در تست پزشکی بازیکنان فوتبال به چه چیزهایی توجه می کنند | FCDORFAK

فیزیک ورزشکار: یک آزمایش ضروری است. یک تمرین بدنی برای همه ورزشکاران حرفه ای ضروری است. ارزیابی صحیح نه تنها ایمنی آنها را افزایش می دهد، بلکه آنها را به حداکثر عملکرد نیز راهنمایی می کند. با این حال، هنوز در مورد آنچه را که این معاینه باید شامل شود، بین سازمان های مختلف پزشکی اجماع وجود ندارد.

اخیراً، تیمی از خدمات پزشکی باشگاه بارسلونا – به سرپرستی دکتر ریکارد پرونا – مقاله ای را در مجله Medicina Clínica (پزشکی بالینی) منتشر کردند و پروتکل پیروی شده توسط باشگاه را برای ارزیابی ورزشکاران و زنان حرفه ای خود، به ویژه بازیکنان فوتبال توصیف کردند. این خلاصه ای از نتیجه گیری های اصلی آن است.

یک معاینه پزشکی باید شرایطی را تشخیص دهد که علیرغم نشان ندادن علائم واضح، ممکن است ورزشکاران تحت بالاترین خواسته ها و فشارهای تمرین را به خطر بیندازد. در عین حال، شناسایی هرگونه استعداد برای انواع خاصی از آسیب ها را امکان پذیر می کند، در نتیجه خطرات را کاهش می دهد. علاوه بر ایمنی، در راهنمایی ورزشکاران از طریق فعالیتهایی که باید انجام دهند تا حداکثر عملکرد را داشته باشند، از جمله جنبه های ضروری، مانند توصیه های تغذیه ای، مفید خواهد بود.

ساختار آزمون
با توجه به پیچیدگی ارزیابی، باید توسط یک تیم چندرشته ای که نه تنها پزشک مسئول، بلکه فیزیوتراپیست ها، متخصصان تغذیه، مربیان فیزیکی، روانشناسان ورزشی، پزشکان اطفال یا سایر پزشکان متخصص را شامل می شود، انجام شود. و اگرچه در طول مسابقات معاینات فیزیکی منظمی انجام می شود، ارزیابی اولیه عمیق باید در طول پیش فصل انجام شود. این امر می تواند مناسب ترین تصمیمات را اتخاذ کند.

این ارزیابی اولیه در تست های پزشکی فوتبال شامل قسمتهای زیر است:

یک پرونده پزشکی، مشابه یک سابقه قبلی، شامل سابقه ورزشی مانند صدمات و درمان های آنها، مکمل های غذایی احتمالی، کنترل دوپینگ و غیره است.
ارزیابی تغذیه ای که بتواند دستورالعمل های مناسب و شخصی را طراحی کند.
یک معاینه فیزیکی کامل که عملاً شامل تمام سیستم های بدن است: تنفسی، گوارشی، عصبی، غدد درون ریز، بینایی و غیره، همچنین شامل آزمایش کامل خون و ادرار و ترکیب بدن، به منظور تعیین درصد چربی و ماهیچه ورزشکار. به عنوان بخشی از این معاینه، تأکید ویژه ای بر ارزیابی سیستم های اسکلتی عضلانی و قلبی عروقی خواهد شد.

ارزیابی اسکلتی عضلانی در بازیکنان فوتبال:

این امر برای شناسایی آسیب های فعلی یا گذشته و عوارض احتمالی، تعیین عوامل خطر احتمالی برای ورزشکار و طراحی برنامه های پیشگیرانه ضروری است. در مورد فوتبال، باید توجه ویژه ای به آسیب عضلات، تاندون ها و رباط ها شود.

ارزیابی قلب و عروق:

ورزش با شدت بالا ممکن است خطر بروز مشکلاتی مانند مرگ ناگهانی را افزایش دهد. اگرچه این اتفاق فقط در دو نفر از هر 100000 ورزشکار در سال اتفاق می افتد، اما به دلیل اهمیت و جدیت آنها، تأثیر اجتماعی و رسانه ای عظیمی که دارند بسیار مهم است.
یک پروتکل با ساختار خوب برای شناسایی تعداد زیادی از ورزشکاران مستعد مفید است، اما هنوز اجماع جهانی در مورد آزمایشات وجود ندارد. به عنوان مثال، FIFA و UEFA توصیه می کنند در این بررسی ها یک آزمایش تصویربرداری مانند اکوکاردیوگرافی انجام دهید، اما سایر موسسات فقط در صورت مشکوک بودن سوابق پزشکی و آزمایش های قبلی این کار را ضروری می دانند. در تیم پزشکی FC Barcelona ، این ارزیابی شامل یک پرونده پزشکی و یک معاینه فیزیکی، و همچنین یک نوار قلب در حال استراحت، یک اکوکاردیوگرام و یک تست استرس است.

نتیجه گیری های اصلی در تست پزشکی بازیکنان فوتبال:

معاینه پزشکی برای همه ورزشکاران حرفه ای الزامی است. با توجه به اهمیت و پیچیدگی آن، ارزیابی اولیه قبل از مسابقه باید توسط یک تیم چندرشته ای از متخصصان بهداشت انجام شود. معاینه صحیح سلامت عملکرد ورزشکار را بهینه کرده و خطر بیماری را کاهش می دهد.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید