توضیحی بر مفهوم نفر سوم THIRD MAN در فوتبال | FCDORFAK

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز به عنوان یکی از بهترین آکادمی های فوتبال ایران و البرز تلاش دارد، تا همگام با بهترین تمرینات روز فوتبال دنیا، استعدادهای خوبی را به فوتبال ملی و باشگاهی معرفی نماید.

در این نوشته با هم مروری کوتاه در مورد سبک زندگی ورزشی یکی از با اهمیت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال خواهیم داشت.

با مقالات دیگر درفک نیز همراه باشید.

مفهوم بازیکن سوم در فوتبال یک روش اصولی و پایه ای برای دستیابی به برتری عددی در بهترین موقعیت نسبت به دروازه حریف می باشد. به زبان ساده بازیکن سوم، یک بازیکن آزاد است که توسط هیچ مدافعی در زمین یارگیری نشده و می تواند توپ را دریافت کند.

این بازیکن فضا و زمان کافی دارد و می تواند از پشت خط دفاعی به سمت دروازه حریف با توپ پیشروی کند. چرا که در زمین آزاد هست و بازیکنی نزدیک به او قرار ندارد.

این روش در واقع رد و بدل کردن سریع توپ است تا بازیکنان حریف را به سمت منطقه ای که توپ قرار دارد بکشانیم. در این حالت یکی از بازیکنان خودی که در فاصله دورتری نسبت به توپ است در مناطقی که برای حریف خطرناک است یک فضای خالی پیدا می
کند و به عنوان بازیکن سوم آماده دریافت توپ می باشد.

این فیلم زیر یک مثال ساده از مفهوم بازیکن سوم در زمین است. مدافع توپ را به مهاجم پاس داده و مهاجم با هافبکی که در زمین آزاد است بازی می کند(مثال حرکت اتلتیکومادرید و همکاری توماس پارتی، کوکه و گریژمان). همانطور که در فیلم مشاهده می شود هافبک توسط هیچ یک از بازیکنان حریف یارگیری نشده است.

برای انجام اینکار نیاز است که چه از سوی بازیکن پا به توپ و چه بازیکنانی که صاحب توپ نیستند، شاهد حرکت و جابجایی و آگاهانه و پاسکاری مداوم بین آنها باشیم. با این کار مثلث های زیادی در زمین ساخته می شود.

نکته کلیدی دیگر در این موضوع این است که وقتی یک بازیکن توپ را در اختیار دارد باید نسبت به مناطق دورتر در زمین دید خوبی داشته باشد تا گزینه پاس مناسبی را انتخاب کند.

*آکادمی دروازه بانی فوتبال در استان البرز و کرج | FCDORFAK

*دروازه بان ها در فوتبال مدرن دیگر فقط یک بازیکن با دو دست نیستند (شروع مجدد بازی توسط دروازه بان، بازیسازی با دروازه بان)

به عبارت دیگر اگر در مسیر ارسال توپ مدافعان حریف حضور داشته باشند، بازیکنان باید به پاسکاری و چرخش توپ بین خودشان ادامه دهند تا مدافعان ناچار شوند به سمت توپ شیفت کنند و بازیکن خودی بتواند در بهترین موقعیت نسبت به دروازه حریف فضای خالی را پیدا کند و برتری عددی را به دست بیاورد.

استعدادیابی فوتبال در کرج (استعدادیابی فوتبال نونهالان در کرج)

تست فوتبال در کرج (تست فوتبال نونهالان، نوجوانان در کرج سال 99)

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان یکی از بهترین باشگاه ها و مدارس فوتبال در استان البرز، از بازیکنان با استعداد فوتبال استان البرز، تست فنی بعمل می آورد. شما نیز می توانید با توجه به شرایط سنی خود در یکی از رده های باشگاه فوتبال درفک حضور داشته باشید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از استعدادهای فوتبال در سراسر کشور پذیرش می کند. شما می توانید به مجموعه درفک پیوسته و در مسیر حرفه ای شدن به عنوان یک فوتبالیست قدم بردارید.

پاسخ دهید