چند راه کلیدی برای ایجاد انگیزه در بازیکنان فوتبال پایه |چگونه بازیکن فوتبال با انگیزه ای داشته باشیم؟

کلید ایجاد انگیزه در بازیکنان شما
بازیکنان جوان با اعتماد به نفس، انگیزه بیشتری دارند، اما چگونه آنها را با انگیزه و اعتماد به نفس حفظ کنیم؟

همه ما می‌دانیم که بازیکنان جوان امروزی با نسل‌های قبلی متفاوت هستند – آنها در دنیایی پر از حواس‌پرتی بزرگ می‌شوند و سرگرمی‌های رفع سریع فقط یک دست در جیبشان فاصله دارد. این امر القای انگیزه را سخت تر از همیشه می کند – پس چگونه این کار را انجام دهیم و بازیکن فوتبال با انگیزه ای داشته باشید؟

لینک مرتبط: بهترین مدرسه فوتبال کرج (بهترین آکادمی فوتبال در کرج)

رشد فنی و نحوه ایجاد انگیزه در کودکان فوتبالیست:

FCDORFAK

بازیکنان باید انگیزه داشته باشند تا وظایفی را که ما از آنها می‌خواهیم در زمین انجام دهند و – مهم‌تر از آن – به میل خودشان در زمین بازی کنند. پرورش این عادات خوب ناشی از احساس اعتماد بازیکنان فوتبال به توانایی های خود است.

اگر اعتماد به نفس کلیدی است، پس چالش ایجاد احساس اعتماد در هر بازیکن است، که دشوار است زیرا همه در سطوح مختلف پیشرفت هستند. اگر با کودکانی با سطح توانایی فنی محدود یا اولیه کار می کنید، هیچ فایده ای ندارد که از آنها بخواهید کاری انجام دهند که برای آنها خیلی پیچیده است. آنها به همان سرعت اعتماد به نفس خود را از دست خواهند داد. همانطور که کودکی که کاری را انجام می دهد که بسیار کمتر از سطح توانایی فنی آنها است، علاقه خود را از دست می دهد.

به عنوان مثال، در سطح فوتبال زیر 6 یا زیر 7 سال (مدرسه فوتبال کودکان)، اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان سطح بسیار محدودی از توانایی فنی خواهند داشت. ممکن است یک یا دو بازیکن وجود داشته باشند که در آن سطح به خوبی برجسته شوند.

با دادن فعالیت هایی به کودکان که بتوانند پیشرفت خود را در آن ببینند و از طریق آنها موفقیت را ببینند، شروع به ایجاد اعتماد به نفس می کنیم. به عبارت ساده، اعتماد به نفس توسط افرادی ایجاد می شود که چیزی را تمرین می کنند و در آن موفق هستند.

چگونه این اعتماد را در بازیکنان فوتبال پایه و بازیکنان مدارس فوتبال ایجاد کنیم؟

ایجاد افرادی که خودانگیخته باشند واقعاً سخت است، اما اگر ساختاری را با برخی اهداف ترکیب کنیم، کودکان را تحسین کنیم و عنصر مخفی رقابت را به آن اضافه کنیم، در نهایت باعث ایجاد انگیزه شخصی می شود. آنچه در اینجا درباره آن صحبت می کنیم کودکانی هستند که مسئولیت تمرین خود را بر عهده می گیرند زیرا می بینند که در حال بهتر شدن هستند و به اهداف خود می رسند.

هر کودکی نمی‌تواند به بازیکنی که در کنارش است نگاه کند و از «بهتر» بودن از آن‌ها اعتماد به نفس پیدا کند، اما هر بازیکنی می‌تواند در کاری که آخرین بار آن را انجام داده، بهتر از قبل خودش باشد.

با چیزی شروع کنید که بازیکنان در مدارس فوتبال و آکادمی های فوتبال می توانند روی آن کار کنند و در آن پیشرفت کنند، آنها را به خاطر عملکرد خوبشان تحسین کنید و رشد اعتماد به نفس آنها را تماشا کنید. مربیان نقش کلیدی در ایجاد انگیزه شخصی دارند زیرا ساختار، اهداف، تمجید و رقابت عواملی هستند که از بیرون می آیند – نباید از یک بازیکن انتظار داشت که به تنهایی به منبع انگیزه تبدیل شود.

فناوری چگونه به این فرآیند وارد می شود؟ فناوری چگونه می تواند از ما به عنوان مربی برای ایجاد انگیزه در بازیکنان فوتبال حمایت کند؟

این فناوری در حال حاضر برای مربیان فوتبال ایران وجود ندارد، اما به عنوان یک ایده مطرح شده است.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانیم از فناوری برای ایجاد اعتماد به نفس، تشویق به تمرین خارج از زمین و ایجاد انگیزه استفاده کنیم. شاید واضح ترین راه برای ایجاد اعتماد به نفس با ایجاد موفقیت، معرفی بازیکنان خود به TopTekkers باشد.

TopTekkers یک برنامه توسعه بازیکن مورد اعتماد آکادمی های لیگ برتر انگلیس و لیگ برتر فوتبال است که به بازیکنان برای پیشرفت آنها از طریق چالش هایی که حول تکنیک های فردی متمرکز است پاداش می دهد.

در این برنامه بیش از 50 مهارت برای تسلط وجود دارد که همگی شامل آموزش های ویدیویی حرفه ای است که توسط مربی آکادمی لیگ برتر طراحی شده است. هنگامی که بازیکنان برای شکست دادن امتیاز خود تلاش می کنند، جوایز درون برنامه ای به آنها تعلق می گیرد و پیشرفت آنها در نمودارهای پیشرفت زمان واقعی قابل مشاهده است.

در سال 2019 یک طرح آزمایشی نشان داد که 94 درصد از بازیکنان از استفاده از TopTekkers لذت می‌برند، در حالی که 100 درصد از کاربران در طول مدتی که با این برنامه درگیر بودند، بهبودی در توانایی خود نشان دادند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید