چرا درفک بهترین باشگاه و مدرسه فوتبال استان البرز و کرج است؟

کتاب استراتژی اقیانوس آبی کتابی است که توسط چان کیم و رنه مابورنیا نوشته شده است. این کتاب یکی از بهترین کتاب هایی است که معمولا به کارآفرینان توصیه می شود تا مطالعه کنند.

حالا چرا اینجا مطرحش کردم، بخاطر اینکه قصد دارم تا با استفاده از این کتاب و آنچه آموختم مدلی برای باشگاه و مدرسه فوتبال درفک پیاده سازی کنم.

متاسفانه در باشگاه ها و مدارس فوتبال البرز به غیر از فوتبال به چیز دیگری پرداخته نمی شود.

لوگو-باشگاه-درفک

چه چیزهایی را میتوان بالاتر از استاندارهای موجود افزایش داد؟

چه چیزهایی را میتوان پایین تر از استانداردهای موجود کاهش داد؟

کدام عوامل را میتوان حذف کرد؟

کدام عوامل باید خلق شوند عواملی که هرگز در باشگاه ها و مدارس فوتبال مورد توجه قرار نگرفته است؟

این ها چیزهایی است که قطعا به آن در باشگاه و مدرسه فوتبال درفک توجه خواهیم کرد. چیزهایی که میتواند در آینده فرق بازیکنان این باشگاه و سایر باشگاه های پایه در استان البرز شود.

چه چیزهایی را میتوان بالاتر از استاندارد موجود افزایش داد؟

آموزش فن بیان و مهارت مذاکره: متاسفانه وقتی مصاحبه ها و گفتگوی بازیکنان با اصحاب رسانه و گفتگو با تماشاگران و علاقه مندان آنها را ملاحظه می کنیم، ضعف شدید در بیان را شاهدش هستیم.

بسیاری از بازیکنان در گفتگو با خبرنگاران از خود بی خود می شوند و باحالتی عصبی پاسخ خبرنگاران را می دهند. یکی از ضعف های اصلی این مورد بر میگردد به اینکه باشگاه ها فقط خود را محدود به توپ و زمین فوتبال می کنند، در صورتیکه بخش زیادی از اتفاقات و رویدادهایی که یک بازیکن حرفه ای را درگیر می کند در خارج از مستطیل سبز است.

مهارت مذاکره، مهارت خود کنترلی و افزایش عزت نفس، چگونگی کنترل و مهارت در کاهش تعارضات، از جمله مواردی است که در باشگاه و مدرسه فوتبال درفک به عنوان بهترین در استان البرز خواهیم پرداخت.

تفکر و سیستمی فکر کردن:

خیلی از تصمیماتی که در زندگی میگیریم در بلند مدت به جای اینکه کمک کند و باعث بهبود مسیر حرفه ای و زندگی ما شود، باعث دور شدن از خواسته ها و اهداف ما میشود. یکی از دلایل اصلی این مورد پرورش نیافتن در زمینه درست فکر کردن است.

آموزش تفکر سیستمی به بازیکنان باشگاه و مدرسه فوتبال درفک چیزی است که در برنامه های آموزشی و یادگیری ما گنجانده شده و بازیکنان تیم هر ماه در این کلاس های تئوری شرکت می کنند. در این کلاس ها یاد میگیرند که به نخستین تاثیر یک تصمیم توجه نکنند. یاد میگیرند که تصمیمات را در یک افق بلند مدت مورد ارزیابی قرار دهند. به جای اهمیت دادن بیش از حد به رویدادها، درک می کنند که آنچه مهم است روندهای زندگی و فعالیت های فوتبالی آنهاست.

اخلاق چه جایگاهی در باشگاه و مدرسه فوتبال درفک دارد؟

ما فراتر از یک باشگاه هستیم. اخلاق مداری و اخلاق گرایی جز اولویت هایی است که به هیچ عنوان کمتر از استعدادهای ناب فوتبالی نیست. بازیکن با استعداد و نخبه اما بدون اخلاق برای ما ارزشی ندارند، آنچه اهمیت دارد بازیکنان با استعداد و پرتلاشی است که با اخلاقیات توجه می کنند، تیم رقیب، بازیکنان، تماشاگران، والدین و نوع رفتارشان در زمین تمرین و مسابقه از جمله چیزهایی است که با حساسیت بالا توسط مدیریت و مربیان باشگاه درفک مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

در مورد اخلاقیات سعی میشود بازیکنان را با الگوهای اخلاقی فوتبال و ماندگاری آنها در قلب یک ملت آشنا کرد و از طرفی با الگوهای ضد اخلاقی که به سرعت فراموش شدند و استعدادهای خود را به گور بردند هم برای سرمشقی و خط قرمزی با چراغی روشن کرد.

کتاب چه جایگاهی دارد؟ در باشگاه درفک کتابخوانی آیا به پیشرفت بازیکن کمک می کند؟

حتما میدانید که دنیای تکنولوژی باعث شده تا فرزندان ما ساعت ها به صفحات کوچک گوشی های همراه خود نگاه کنند، یکی از دلایل ضعیف شدن در ارتباطات چشمی که هم در زندگی شخصی و هم در ورزش حرفه ای مانع پیشرفت می شود خیره شدن به صفحات گوشی است، همین ضعف بزرگ در ارتباط چشمی در زمین بازی نیز نمایان است.

سعی خواهیم در کنار فوتبال به عنوان هدف اصلی باشگاه، اهدافی مثل آشنایی با مفاخر فرهنگی و ادبی کشور را هم در برنامه های باشگاه و مدرسه فوتبال درفک داشته باشیم تا با قدم در دنیای زیبای کتاب های تاثیرات بلندمدت بیشتری در رفتار بازیکنان باشگاه حاصل گردد.

فیلم های آموزشی فوتبال و فیلم های آموزشی دیگر در باشگاه و مدرسه فوتبال درفک:

بهترین مدرسه فوتبال کرج و البرز شدن فقط در حرف نیست، در عمل و عملکرد باشگاه قابل مشاهده است.

بخشی از یادگیری بازیکنان نونهال و نوجوان و جوان از طریق مشاهده و دیدن صورت میگیرد.

در کلاس هایی که با استفاده از فیلم های آموزشی فوتبال ارائه خواهیم کرد، سعی می کنیم در مورد مسائل مختلفی صحبت کنیم که کمک می کند بازیکنان جوان باشگاه دید بهتر و پخته تری به فوتبال داشته باشند.

در این کلاس ها در مورد سیستم های مختلف فوتبال، نحوه حرکت هم پستی ها، تاکتیک های جدید از بهترین مربیان جهان از جمله گیگن پرس، پرس شش ثانیه، بازی مالکانه، روانشناسی فوتبال، ضد حمله و انتقال سریع، ضربات ایستگاهی و ضربات کرنر و چگونگی تمرینات بدنی برای افزایش طول گام و کاهش آسیب دیدگی های فوتبالیست های باشگاه صحبت خواهیم کرد. با وجود پیشرفت علم دلیلی ندارد که بازیکنان ما به سن های بالا که میرسند تازه با این موارد آشنا شوند، از همان کودکی و سنین پایین باید آموزش دهیم.

همکاری با بهترین مربیان استان البرز و تهران و شرکت در اکثر کلاس های دانش افزایی مربیان:

سعی میکنیم در کنار خود از بهترین مربیان استان البرز و تهران استفاده کنیم. سعی میکنیم در کلاس های دانش افزایی که توسط فدراسیون فوتبال برگزار می گردد و تدریس آن معمولا توسط بهترین مربیان کشور صورت می پذیرد حضور پیدا کنیم تا هر فصل و هر سال بر دانش و تجربه مربیان باشگاه افزوده گردد.

در بحث مدیریت دانش حساس خواهیم بود و یک کتابخانه و مخزن اطلاعاتی از بهترین فیلم ها و کتاب های آموزشی برای مربیان باشگاه درفک ایجاد میکنیم تا هر روز در حال یادگیری آخرین نکات فوتبال روز دنیا باشند. هر دو سال سعی میکنیم با رفتن به مدارس معتبر و آکادمی های معروف فوتبال دنیا، از بهترین عملکردهای آن ها الگوبرداری کنیم و این موارد را در کشور و در استان البرز پیاده سازی نماییم.

باشگاه و آکادمی فوتبال درفک از بهترین ها در استان البرز و کرج است. این باشگاه قرار است از سال 99 با سیستم جدیدی که بخشی از آن در بالا مطرح شد کار رسمی خود را آغاز کند. اگر شما هم عاشق فوتبال هستید و برای موارد بالا ارزش قائلید، افتخار دهید و همراه ما باشید.

برای ثبت نام و حضور در یکی از بهترین باشگاه ها و مدارس فوتبال استان البرز و کرج، کافیست با این شماره 09193631098 تماس بگیرید.

برای دیدن بخشی از تمرینات باشگاه و فعالیت هایی که صورت میگیرد، اینستاگرام باشگاه درفک را دنبال کنید.

سعید رنجبر مربی ❤ فوتبال

پاسخ دهید