من فقط اشاره به یک نظرسنجی ساده از طریق پرسشنامه ای که خودتان طراحی کرده اید، دارم.

مثلا سعید رنجبر قرار است تا از خوانندگان سایت فُوراِستادی بخواهد تا نظرات خودشان را در مورد نوشته هایی که در اینجا منتشر می شود، ابراز کنند.

حالا من می خواهم یکی از قابلیت های گوگل را معرفی کنم. البته قول بدهید که اگر پرسشنامه ای برای شما ارسال شد، آنرا به خونسردی و کمال آرامش پر کنید.

بیشتر ما عضو جیمیل GMAIL هستیم.

برای استفاده از گوگل درایو Google Drive به جیمیل خودمان میرویم.

GOOgle-Drive

حالا در گوشه ی سمت راست بالا، آن علامت خانه ی علامت گذاری شده را کلیک نمایید.

آموزش-گوگل-درایو-google-drive

با کلیک بر روی علامت شماره ی 2 وارد صفحه ی گوگل درایو خود شوید. البته مسیرهای دسترسی دیگری نیز دارد، اما چون ما با این مسیر در آینده کار خواهیم داشت، چشممان عادت کند بهتر است. 🙂

گوگل-درایو-google-drive

با کلیک بر روی new یا My Drive می توانید به بخش های آن دسترسی داشته باشیم. وقتی کشوی آن باز میشود، با کلیک بر روی گزینه ی More اولین مورد را انتخاب کنید. یعنی google forms به این ترتیب وارد فضای ساخت پرسشنامه ی خود می شوید.

گوگل-درایو-آموزش-google-drive

اینجا محلی است که می توانید پرسشنامه ی خودتان را آماده کنید. در شماره 4 شما باید موضوع پرسشنامه را مطرح کنید و در شماره 5 توضیحات بیشتری را برای پاسخ دهنده مطرح کنید.

در نوشته ی بعدی از سری قابلیت ها و امکانات گوگل بیشتر با این ابزار آشنا خواهیم شد.

پاسخ دهید