نمونه تیپ های مدرن از پست های مختلف فوتبال (دروازه بان، مدافع کناری، مدافع مرکزی، هافبک، وینگر و مهاجمین) | FCDORFAK

فوتبال همواره در حال تکامل و پیشرفت است. این تکامل هر روز نقش های تاکتیکی تازه ای معرفی کرده و تعاریف جدیدی از این نقش ها و وظایف آنها ارائه می دهد. امروزه شرح وظایف بازیکنان فوتبال نسبت به قبل جزئی تر و دقیق تر شده است. از طرفی در حال حاضر بسیاری از پست ها در انجام وظایف هم پوشانی دارند یا ملزم هستند هم تیمی خود را در صورت نیاز حمایت کرده و پوشش دهند.
آنچه در ادامه این نوشته وبلاگ درفک می بینید، نمونه ی تیپ های مدرن از پستهای مختلف فوتبال می باشد که ویژگی و عملکرد هر کدام از آنها به طور مختصر آورده شده است.

3 تیپ دروازه بان در فوتبال:

*آکادمی دروازه بانی فوتبال در استان البرز و کرج | FCDORFAK

*دروازه بان ها در فوتبال مدرن دیگر فقط یک بازیکن با دو دست نیستند (شروع مجدد بازی توسط دروازه بان، بازیسازی با دروازه بان)

۱) برقرار کننده ارتباط با بازیکنان:
یک دروازه بان خوب همواره درطول بازی با تمام بازیکنان داخل زمین ارتباط گرفته و از عقب تیمش را رهبری می کند. اوتوانایی شناسایی مشکلات تیم و حل آنها را دارد. (قبل از اینکه این مشکلات خللی در بازی ایجاد کرده و به بازی تیم ضربه بزنند).

۲) شوت گیر:

یکی از مهمترین فاکتورها در تبدیل شدن به یک دروازه بان قدرتمند، شوت گیر بودن است. دروازه بانی که از دروازه خود در برابر هر شوتی محافظت کرده و در دفع توپ های تک به تک بسیار فعال می باشد.

3) پخش کننده:

یک دروازه بان مدرن توانایی بازی سازی با دست ها و پاهای خود را دارد. او می تواند توپ را بلند ارسال کند. هم چنین توانایی استفاده از هر دو پای خود را دارد.

استعدادیابی فوتبال در کرج (استعدادیابی فوتبال نونهالان در کرج)

3 تیپ مدافع کناری در فوتبال:

1) بال های دفاعی:
این بازیکنان در دریافت و شروع حمله ها مسلط هستند و می توانند به سرعت از جناحین حمله کنند. آنها به دلیل قابلیت شرکت در حمله، تمایل دارند همیشه جلو بکشند و در یک سوم هجومی خودی بازی کنند.

۲) متخصصین ارسال:

این بازیکنان هنگام شرکت در حمله ها نیاز ندارند بازیکنی از پیش روی خود بردارند. آنها می توانند از عقب زمین، نزدیکی های کرنر و یا از کناره ها پاسهای بلند ارسال کنند.
متخصصین ارسال در مناطق نزدیک به دروازه بسیار خطرناک هستند.

۳)استاد تقابل یک در برابر یک:

این دسته از مدافعان در تقابل یک در برابر یک و بدون پوشش بسیار مسلط عمل می کنند. آنها با بازیکن مقابل خود درگیر شده و از بین بردن تعادلشان بسیار دشوار است. این مدافعان درک خوبی از فضا و فاصله ها دارند.

3 تیپ مدافع مرکزی در فوتبال:

۱) جنگنده:

مدافعان جنگنده از لحاظ ذهنی؛ جسمی و تاکتیکی در سطح بالایی هستند. این دسته از بازیکنان در نبردهای یک برابر یک بسیار ماهر و مسلط عمل کرده و فضاها و فاصله ها را مدیریت می کنند.

۲)رئیس:

رئیس همواره در نبردها شرکت می کند. او با بازیخوانی خوب خود، ارتباط با سایر هم تیمیها، کنترل فضاها و پیش بینی پاس های حریف مانع از رخ دادن اتفاقات و غافلگیری تیم خودی در بازی می شود.

۳)بازی ساز:

یک بازی ساز در بازی با توپ بسیار مسلط است. او تلاش میکند بازیسازی را از عقب زمین انجام دهد. ویژگی مهم این دسته این است که در فضاهای محدود و تحت فشار، عملکرد مناسبی از خود نشان می دهند.

استعدادیابی فوتبال در کرج (استعدادیابی فوتبال نونهالان در کرج)

3 تیپ هافبک در فوتبال:

۱) نیروی محرکه تیم(موتور تیم):
هر تیمی نیاز به بازیکنی دارد که وقتی مالکیت توپ را در اختیار ندارد تکل بزند، توپ ربایی کند و حملههای حریف را خنثی کند. بازیکنانی که همواره در فاصله بین محوطه جریمه خودی تا محوطه جریمه حریف حرکت کرده و از آنها با نام موتور تیم یاد می شود.

۲) پوشش دهنده ضعف ها:

این بازیکن زمانی آماده دریافت توپ است که معماری حمله از عقب زمین صورت گیرد. او نقاط ضعف را پیدا کرده و سعی می کند راهی برای پوشش آنها پیدا کند. به خصوص زمانی که دو تیم بسیار فشرده بازی می کنند و به سختی می توان فضای خالی پیدا کرد که از آن برای ساخت موقعیت استفاده شود.

۳) سازنده(خلاق):
این بازیکن همواره در تلاش است تا ریسک کرده، خلاق باشد و برای هم تیمی های خود فرصت گلزنی خلق کند. آنها در حرکت پا به توپ بسیار مسلط هستند و ترجیح می دهند هنگام مالکیت، پا به توپ جلو بروند تا اینکه آن را پاس دهند.

3 تیپ وینگر در فوتبال:

۱)وینگر تکنیکی:
این نوع وینگرها می توانند به راحتی به قلب خط دفاعی بزنند. آنها را از تعادل خارج کرده و همواره به دنبال خلق موقعیت گلزنی برای تیم خود هستند.

۲)وینگر فیزیکی:
این دسته از وینگرها می توانند به پشت خط دفاع نفوذ کنند و از فضاهای خالی استفاده کنند. هرچند ترجیح می دهند توپ را جلوی خط دفاع دریافت کرده و پا به توپ از خط دفاع حریف عبور کنند.

۳)وینگرهای بازیساز:

وینگرهای بازی ساز میتوانند توپهای بلند خطرسازی به محوطه جریمه حریف ارسال کنند. برای اینکار به طور ناگهانی به داخل زمین تغییر جهت داده و در کناره ها فضای خالی ایجاد می کنند. آنها دوست دارند توپ های بلند را به پشت خط دفاع بفرستند.

3 تیپ مهاجم در فوتبال:

1)مهاجم هدف:
بازی کردن به عنوان مهاجم هدف نیازمند قابلیت فیزیکی بالایی است. شما باید همواره آماده دریافت توپ باشید. از مدافعان حریف عبور کنید. از طرفی مطمئن باشید زمانی که تیم خودی توپ را در اختیار دارد برای دریافت توپ در موقعیت خوبی قرار دارید و گزینه مناسبی برای پاس دادن هستید.

۲)مهاجم کاذب:

این توع مهاجم بازیکنان حریف را درگیر کرده و به سوی خود می کشد، تا از این طریق برای هم تیمی های خود ایجاد
موقعیت کند. آنها می دانند چگونه تعادل دفاع حریف را بهم بزنند و از نظم و هندسه خاص خود خارج کنند. هنگام پا به توپ شدن بسیار مسلط حرکت کرده و می توانند تحت فشار گزینه پاس مناسبی را انتخاب کنند.

۳)مهاجم کلاسیک:

این مهاجم میتواند چالش های ایجاد شده برای تیم را درک کرده و آنها را حل کند. او در زدن گل به روش های مختلف مهارت دارد. با ضربه سر، از راه دور، از فاصله نزدیک. او
منتظر مانده تا توپ را از عقب دریافت و رو به جلو حرکت می کند. این دسته از مهاجمان می توانند در نبردهای یک برابر یک پیروز شوند اما بسته به میزان مهارتشان سعی می کنند رو به بازی مستقیم بیاورند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از استعدادهای فوتبال در سراسر کشور پذیرش می کند. شما می توانید به مجموعه درفک پیوسته و در مسیر حرفه ای شدن به عنوان یک فوتبالیست قدم بردارید.

پاسخ دهید