چگونه می توان به یک استعدادیاب فوتبال به صورت حرفه ای تبدیل شد؟ | بخش دوم

همانطور که در مقاله قبلی وعده داده بودم، من سعید رنجبر نکاتی را برای شما می گذارم که می تواند در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک استعدادیاب و مشاور فوتبال مفید باشد.
مانند بیشتر چیزهای زندگی مسیر دستیابی به یک مشاور نقل و انتقالاتی و استعدادیاب فوتبال بودن چیز خطی نیست و می تواند جاده های کاملاً متفاوتی داشته باشد که به یک سرنوشت منجر شود. گاهی اوقات “فقط” قرار گرفتن در مکان دقیق در زمان مناسب، که بسته به اعتقادات شما می تواند شانس یا سرنوشت باشد.

نکاتی را که من در ادامه ارائه خواهم داد، می تواند با توجه به کشور، منطقه یا سطح تجربه فرد متفاوت باشد و مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی کسانی که به دنبال تبدیل شدن به یک استعدادیاب فوتبال یا مشاور نقل و انتقالاتی هستند میتوانند از مواردی که در ادامه می آید، استفاده کنند.

گام اول:
اگرچه باید سبک خود را بیابید و پیدا کنید ، اما مهم است که یک مربی یا شخصی پیدا کنید که در صورت امکان بتوانید با او ایده های خود را به اشتراک بگذارید و نظرات او را بدست آورید. شخصی که به همان اندازه مایل است تجربه خود را با شما در میان بگذارد.

برخلاف آنچه شما انتظار دارید، اکثر افراد در صنعت فوتبال، به ویژه افرادی که دانش گسترده و عمیقی دارند، مایلند آن را به اشتراک بگذارند و به کسانی که مایل به شروع کار خود هستند کمک کنند.

تمام سوالاتی را که دارید بپرسید، درک کنید که سبک زندگی بازیکنان خوب چیست، تمام جوانب مثبت و منفی بازیکنان حرفه ای را در نظر بگیرید.

گام دوم:
در این مرحله، شما در حال حاضر ایده بهتر و روشنی در مورد استعدادیابی فوتبال دارید که میتوانید بیشتر از آن لذت می برید و آنچه می خواهید دنبال کنید.

بنابراین اکنون می توانید گزارش های خود را در مورد بازیکنان شناخته شده تهیه کنید. چرا از بازیکنان شناخته شده استفاده می کنید؟

دلیل آن ساده است. برای راهنما و کسانی که به دنبال مشاوره می گردید شناختن بازیکن راحت تر هستند تا بتوانید هرچه بیشتر بازخورد بگیرید و تا آنجا که می توانید در مورد بازیکن بدانید ضروری است.

گام سوم:
همزمان با تهیه گزارش، می توانید برخی از کارگاه ها، دوره ها را نیز جستجو کنید، بنابراین می توانید به “آموزش” خود عمیق تر بپردازید زیرا دانش هرگز پایان پذیر نیست.

علاوه بر این، در این مرحله، بسیار مهم است که شما می توانید بازی فوتبال را با تمام جنبه های آن درک کنید. برای اینکه با لحظات بازی آشنا باشید، بدانید که چگونه کار تیمی و تقسیمات مختلف زمین بازی را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید رفتار و مهارت بازیکن فوتبال را در هر یک از آن لحظات درک کنید.

گام چهارم:
این روزها ابزارهای باورنکردنی در اختیار داریم که می توانیم از آنها برای جنبه های مختلف استفاده کنیم. اولین مورد می تواند ایجاد شبکه ای از افراد باشد که بتوانید ایده های خود را با آنها به اشتراک بگذارید، افرادی که کارهای خود را نیز به عنوان مثال در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.

مورد دوم نیز این است که خودتان کارهای خود را در کانال ها و رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و برای همه کسانی که مایل به دسترسی به آن هستند، بنابراین می توانید خود را تبلیغ کنید، دیدگاه ها و جاه طلبی های خود را نشان دهید.

از به اشتراک گذاشتن آن یا اینکه کسی می تواند ایده های شما را “بدزدد” نترسید، کپی اندازه نسخه اصلی آن به هیچ وجه تاثیرگذار نخواهد بود.

همانطور که در کنار دیگران یاد می گیرید، عالی است که می توانید به دیگران اجازه دهید با شما یاد بگیرند.

مرحله ای که باید رازهای خود را حفظ کنید بعداً فرا می رسد، و هنگامی که این مرحله می رسد نشانه خوبی است، این نشانه آن است که به اهداف خود رسیده اید و به عنوان یک استعدادیاب و مشاور نقل و انتقال حرفه ای فوتبال تبدیل شده اید.

گام پنجم:
جنبه ای که می خواهم تأکید کنم زیرا معتقدم یکی از جنبه های مهم است و احتمالاً حتی مهمترین آن این است که شما به نظر خود “اعتماد” داشته باشید و گزارش های خود را بر اساس نظرات دیگران تهیه نکنید.

همیشه ارزیابی خود را انجام دهید. اگر به نظرات گوناگون گوش می دهید، فقط اطلاعات را فیلتر کنید و اگر موردی است که باید مورد توجه قرار دهید، آن را ثبت کنید.

اگر به چیزی شک دارید، بروید و دوباره آن را با چشم خود مشاهده کنید. هر از گاهی تمایل به تردید در خود وجود دارد، به خصوص هنگامی که با نظرات مختلفی روبرو هستید و ممکن است به این نتیجه برسید که اکثر یا حتی همه آنها ممکن است مخالف نظر شما باشد که می تواند چالش برانگیز باشد اما در عین حال می تواند یک تمرین عالی باشد برای اینکه شما هویت خود را حفظ کنید و انعطاف پذیر باشید تا تعادل را پیدا کنید و درک کنید که همه ما می توانیم قضاوت غلط کنیم یا حتی اشتباه کنیم. این همیشه بخشی از فرآیند استعدادیابی فوتبال است و با صرف وقت و تجربه، شما فقط آن را به حداقل می رسانید.

گام ششم:
پس از این روند و اگر هنوز لذت می برید و تمایل به ادامه کار را دارید، احتمالاً می خواهید به عنوان یک استعدادیاب یا مشاور نقل و انتقالاتی برای یک باشگاه فوتبال کار کنید.

برای این امر، من به شما توصیه می کنم که برخی از گواهینامه ها و مدارک مربیگری و آنالیزوری را کسب کنید، زیرا آنها نشانه این هستند که شما روی خودتان سرمایه گذاری می کنید و فقط منتظر معجزه نیستید.

گام هفتم:
ورود به یک باشگاه می تواند یک شروع دلگرم کننده باشد، جستجوی تیم های محلی در منطقه جغرافیایی شما، مهم نیست که باشگاه چقدر کوچک باشد، مهم این است که شما تجربه ای کسب کنید که بتوانید با درگیر شدن در زمینه استعدادیابی فوتبال بدست آورید و از دیدگاه خوبی برخوردار باشید.

این کار اشتیاق شما را “آزمایش” می کند. چون تا وقتی دست به اقدام نزدید، خیلی از کارها از بیرون ساده دیده میشود. این به شما ابزار بیشتری می دهد و به شما اطمینان می دهد که همان کاری است که می خواهید به صورت حرفه ای انجام دهید و به شما امکان می دهد از هزینه های غیر ضروری جلوگیری کنید. هزینه فرصت را در نظر داشته باشید.

این می تواند یک تمرین عالی باشد، به علاوه این که شما به رشد یک باشگاه فوتبال و به طور کلی این ورزش کمک می کنید.

گام هشتم:
در این مرحله، شما همچنین می توانید به برخی از ابزارها (نرم افزارها) موجود در بازار نگاهی بیندازید، و اینها می توانند روزانه به شما در رویه های جستجوی شما کمک کنند.

یک باشگاه ممکن است به برخی از این ابزارها دسترسی داشته باشد، یا ممکن است مایل باشند هزینه ها را تأمین کنند.

بیشتر این نرم افزارها یک دوره آزمایشی را ارائه می دهند، بنابراین از آن برای یافتن مواردی که بهتر نیازهای شما را برآورده می کنند و جلوگیری از هزینه های اضافی و اتلاف وقت استفاده کنید.

این ابزارها ضروری هستند، بنابراین شما می توانید کار و گزارشات خود را ثبت کنید، و به ویژه اینکه می توانید پایگاه داده خود را بدون اتلاف وقت بسازید. در برخی از مواقع، حتی می توانید گزارش های قدیمی خود را بررسی کرده و پیشرفت خود را یادداشت کنید.

گام نهم:

یک استعدادیاب فوتبال در سایه کار می کند، گاهی اوقات یک کار بیرحمانه است و می تواند ناامید کننده باشد. بیشتر اوقات مجبورید چیزهای زیادی را فدا کنید، و باید آماده لحظاتی باشید که سخت کوشی شما آنطور که باید دیده نمی شود، به همین دلیل انجام این کار با اشتیاق بسیار مهم است و می تواند ناامیدی شما را به شدت کاهش دهد، بدانید کار شما با پایان دادن به روند مشخصات بازیکن و ارزیابی نهایی، به پایان می رسد.

پس از آن، یک باشگاه فوتبال ممکن است بازیکن را جذب کند یا نه، این چیزی است که در دست شما نیست. با این شرایط نمی توانید کار و موفقیت خود را بسنجید. اگر بازیکنان مناسب را شناسایی کنید و کارهای خود را همانطور که باید انجام دهید و راهی که فکر می کنید صحیح و صادقانه است وظایف خود را با موفقیت انجام داده اید. پس آفرین فوتبال ایران و جهان به افراد صادقی مثل شما نیاز دارد.

گام دهم:
سرمایه گذاری برای زبان دوم همیشه یک گزینه عالی است، به دلایل واضح اصلی ترین منظور من زبان انگلیسی است.

تمام واژگان و اصطلاحات مورد استفاده همه افراد درگیر در فوتبال، همانطور که در هنگام تهیه گزارشات شما با آن کار خواهید کرد، ضروری است که برای همه قابل درک است. به خصوص توسط یک استعدادیاب، مربیان، مدیران ورزشی و افرادی که ارتباط مستقیم تری با روند جذب و تصمیم گیری دارند.

اکنون وقت آن است که برخی از اقدامات را انجام دهیم بدون اینکه فراموش کنیم یادگیری همچنان یک روند ثابت و بی پایان است، بنابراین بیشتر این نکات در تمام حرفه استعدادیابی فوتبال و مشاور نقل و انتقالاتی شما نقش خواهند داشت.

به دنبال آن برو!

آرزوی موفقیت برای شما دارم و امیدوارم از همان روز اول با صداقت و پشتکار به دنبال این حرفه بروید، چرا که بسیاری از استعدادهای فوتبال ایران منتظر دیده شدن هستند، چه بهتر که در سنین پایین آنها را ببینید، ارزیابی کنید، انتخاب کنید، پرورش و توسعه بدید و مسیرهای حرفه ای شدن را برایشان هموار کنید.

ارادتمند سعید رنجبر

در پایان لازم می دانم عرض کنم، باشگاه و آکادمی فوتبال درفک البرز نیز، آمادگی دارد تا بازیکنان مستعد فوتبال ایران را جذب کرده و توسعه دهد. شما مربی و استعدادیاب گرامی در سراسر ایران می توانید با آکادمی فوتبال درفک البرز در زمینه استعدادیابی فوتبال همکاری داشته باشید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان یکی از بهترین باشگاه ها و مدارس فوتبال در استان البرز، از بازیکنان با استعداد فوتبال استان البرز، تست فنی بعمل می آورد. شما نیز می توانید با توجه به شرایط سنی خود در یکی از رده های باشگاه فوتبال درفک حضور داشته باشید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از استعدادهای فوتبال در سراسر کشور پذیرش می کند. شما می توانید به مجموعه درفک پیوسته و در مسیر حرفه ای شدن به عنوان یک فوتبالیست قدم بردارید.

پاسخ دهید