چگونه به بازیکنان فوتبال خود کمک کنیم تا با توپ راحت تر حرکت کنند

چگونه به بازیکنان خود کمک کنیم تا با توپ حرکت کنند

واقع گرایی را ارائه دهید

مهم است که جلسات شما تا حد امکان بازی واقعی را تکرار کند. در روز مسابقه، بازیکنان باید حریفانی را که می توانند از هر زاویه ای به سمت آنها بیایند، دریبل بزنند. بنابراین، به جای ایجاد تمرین‌هایی که در آن حریفان فقط از جلو نزدیک می‌شوند، سعی کنید اوضاع را تغییر دهید.

و فراموش نکنید که فاصله را در نظر بگیرید. گاهی اوقات، تیم شما فضای زیادی برای حرکت خواهد داشت. اما مواقع دیگر ممکن است حریفان به شدت فشار بیاورند و فضای کمی برای مانور به آنها بدهند. بنابراین، تیم شما باید این را در تمرینات تجربه کند.

استفاده از انواع موقعیت‌های شروع و مسافت‌های مختلف، می‌تواند به بازیکنان کمک کند تا روش‌های مختلف دریبل را تمرین کنند.

استفاده از فضا را تشویق کنید:

هنگامی که با حریف روبرو می شود، اغلب اولین فکر یک بازیکن جوان این است که مستقیماً روی مدافع دریبل بزند و سپس سعی کند آنها را دور بزند. اما اگر این یک بازی پرس نفر به نفر بود، آیا آنها به فضا نمی رفتند تا شانس بیشتری برای جلوگیری از برچسب زدن به خود بدهند؟

دریبل زدن به سمت حریف برای “تثبیت” آنها در موقعیت، قبل از تغییر سریع جهت، ابزار ارزشمندی است. با این حال، برای بازیکنان خوب است که طیف وسیعی از استراتژی ها را داشته باشند. بنابراین، برای کمک به تیم خود در هنگام حرکت با توپ موثرتر، بازیکنان را تشویق کنید تا فضا را اسکن کنند و سپس از آن استفاده کنند. این کار حریف آنها را به اطراف حرکت می دهد و فضای بیشتری برای استفاده خود یا هم تیمی باز می کند.

 

به بازیکنان زمان بیشتری برای بازی با توپ بدهید

روز مسابقه هیجان زیادی به همراه دارد، اما فشار و تصمیمات زیادی را نیز به همراه دارد. اگر بازیکنان به توپ عادت داشته باشند، مدیریت این چیزها کمی آسان تر می شود.

سطوح مختلف بازی را تجربه کنید

در صورت امکان، می توانید مهارت های دریبل تیم خود را با فراهم کردن فرصت هایی برای بازی در سطوح مختلف توسعه دهید. به عنوان مثال، یک زمین فوتسال، سطح سخت تر و صاف تر از زمین چمن را ارائه می دهد. بنابراین، توپ سریعتر حرکت می کند. یک زمین فوتسال نیز کوچکتر است که تعداد 1v1 بیشتری را در مناطق تنگ ارائه می دهد. این به بازیکنان تجربه متفاوتی را روی توپ می‌دهد و به ساخت جعبه ابزاری از مهارت‌ها کمک می‌کند. به عنوان مثال، دریبل زدن با استفاده از کف پا برای نزدیک نگه داشتن توپ یا تغییر جهت سریع.

الهام بخش شجاعت داشتن روی توپ باشید:

به جای فریاد زدن “خلاص” یا “پاس، پاس، پاس دادن”، سعی کنید تیم خود را تشویق کنید تا زمانی که ممکن است روی توپ بماند. سپس، آنها را برای این کار تحسین کنید. ما می خواهیم بازیکنان در مالکیت توپ احساس اطمینان کنند. و برای انجام این کار، باید آنها را تشویق کنیم که با توپ حرکت کنند. با این حال، این همه در مورد دویدن نیست. بازیکنان باید توقف و شروع، راه‌های مختلف حرکت با توپ، و برای شتاب و کاهش سرعت را در سناریوهای مختلف بررسی کنند.

به طراحی جلسه تمرینات فوتبال خود فکر کنید

این پایه و اساس تمام نکاتی است که ما تاکنون در مورد آن صحبت کرده ایم.

راه های زیادی برای طراحی یک جلسه وجود دارد. اما هر طور که به آن نزدیک شوید، همیشه در مورد بازده ها و فرصت هایی که تیم شما به دست می آورد فکر کنید.

آیا بازیکنان زمان کافی روی توپ خواهند داشت؟ کدام فرمت‌ها می‌توانند به اطمینان از انجام آن‌ها کمک کنند؟ چگونه تمرین‌های با حضور رقیب و بدون رقیب می‌توانند به رشد مهارت‌های دریبل‌زنی آنها کمک کنند؟ چگونه می توانید به ماندن در توپ تشویق و پاداش دهید؟

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

مدرسه فوتبال در کرج

بهترین مدرسه فوتبال در گوهردشت کرج

بهترین مدرسه فوتبال در عظیمیه کرج

بهترین مدرسه فوتبال در باغستان کرج

 

پاسخ دهید