آیا شیر یک انتخاب موثر برای بازیابی و ریکاوری بعد از تمرینات فوتبال می باشد؟ FCDORFAK

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز به عنوان یکی از بهترین آکادمی های فوتبال ایران و البرز تلاش دارد، تا همگام با بهترین تمرینات روز فوتبال دنیا، استعدادهای خوبی را به فوتبال ملی و باشگاهی معرفی نماید.

با مقالات دیگر درفک نیز همراه باشید.

بازیابی و ریکاوری یکی از فرایندهای اصلی برای بهبود عملکرد ورزشی است. در بسیاری از عواملی که باعث بهبودی خوب می شوند، یکی از اصلی ترین موارد تغذیه است. همانطور که در مقالات قبلی توضیح داده شد، بهبودی پس از تمرین به آنچه که به عنوان چهارشناخته می شود بستگی دارد (آب رسانی مجدد، سوخت گیری مجدد، ترمیم و استراحت، علاوه بر این از جمله بازسازی سیستم ایمنی بدن).

R(rehydration, refuel, repair and rest, additionally including the regeneration of the immune system)

*مکمل ها:

مکمل های غذایی بسیاری وجود دارد که نشان داده اند برای سهولت بهبودی موثر هستند، از جمله به عنوان مثال، مکمل های دارای کربوهیدرات (نوشیدنی ها، ژله ها و غیره) یا مکمل های پروتئینی (به خصوص دوغ). با این حال، ما غذای منظم در رژیم غذایی ما نیز که می تواند برای سهولت بهبودی موثر باشد را نادیده می گیریم . این مورد شیر است.

*آکادمی دروازه بانی فوتبال در استان البرز و کرج | FCDORFAK

*دروازه بان ها در فوتبال مدرن دیگر فقط یک بازیکن با دو دست نیستند (شروع مجدد بازی توسط دروازه بان، بازیسازی با دروازه بان)

*استعدادیابی فوتبال در کرج (استعدادیابی فوتبال نونهالان در کرج)

*تست فوتبال در کرج (تست فوتبال نونهالان، نوجوانان در کرج سال 99)

*شیر و آبرسانی

به عنوان مثال، پیشنهاد شده است که نوشیدن شیر می تواند یک استراتژی خوب برای آبرسانی پس از تمرین باشد. یک مطالعه 15 نفری را که در طول جلسه تمرین کرده و 2٪ از وزن بدن خود را از دست داده بودند، تجزیه و تحلیل کرد، پس از آن (در ساعت بعد) آنها نوشیدنی های مختلفی داشتند، از جمله شیر گاو، شیر سویا، یک مکمل لبنیات یا یک نوشیدنی کلاسیک ورزشی با کربوهیدرات نتایج نشان داد که نوشیدنی ورزشی بدترین نتایج را با توجه به بازیابی و نگهداری وزن بدن در مایعات مصرفی بدست آورد، اگرچه هیچ تفاوتی در حجم پلاسما تغییر نکرد یا غلظت الکترولیت مشاهده نشد. علاوه بر این، ذکر این نکته مهم است که شرکت کنندگان پس از مصرف نوشیدنی های شیر، اظهار داشتند که احساس سیری بیشتری نسبت به نوشیدنی های ورزشی دارند. در این مطالعه مشخص شد که نوشیدنی شیر برای بهره گیری از کمبود آب در بدن بیشترین تأثیر را دارند.

مطالعات دیگر مقایسه مشابهی بین شیر و نوشیدنی های ورزشی کلاسیک با کربوهیدرات ها انجام داده است و دریافته است که شیر برای تأمین آب بدن حداقل به اندازه نوشیدنی های ورزشی موثر است (در نتیجه میزان ادرار کمتری دارد) دفع مایعات)- اگرچه دومی در سطح دستگاه گوارش قابل تحمل تر است.

*بازیابی شیر و انرژی

در مورد بازیابی انرژی، یکی از فرآیندهای اصلی، سنتز مجدد گلیکوژن است (سطح آن در هنگام ورزش کاهش می یابد). مصرف کربوهیدرات بعد از ورزش یک استراتژی سنتی برای سودمند کردن این سنتز مجدد گلیکوژن است.

از این نظر، شیر به تنهایی ممکن است کربوهیدرات کافی برای استفاده مجدد از سنتز گلیکوژن فراهم نکند، اما ترکیب شیر با کربوهیدرات ها (به عنوان مثال، شیر شکلات) می تواند برای رسیدن به این هدف موثر باشد. در حقیقت، ترکیب پروتئین ها (مانند پروتئین های موجود در شیر) همراه با کربوهیدرات ها می تواند با افزایش پاسخ انسولین در مقایسه با مصرف کربوهیدرات به طور جداگانه، از سنتز مجدد گلیکوژن سود ببرد.

با تأیید این فرضیه، 10 نفر از افرادی که کربوهیدرات ها، شیر شکلات یا دارونما بعد از یک تمرین سنگین (یک ساعت و نیم دوچرخه سواری با 70٪ حداکثر اکسیژن مصرفی و با فواصل 10 دقیقه) در طی بهبودی، نمونه برداری از عضلات انجام شد و پس از بهبودی 4 ساعته، زمان آزمایشی 40 کیلومتری برگزار شد. نتایج نشان داد که، حتی اگر هیچ تفاوتی در سنتز مجدد گلیکوژن بین شیر شکلات و کربوهیدرات ها (هر دو برتر از دارونما) وجود نداشته باشد، شیر شکلات منجر به عملکرد بهتر در آزمایش می شود. علاوه بر این ، مسیرهای آنابولیک را تا حد بیشتری فعال می کند.

بنابراین، شیر شکلات می تواند برای بهبودی بعد از ورزش به همان اندازه موثر یا حتی بهتر از کربوهیدرات ها باشد.

اگرچه مکمل های پروتئینی یا نوشیدنی های تجاری کربوهیدرات ها می توانند برای سهولت بهبودی پس از آموزش موثر باشند، شیر نیز نشان داده است که حداقل به اندازه اینها موثر است، همچنین قیمت مناسب تری دارد. به طور خلاصه، به نظر می رسد ترکیب آن با کربوهیدرات ها (به عنوان مثال 500 میلی لیتر شیر با شکلات خورده شده پس از تمرین) گزینه ای آسان برای بازگشت انرژی و بازیابی عضلات است (به خصوص اگر ورزشکار هنگام مصرف علائم منفی گوارشی نشان ندهد).

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان یکی از بهترین باشگاه ها و مدارس فوتبال در استان البرز، از بازیکنان با استعداد فوتبال استان البرز، تست فنی بعمل می آورد. شما نیز می توانید با توجه به شرایط سنی خود در یکی از رده های باشگاه فوتبال درفک حضور داشته باشید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از استعدادهای فوتبال در سراسر کشور پذیرش می کند. شما می توانید به مجموعه درفک پیوسته و در مسیر حرفه ای شدن به عنوان یک فوتبالیست قدم بردارید.

پاسخ دهید