آموزش مدرن فوتبال پایه

آموزش جوانان مدرن در فوتبال

فلسفه فوتبال کودکان
فوتبال کودکان، فوتبال بزرگسالان نیست!
فوتبال سازماندهی شده امروز

متأسفانه، مربیان تیم های نونهالان، نوجوانان و جوانان اغلب بر اساس تعداد بازی‌هایی که بازیکنانشان برنده می‌شوند، بر اساس رتبه‌های بالا در جدول رده‌بندی یا کسب عنوان قهرمانی قضاوت می‌شوند. این با انتظارات والدین تقویت می شود که امیدوارند فرزندان خود را برنده شوند. با در نظر گرفتن فوتبال بزرگسالان به عنوان الگوی خود، آنها اغلب استانداردها، اهداف و روش های آن را به فوتبال کودکان و نوجوانان منتقل می کنند.

نتایج:
تمرکز بر نیازها و علایق کودکان نیست.
بسیاری از فعالیت های تمرینی برای کودکان مناسب نیستند (مثلاً خیلی یکنواخت).

بچه ها تحت کنترل بیرونی مربیان و بازیکنان امتیاز گرا هستند. آنها نمی توانند آزادانه و بدون دخالت بازی کنند.

آموزش فوتبال جوانان آلمانی

فوتبال کودکان اهداف و روش های خاص خود را دارد. مقایسه را در این نوشته بررسی کنید تا ببینید آیا رویکرد باشگاه شما به فوتبال کودکان با دستورالعمل های ذکر شده مطابقت دارد یا خیر.

این برای فوتبال کودکان چه معنایی دارد:

امروز این امر نادر است، اما زمانی در بسیاری از نقاط جهان رایج بود: در حیاط خلوت، در زمین‌های روستایی، در پارک شهر – هر جا که فضای کمی برای بازی وجود داشت، پسران و دختران عاشق فوتبال به توپ ضربه می‌زدند. مهم نیست بچه‌ها کجا جمع می‌شوند، طولی نکشید که دو تیم انتخاب شدند. همیشه قوانین خاصی برای بازی های هیجان انگیز وضع می شود. توپ‌ها (و اشیای توپ مانند) بسیار متنوع بودند: توپ‌های بزرگ یا توپ‌های کوچک، توپ‌های تنیس، قوطی‌ها – تا زمانی که می‌توانید آن‌ها را به اطراف بزنید، یک بازی داشتید. به این ترتیب، بچه ها مهارت بسیار زیادی با توپ به دست آوردند.

هیچ راه برگشتی برای زمان وجود ندارد اما به جای سوگواری گذشته، ما فرصتی عالی داریم تا برخی از ویژگی های مهم فوتبال خیابانی را در تمرینات سازمان یافته کودکان خود بیاوریم:

بازی‌های بدون ساختار را در حین تمرین رینگ و «بعدازظهرهای فوتبال خیابانی» در باشگاه خود ارائه دهید. به بچه ها
آزادی امتحان کردن چیزها در تمرین را بدهید.
از بازی‌های جذاب «فوتبال خیابانی» برای ایجاد انگیزه در بچه‌ها استفاده کنید تا در اوقات فراغت خود با دوستان خود به اطراف بچرخند.
سعی نکنید همه جزئیات کوچک را مدیریت کنید. اجازه دهید بچه ها خلاق باشند!

رویکردی جدید به فوتبال کودکان: دستورالعمل‌هایی برای تمرین، بازی و راهنمایی بازیکنان
فوتبال کودکان امروز: الزامات اساسی

رویکرد نمره‌محور به آموزش کودکان که در بالا مورد انتقاد قرار گرفت، علت بسیاری از روندهای مشکل‌ساز است که امروزه آن را غیرقابل قبول می‌دانیم:

بسیاری از اعجوبه‌هایی که در سطح U10 یا U12 عملکرد استثنایی داشتند، دیگر قادر به دستیابی به پتانسیل کامل خود در سطوح بالاتر نیستند.
بسیاری از بازیکنان درست قبل از اینکه به سطح بزرگسالان برسند، به باشگاه های خود، به فوتبال یا به طور کلی ورزش پشت می کنند، گاهی اوقات تا سن 14 سال.
فوتبال کودکان اغلب تحت سلطه تمرینات تاکتیکی است، خیلی زود و خیلی یک طرفه. مهارت های اساسی هماهنگی مهم نادیده گرفته شده است.
اگر تغییرات اجتماعی را که قبلا توضیح داده شد اضافه کنیم، به اضافه مشکلات جسمانی و عدم تحرک در بین کودکان امروزی، آنگاه چالش همه باشگاه ها روشن می شود: ما به یک رویکرد اساسی جدید برای فوتبال کودکان نیاز داریم!

بنابراین، برخی از اهداف مهم برای آموزش فوتبال کودکان چیست:

بهترین مدرسه فوتبال کرج

ابتدا باید از خود بپرسیم: کودکان چگونه هستند؟ آنها چه میخواهند؟ در فوتبال خیابانی گذشته، بچه ها بازی های خودشان را آن طور که می خواستند ترتیب می دادند. امروز وظیفه ما این است که با ارائه همان نوع “فوتبال رایگان” در باشگاه هایمان، هیجان فوتبال را با کودکان به اشتراک بگذاریم.

مشکلات هماهنگی ناشی از محدودیت فعالیت بدنی کودکان باید برطرف شود. بنابراین ما باید بر یک برنامه تمرینی پایه ورزشی کامل با تمرکز بر تمرینات هماهنگی تاکید کنیم.

هدف هر بخش فوتبال کودکان نباید برنده شدن در بازی‌ها، بلکه توسعه و ارتقای هر بازیکن باشد. هر کودکی به یک اندازه مهم است!

راهنمایی بازیکنان نباید به تمرین و بازی محدود شود. فعالیت های غیر مرتبط با فوتبال مانند سفرهای آخر هفته، کمپینگ و سایر فعالیت های گروهی باید به طور خودکار بخشی از برنامه باشد.

رشد کودکان – نه فقط رشد ورزشی، بلکه رشد شخصی عمومی – باید تمرکز اصلی مربیان جوان مسئول باشد.
باشگاه های فوتبال باید تمرین و بازی مسابقه ای را ارائه دهند که مناسب سن و مطابق با نیازها و خواسته های فردی کودکان باشد. وظیفه ما جبران کمبود فعالیت بدنی در دنیای محدود امروزی است.

اهداف اصلی فوتبال کودکان:

هیجان فوتبال را با کودکان به اشتراک بگذارید!
به کودکان یک برنامه تمرینی پایه و کامل ورزشی ارائه دهید.
هم چالش ها و هم تشویق ها را در برنامه خود بگنجانید.
کودکان را در زمین و بیرون راهنمایی کنید.
مربیان نوجوان مسئول برای آموزش کودکان فراهم کنید.

کتاب مربیگری رسمی فوتبال اتحادیه فوتبال آلمان این موارد را تفکیک کرده است:
U 6 و کمتر

آموزش طیف وسیعی از حرکات
تجربه لذت

توسعه هماهنگی
یادگیری اصول اولیه تکنیک های اساسی
لذت بردن از بازی فوتبال
U11/U12 و U 13/U 14

آموزش عناصر فنی/تاکتیکی (تاکتیک انفرادی و گروهی)
بهتر کردن بازی
U15/U16 و U 17/U 18

آموزش تکنیک ها و تاکتیک های خاص آموزش فوتبال

برنامه خود را متناسب با سن و از نظر رشد مناسب کنید
ساختار اساسی برای آموزش جوانان

تقسیم تمرین تیم های جوانان به گروه های سنی به سادگی راهی برای آسان تر کردن برگزاری مسابقات است. اول از همه، تمرین و بازی کودکان باید به رشد کودک احترام بگذارد. بنابراین ارتقاء جوانان به چهار سطح اساسی تقسیم می شود که هر یک اهداف خاص خود را دارد. این کمکی به مربیان است تا تمرینات و مسابقات خود را متناسب با سن و رشد مناسب کنند. این سیستم سطوح، ساختار پایه روشنی را برای آموزش جوانان به تمام باشگاه ها ارائه می دهد. آموزش پایه (سن شش سال به بالا): تمرکز اصلی بر توسعه و آموزش مجموعه وسیعی از مهارت های حرکتی است (نه فقط فوتبال: کوهنوردی، پریدن، پرتاب کردن، بازی های ساده با انواع توپ و غیره). به این ترتیب آنها مهارت های حرکتی قابل استفاده برای هر ورزشی را توسعه می دهند. باشگاه های فوتبال در اینجا مسئولیت ویژه ای دارند، زیرا بسیاری از کودکان ورزش های سازمان یافته را با آنها شروع می کنند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید. 

مدرسه فوتبال در کرج

بهترین مدرسه فوتبال در گوهردشت کرج

بهترین مدرسه فوتبال در عظیمیه کرج

بهترین مدرسه فوتبال در باغستان کرج 

پاسخ دهید