طراحی تمرینات پیش فصل در فوتبال (اثرات نتایج ابتدایی تیم های فوتبال در موقعیت نهایی آن ها در جدول مسابقات) | FCDORFAK

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز به عنوان یکی از بهترین آکادمی های فوتبال ایران و البرز تلاش دارد، تا همگام با بهترین تمرینات روز فوتبال دنیا، استعدادهای خوبی را به فوتبال ملی و باشگاهی معرفی نماید.

با مقالات دیگر درفک نیز همراه باشید.

یکی از اولین تصمیماتی که کادر مربیگری باشگاه باید اتخاذ کند، طراحی تمرینات پیش فصل است. در مورد اینکه چه تمریناتی باید استفاده شود، تعداد جلسات، بازی های دوستانه و در مورد بسیاری عوامل دیگر باید تصمیم گیری شود.

به طور خلاصه، کادر مربیگری باید بار تمرین/ مسابقه را توسعه داده و تنظیم کند تا این اطمینان حاصل شود که تیم فصل را از نظر آمادگی جسمانی ایده آل آغاز می کند.

با این حال، آیا ما علاقه مندیم برای اولین بازی فصل بهترین آمادگی جسمانی را بدست آوریم؟ یا با توجه به اینکه نه ماه مسابقه خواهیم داد، آیا باید یک طراحی بار فاقد فصلی را انتخاب کنیم؟ بدون شک، این یک تصمیم مهم است. بحث در بین مربیان شدید است. گفته می شود نتایج بدست آمده در اولین مسابقات این فصل می تواند تأثیر مثبتی در رتبه بندی نهایی یک تیم در مسابقات قهرمانی داشته باشد. از طرف دیگر گفته می شود که خیلی زود رسیدن به آمادگی جسمانی مطلوب می تواند در دور دوم و نیم فصل دوم رقابت ها مشکلاتی ایجاد کند.

*آکادمی دروازه بانی فوتبال در استان البرز و کرج | FCDORFAK

*دروازه بان ها در فوتبال مدرن دیگر فقط یک بازیکن با دو دست نیستند (شروع مجدد بازی توسط دروازه بان، بازیسازی با دروازه بان)

*استعدادیابی فوتبال در کرج (استعدادیابی فوتبال نونهالان در کرج)

*تست فوتبال در کرج (تست فوتبال نونهالان، نوجوانان در کرج سال 99)

تعدادی از مطالعات وجود دارد که روی فوتبال و هندبال متمرکز شده اند و می توانند بینش بیشتری در مورد این بحث ارائه دهند.

این مطالعات چگونگی نتایج حاصل از پنج مسابقه اول در یک لیگ داخلی را در مقایسه با موقعیت نهایی یک تیم تجزیه و تحلیل کرد و بررسی کرد که آیا بودجه باشگاه ها بر این رابطه تأثیر دارد.

نتایج نشان داد که تأثیر چند دور رقابت و چند بازی اول برای همه تیم ها یکسان نیست. برای تیم هایی که کمترین بودجه را دارند، موقعیت آنها در جدول رده بندی از نظر آماری معنی دار است. با این انتظار که هرچه موقعیت یک تیم در 5 بازی اول بهتر باشد، طبقه بندی نهایی آن در رقابت ها بهتر خواهد بود.

هرچه بودجه باشگاه کمتر باشد، این اثر قویتر است. برای تیم هایی که بودجه بالاتری دارند، موقعیت موجود در5 بازی اول هیچ تاثیری در رتبه بندی نهایی آنها نداشته است. نتایج برای سری A ایتالیا، لیگ اسپانیا، لیگ برتر انگلیس، لیگ فرانسه و بوندس لیگای آلمان مشابه است.

به نظر می رسد برای تیم هایی که منابع اقتصادی کمی دارند، نتایج مثبت در ابتدای فصل احساس امنیت را برای بازیکنان فراهم می کند و آنها را در مسیر صحیح رهنمود می کند (بعضی از مربیان می گویند تیم از نظر روحی روانی آماده است). برای تیم هایی که منابع مالی بیشتری دارند، شاید حضور بهترین بازیکنان در رده های آنها باعث شود یک سری نتایج بد در طول فصل اصلاح شود.

استعداد باورنکردنی این ورزشکاران به این معنی است که اثربخشی آنها بیش از آنکه به دستاوردهای فوری یا اخیر وابسته باشد، به درک آنها از کنترل وضعیت و نسبت شخصی آنها به استعداد بستگی دارد.

مفاهیم عملی این یافته ها برای آموزش عبارتند از:

برای تیم هایی که بودجه کمی دارند و همچنین استفاده از آزمون های پیش فصل (بازیکنان متناوب در مسابقات تدارکاتی و مسابقات دوستانه، آزمایش برنامه های تاکتیکی و سیستم های بازی و غیره) و “اندازه گیری قدرت خود در برابر تیم های دیگر”. کادر مربیگری همچنین باید بر روی:

تلاش برای دستیابی به آمادگی جسمانی تاکتیکی به سریع ترین شکل ممکن، به طوری که تیم فصل را با توانایی عملکرد در بالاترین سطح خود آغاز کند.
انتخاب حریفان مناسب در مسابقات تدارکاتی به منظور تقویت خودکارآمدی ادراک شده، زیرا احتمال پیروزی در برابر تیم های ضعیف تر (تیم های دسته های دیگر یا گروه های دیگر، تیم هایی که به طور معمول رتبه پایین تری دارند و غیره) بیشتر است. به عبارت دیگر، قبل از فصل باید با تمرکز بر پیروزی طراحی شود. پیشنهاد استراتژی های مداخله ای که سطح خودکارآمدی جمعی را بهبود می بخشد.
برای تیم های با بودجه زیاد، طراحی بارهای تمرینی قبل از فصل فقط به پیشرفت سریع بازیکنان نیاز ندارد تا با بالاترین سطح آمادگی جسمانی به اولین مسابقه برسند. این تیم ها حتی اگر بازیکنان از آمادگی جسمانی فردی به بهترین وجه برخوردار نباشند، می توانند در چند مسابقه اول خود پیروز شوند. همچنین در نظر گرفتن پایان فصل مهم است. بعلاوه، بسیاری از این بازیکنان به دلیل تعهدات بین المللی با تیم های ملی مربوطه، در طول تعطیلات بسیار کم استراحت خواهند کرد.

در هر صورت، مهم است که به یاد داشته باشید که هر موقعیتی منحصر به فرد است و همیشه به تصمیمات خاص خود نیاز دارد.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان یکی از بهترین باشگاه ها و مدارس فوتبال در استان البرز، از بازیکنان با استعداد فوتبال استان البرز، تست فنی بعمل می آورد. شما نیز می توانید با توجه به شرایط سنی خود در یکی از رده های باشگاه فوتبال درفک حضور داشته باشید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از استعدادهای فوتبال در سراسر کشور پذیرش می کند. شما می توانید به مجموعه درفک پیوسته و در مسیر حرفه ای شدن به عنوان یک فوتبالیست قدم بردارید.

پاسخ دهید