11 نکته برای اینکه یک پدر و مادر عالی برای فرزند فوتبالیست باشید

والدین فوتبالیست بودن می تواند نقش و مسئولیت بزرگی در زندگی فرزند شما داشته باشد. اما اگر به روشی درست به آن برخورد کنید، می‌تواند فوق‌العاده هیجان‌انگیز و ارزشمند باشد.

این 11 نکته برای اینکه یک پدر و مادر عالی در فوتبال باشید، از تجربه من است، و همچنین بازتاب هایی در مورد چیزهایی که دیده ام به خوبی کار می کند و به فرزند شما کمک می کند در حالی که از بازی لذت می برد بهترین بازیکن فوتبال باشد.

وقت بگذارید و آنها را بخوانید و آنها را به کار ببرید، و امیدواریم که در کمترین زمان از احساس یک پدر و مادر عالی در فوتبال بودن لذت ببرید!

بیایید اکنون به نکات زیر نگاه کنیم!

1) فرزندتان را تشویق کنید: کودک خود را در تصویر فوتبال تشویق کنید
اگر به عنوان والدین فوتبالی هیچ کار دیگری انجام نمی دهید، توصیه می کنم این نکته را دنبال کنید. فرزندتان را تشویق کنید. هر کودکی نیاز به تشویق دارد، و به عنوان والدینش، تشویق شما اغلب برای او بیشترین معنا را دارد.

ستایش و تشویق کودکان اغلب محرک های بزرگی هستند. این می تواند عزت نفس آنها را تقویت کند و آنها را تشویق کند که به راه خود ادامه دهند و پیشرفت کنند. فقط مطمئن شوید که صمیمانه باشد.

با فرزندتان نیز صبور باشید. بهبود و توسعه نیاز به زمان دارد. اما همانطور که پیشرفت آنها را می بینید، حتما به آنها بگویید.

چند نمونه از راه های تشویق فرزندتان در ورزش و فوتبال:

تلاش های آنها را هم در زمین تمرین و هم در بازی ها ستایش کنید. حتی اگر آنچه آنها تلاش کردند جواب نداد، باز هم می توانید این واقعیت را تحسین کنید که آنها آن را اجرا کردند.
به کارهایی که به خوبی انجام دادند اشاره کنید و به آنها کمک کنید روی آن تمرکز کنند
راه ها و زمینه هایی را که در آنها در حال بهبود هستند را بشناسید
به آنها بگویید که از تماشای بازی آنها لذت برده اید
آنها را تشویق کنید که ریسک کنند و از طریق تجربه یاد بگیرند
به آنها کمک کنید تا اهداف قابل دستیابی را تعیین کنند، آنها را در برابر آنها پاسخگو نگه دارید، و هنگامی که به آن اهداف دست یافتند تعریف و تمجید کنید.

لینک مرتبط: بهترین مدرسه فوتبال کرج (بهترین آکادمی فوتبال در کرج)

یکی از راه‌هایی که می‌توانید بازیکنان دیگر را به غیر از فرزندتان تشویق کنید این است که مراقب بچه‌هایی باشید که والدین یا مراقبی در آنجا ندارند و بازی آنها را تماشا می‌کنند. برای آنها عالی است که ببینند و بشنوند که والدین بچه های دیگر آنها را تشویق می کنند، اما اینکه بدانند هیچ کس کنار آنها نیست. هر چند وقت یکبار برای تشویق آنها وقت بگذارید.

2) به یاد داشته باشید – شما مربی فوتبال نیستید:

این نکته درست در بالای لیست قرار دارد زیرا در آن بیشتر والدین فوتبالیست زمین می خورند و اشتباه می کنند.

اگر تا به حال به هر رویداد ورزشی جوانان، نه فقط فوتبال، رفته‌اید، مطمئنم آن والدینی را دیده‌اید که تمام بازی را به این فکر می‌کنند که باید مربی باشند و خیلی بهتر از هر کس دیگری می‌دانند که چه اتفاقی باید بیفتد. نه تنها تماشای آن شرم آور است، بلکه مفید نیست!

در بسیاری از موقعیت‌ها، شما نه تنها از قبل به مربی واقعی تیم فرزندتان پول می‌دهید تا مربی شود، بلکه این احتمال وجود دارد که مربی شایستگی بیشتری نسبت به شما داشته باشد تا به بچه‌ها در مورد آنچه که باید یا نباید باشند توصیه کند.

اگر می‌خواهید فرزندتان به توصیه‌های مربی‌ فوتبال گوش دهد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که او را راهنمایی کنید تا به آنچه مربی از او می‌خواهد گوش دهد.

در طول بازی، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به نکته شماره 1 پایبند باشید و فقط تشویق کنید. چیزی که بهتر از مربی می دانید بهترین راه برای تشویق فرزندتان است. شما آنها را بهتر از هر کس دیگری می‌شناسید و می‌دانید که چگونه به تشویق بهترین واکنش را نشان می‌دهند.

با این حال، اگر نمی‌توانید مربیگری را کنار بگذارید، حداقل وقت بگذارید و از مربی بپرسید که چه پیامی را می‌خواهد به بچه‌ها برساند و آن را تقویت کنید. حتی شاید در طول بازی با دقت به صحبت های مربی گوش کنید و از آنها حمایت کنید.

اما تا جایی که می توانید فرزندتان را تشویق کنید و تاکتیک ها را به مربی بسپارید.

3) با کودک خود تمرین کنید:

گذراندن وقت برای تمرین با کودک یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید تا یک پدر و مادر عالی فوتبال باشید.

روش دیگری که می توانید با کودک خود تمرین کنید این است که از توصیه مربی فوتبال کودک خود استفاده کنید.

یک مربی خوب به فرزند شما چیزهایی می دهد که هر هفته روی آنها کار کند و تمرین کند. برای کار روی این موارد وقت بگذارید.

حتی اگر خودتان در آن کار عالی نیستید، نگران نباشید! فرزند شما فقط دوست دارد شما را در برنامه آموزشی کنار خود داشته باشد.

از مربی بپرسید که چگونه فرزندتان می تواند پیشرفت کند و شما به عنوان والدین چگونه می توانید کمک کنید. من مطمئن هستم که آنها توصیه ها و نکات زیادی برای ارائه خواهند داشت.

و به یاد داشته باشید که فقط برای سرگرمی با فرزندتان وقت بگذارید. هر ثانیه تمرین را به زمان تمرین شدید تبدیل نکنید. زمانی را صرف شوت زدن به توپ و لذت بردن از خود کنید.

4. قوانین بازی را بدانید:

والدین فوتبالیست باید قوانین بازی را بدانند
برای اینکه واقعاً یک پدر و مادر عالی فوتبال باشید، باید قوانین بازی را بدانید. این امر نه تنها به درک آنچه اتفاق می‌افتد، بلکه نقش فرزندتان در همه آن‌ها نیز کمک زیادی می‌کند.

اگر شما فقط یک مبتدی در فوتبال هستید، در ابتدا ممکن است سخت به نظر برسد، اما برای کمک به شما در این زمینه، یک راهنمای ساده و آسان برای درک قوانین فوتبال قرار داده ام که شامل یک برگه تقلب قابل دانلود است که می توانید با خود حمل کنید.

وقت بگذارید و این موارد را بخوانید و با قوانین و نقش بازیکنان در فوتبال آشنا شوید و مطمئنم متوجه خواهید شد که نه تنها از بازی فوتبال قدردانی خواهید کرد و از آن لذت بیشتری خواهید برد، بلکه درک خواهید کرد که چگونه بهترین پدر و مادر فوتبالی برای فرزند شما باشید.

5) با فرزند خود صحبت کنید:

وقتی بازی تمام شد، فرزند شما کارش با مربی و تیمش تمام شده است و به سراغ شما می آیند. اگرچه مربی به تیمی که برای پردازش بازی با فرزندتان دریافت می کنید بازخورد داده است.

این می تواند یک فرصت عالی برای مرور همه چیزهایی باشد که در بازی اتفاق افتاده است و نحوه درس گرفتن از اتفاقات رخ داده و همچنین پذیرش هرگونه اشتباهی که ممکن است انجام شده باشد.

فقط مطمئن شوید که در مورد زمان بندی این کار مراقب و حساس هستید. گاهی اوقات اگر کودک شما بازی بدی داشته است، ممکن است نخواهد فوراً در مورد آن صحبت کند و فقط به تشویق و یادآوری آنچه که درست انجام داده است نیاز دارد.

به یاد داشته باشید که بهتر است فرزندتان را بشناسید تا بر اساس تجربه خودتان درباره بهترین چیز برای فرزندتان قضاوت کنید.

ایده توضیح هر چیزی این است که فرصتی برای اصلاح خود داشته باشید و بفهمید که چگونه به جلو حرکت کنید و پیشرفت کنید. فقط نظرات خود را به کودک خود ندهید، بلکه سوالات باز بپرسید که به او فضایی برای تفکر و پردازش اجازه می دهد.

در اینجا چند سوال وجود دارد که ممکن است بخواهید از آنها بپرسید. به یاد داشته باشید که به آنها زمان و مکان برای پاسخ دادن بدهید و سعی کنید بر اساس پاسخ های آنها سوالات بعدی را بپرسید.

از چه چیزی لذت بردند؟
چه چیزی سخت پیدا کردند؟
دفعه بعد چه کاری می توانند بهتر انجام دهند؟
چگونه بهبود خواهند یافت؟

6) بچه های دیگر را فراموش کنید

در اینجا منظور من از این است: شما در کنار فرزندتان هستید. بچه های دیگر در آنجا پدر و مادر یا مراقبان خود را دارند. بچه های دیگر نیازی ندارند که به آنها بگویید چه کاری انجام دهند، چگونه بهتر بازی کنند یا چه فکر می کنید. و قطعاً نیازی به شنیدن چیز منفی از شما ندارند.

افکار خود را در مورد هر کودک دیگری برای خود نگه دارید و اگر می خواهید با هر یک از کودکان دیگر ارتباط برقرار کنید، فقط تشویق یا تأیید کنید.

اغلب اوقات می شنوید که والدین در زمین فوتبال درباره بچه دیگری صحبت می کنند. نه تنها این آداب فوتبال وحشتناک برای والدین فوتبالیست است، بلکه برای کودک غیر ضروری و مضر است.

به عنوان والدین فقط باید روی فرزند خود و کاری که انجام می دهد تمرکز کنید. بگذارید مربی یا والدین یا مراقبین کودکان دیگر نگران سایر کودکان باشند.

7) تجهیزات مناسب برای فرزندتان تهیه کنید:

وسایل فوتبال مناسب برای کودک تهیه کنید
تهیه تجهیزات مناسب برای فرزندتان می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

بازی فوتبال با یک توپ با کیفیت پایین هر کاری را که فرزند شما انجام می‌دهد بسیار سخت‌تر می‌کند، زیرا این محصولات برای بهینه‌سازی عملکرد یک بازیکن فوتبال به روشی که یک محصول با کیفیت بالاتر می‌تواند انجام می‌دهد طراحی یا در نظر گرفته نشده است.

هر کاری که می توانید انجام دهید تا بهترین تجهیزات ممکن را برای فرزندتان تهیه کنید. و خبر خوب این است که کیفیت بالا همیشه به معنای گران تر بودن نیست. تجهیزات فوتبالی عالی وجود دارد که بسیار مقرون به صرفه است.

برای کمک به شما در ردیابی بهترین تجهیزات، صفحه تجهیزات فوتبال توصیه شده را ایجاد کردم که می توانید آن را بررسی کنید. در آن صفحه، من مجموعه‌ای از تجهیزات فوتبال را فهرست کرده‌ام که فکر می‌کنم کیفیت بالایی دارند و شما باید برای فرزندتان بخرید.

برای خرید کفش های فوتبال مقرون به صرفه، نگاهی به کفش های فوتبال فانتوم نایک آدیداس در سایت درفک البرز بیندازید. آنها گیره های جوانی عالی با قیمت عالی هستند.

اگر می‌خواهید کمی بیشتر بپردازید و چند توپ فوتبال با کیفیت‌تر بخرید، توپ های فوتبال را در بخش ورزشی درفک البرز تهیه کنید.

8) تجهیزات مناسب را برای خود تهیه کنید:

تجهیزات مناسب برای خود تهیه کنید
هنگامی که تجهیزات مناسب برای کودک خود دارید، باید کمی زمان بگذارید تا به آنچه نیاز دارید فکر کنید.

همانطور که می دانید، یکی از نقش های والدین این است که مطمئن شوند فرزند شما چیزهایی را که نیاز دارد را با خود همراه دارد. به عنوان یک راهنمای سریع، می‌گویم حتماً موارد زیر را برای هر بازی فوتبال ببرید:

وسایل فوتبال کودک شما شامل: پیراهن، شورت، جوراب، محافظ ساق پا، و یک توپ برای گرم کردن.
حوله ای که اگر باران می بارد با آن خشک شود
ضد آفتاب در صورت بیرون آمدن آفتاب
کیسه شستشو برای بعد از بازی
آب (بسیار زیاد!)
میان وعده های سالم برای نیمه و بعد از آن
دوربین

وقتی صحبت از نیاز شما به عنوان والدین می شود، تا حدی به ترجیحات شما بستگی دارد، اما چند چیز وجود دارد که پیشنهاد می کنم:

پتو برای زمانی که هوا سرد است
چتر برای روزهای بارانی
تنقلات برای شما
لیوان عایق با نوشیدنی
و قطعا یک صندلی قابل حمل برای خط کناری.

9) آماده باشید تا زمان خود را اختصاص دهید

برای دادن وقت خود آماده باشید
والدین فوتبالیست بودن احتمالاً مقدار زیادی از وقت شما را می گیرد. هر چه زودتر این را بپذیرید و با آن راحت شوید، زودتر از این تجربه لذت خواهید برد.

جلسات آموزشی برای رفتن، بازی‌های محلی و دور، تمرین با دوستان و زمان تمرین در خانه با شما وجود خواهد داشت.

متأسفانه، بیشتر این موارد برای اینکه فرزندتان بخواهد در مهارت های فوتبالش پیشرفت کند، ضروری است، اما این زمان ها می توانند سرگرم کننده، لذت بخش و راهی عالی برای برقراری ارتباط با فرزندتان باشند، اگر او را در آغوش بگیرید.

اگر تعهد زمانی را خسته‌کننده می‌دانید یا به‌ویژه سخت می‌دانید، سعی کنید روی چیزهایی که در مورد آن‌ها قدردانی می‌کنید و مزایای آن برای شما و فرزندتان تمرکز کنید.

با این حال، احساس نکنید که باید تحت فشار قرار بگیرید. گاهی اوقات دیده ام که برخی از مربیان فوتبال از والدین انتظار تعهد زمانی غیرواقعی دارند. در این موارد اطمینان حاصل کنید که برخی از مرزهای مشخص را تعیین کرده اید و به جای اینکه توسط آن مدیریت شوید، تعهد زمانی را که نیاز دارد مدیریت کنید. شما والدین کودک هستید و در نهایت مسئولیت آنها را بر عهده دارید. آنچه را که برای حفظ سطح تعهد سالم نیاز دارید انجام دهید.

10) به کودک خود نشان دهید چگونه خوب ببازد:

به فرزندتان نشان دهید که چگونه خوب ببازد
چه دوست داشته باشی که نبازی اما باخت بخشی از فوتبال است. مگر اینکه یک بازی با تساوی تمام شود، یک تیم باید ببازد و این اشکالی ندارد.

این شانس برنده شدن در بازی است که بازی و تماشای فوتبال را بسیار هیجان‌انگیز می‌کند و در بسیاری از موارد، ترس از باخت است که بازیکن را به سمت برد سوق می‌دهد. در واقع، از برت هال بازیکن سابق هاکی نقل شده است که می گوید:

“باخت برای موفقیت هر کسی ضروری است. هر چه بیشتر ببازید بیشتر می خواهید برنده شوید.”احساس باخت در یک بازی اغلب تمام انگیزه‌ای است که یک بازیکن برای ادامه کار و تلاش برای بردن دفعه بعد نیاز دارد.

برای فرزند شما، درک این موضوع می تواند سخت باشد. آنها نمی خواهند ببازند و نمی دانند چگونه از این باخت برای پیشرفت و تبدیل شدن به بازیکن بهتری استفاده کنند. این جایی است که شما به عنوان والدین وارد می شوید.

مهم نیست که چه کسی هستید، تجربه و دانش زندگی بسیار بیشتری نسبت به فرزندتان در مورد اینکه چگونه خوب ببازید و خودتان بازیابی کنید، دارید. شما ممکن است به کامل بودن در آن نزدیک نباشید (من می دانم که من اینطور نیستم!) اما به احتمال زیاد شما بیشتر از فرزندتان در این مورد می دانید و فرزندتان به کمک شما برای دیدن این موضوع نیاز دارد.

بنابراین دفعه بعد که فرزندتان در بازی فوتبال بازنده است به او نشان دهید که چگونه خوب ببازد. به آنها نشان دهید که چگونه باید واکنش نشان دهند. فرزندتان به شما نگاه خواهد کرد و بسیاری از والدین راه‌های ناسالم پاسخگویی را به فرزندانشان نشان می‌دهند.

چند نمونه از نحوه انجام این کار عبارتند از:

مراقب گفتار و کردار خود باشید

من بسیاری از والدین را دیده‌ام که وقتی فرزندشان از دست می‌دهد عصبانی و کلامی ناامید شده‌اند، اما به نظر می‌رسد فراموش کرده‌اند که فرزندشان مراقب هر کاری است که انجام می‌دهند. اگر نمی خواهید فرزندتان اینگونه رفتار کند، راه بهتری را به او نشان دهید. حتی اگر این فقط به این معنی باشد که زبان خود را نگه دارید و تا زمانی که آرام نشوید چیزی نگویید.
به فرزندتان کمک کنید در دفعه بعد روی کارهایی که می تواند بهتر انجام دهد تمرکز کند. برای آنها آسان است که فقط به بازی ای که به تازگی باخته اند فکر کنند. به آنها کمک کنید تمرکز خود را روی بازی بعدی و کارهایی که می توانند بهتر انجام دهند تغییر دهند. به نکته شماره 5 برگردید و از آن سوالات خلاصه استفاده کنید.
به جای شکایت از چیزی که فرزندتان هیچ کنترلی روی آن نداشت، مانند تصمیم داور یا اقدام حریف که باعث شکست تیم شده است، روی آنچه فرزندتان کنترل دارد تمرکز کنید – اعمال و انتخاب های خودش. با خیال راحت آنها را به چالش بکشید و در مورد اشتباهات آنها صحبت کنید، اما بی جهت تند نروید. آنها به تشویق شما نیاز دارند، به خصوص زمانی که به تازگی شکست خورده اند.

11) از خودتان لذت ببرید:

به عنوان یک پدر و مادر فوتبالی از خود لذت ببرید
این نکته آخر ممکن است واضح یا کلیشه به نظر برسد اما در واقع مهم است. برای اینکه یک پدر و مادر فوتبالیست عالی باشید، باید از مشارکت فرزندتان با فوتبال لذت ببرید.

همانطور که قبلاً در نکته شماره 9 اشاره کردیم، اینکه یک پدر و مادر فوتبالیست مقدار زیادی از زمان و انرژی شما را می گیرد. اگر قبلاً از آن لذت نمی برید، به خاطر فرزندتان، راه هایی برای لذت بردن از خود پیدا کنید.

وقتی شما از آن لذت می برید فرزندتان بیشتر لذت می برد. وقتی یک والدین به وضوح نمی خواهند آنجا باشند و ناراضی هستند، این احتمال وجود دارد که فرزندشان نیز به زودی مایل به حضور در آنجا نباشد.

ساده ترین راه برای لذت بردن از تماشای بازی فوتبال است. اگر بتوانید این کار را انجام دهید هر بازی سرگرم کننده خواهد بود. اما اگر از بازی لذت نمی برید، راه های دیگری برای لذت بردن از زمان پیدا کنید.

برخی از پیشنهاداتی که برای لذت بردن از فوتبال فرزندتان به شما ارائه می کنم عبارتند از:

روی این واقعیت تمرکز کنید که فرزندتان کاری را انجام می دهد که از آن لذت می برد یا می خواهد انجام دهد. در لذت بردن آنها از بازی شریک شوید و از وقت خود با آنها لذت ببرید.
اگر دوست دارید با افراد دیگر صحبت کنید، با والدین دیگری که در بازی هستند صحبت کنید و ممکن است از چت هفتگی خود با دیگران در بازی لذت ببرید.
اگرچه، وضعیت ایده‌آل تماشای بازی فوتبال فرزندتان و درگیر شدن با آن است، شاید شما فقط باید یک کتاب برای خواندن یا موسیقی برای گوش دادن در حین بازی به همراه داشته باشید. من دیده ام که برخی از والدین از گوش دادن به پادکست در حین بازی فرزندشان لذت می برند.
نتیجه
همانطور که در ابتدای این مقاله گفتم، والدین فوتبالی بودن می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده ارزشمند باشد.

مانند هر چیز دیگری در زندگی، هر چه بیشتر در چیزی بکار ببرید، نتیجه بیشتری از آن خواهید گرفت. اگر این فرصت را برای هر چیزی که ارزشش را دارد در آغوش بگیرید، خودتان از آن چیزهای زیادی به دست خواهید آورد و همچنین فرصتی را برای فرزندتان فراهم می کنید تا در مورد کار گروهی، سخت کوشی و مهارت های مربوط به انجام یک ورزش گروهی مانند فوتبال بیاموزد.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید