7 راه برای مقابله با کمال گرایی در بازیکنان فوتبال

7 نکته تغییر دهنده بازی برای مقابله با کمال گرایی در فوتبال

کمال گرایی چیزی است که برای بسیاری از بازیکنان زن فوتبال خود را نشان می دهد. این به این دلیل است که شرطی شدن اجتماعی ما را به این باور رسانده است که ارزش شخصی ما مستقیماً با خروجی ما مرتبط است. با کمال گرایی، ما در نهایت این را درونی می کنیم که ما فقط به اندازه آنچه انجام می دهیم خوب هستیم، و فقط زمانی ارزش چیزی را داریم که به کارهای “درست” دست پیدا کنیم و انجام دهیم. این طرز فکر می تواند در زمین فوتبال و زندگی مضر باشد.

در حالی که برخی از جنبه‌های کمال‌گرایی عملکرد را افزایش می‌دهند (مانند توانایی تمرین عمدی و تنظیم دقیق مهارت‌های فنی از طریق ساعت‌های بی‌شمار تکرار)، جنبه‌های بسیاری وجود دارد که نمی‌کنند. اگر مراقب نباشیم، کمال‌گرایی می‌تواند ما را غافلگیر کند و ما را در موقعیتی رها کند که در نهایت به یک فوتبالیست بیش از حد خودانتقادگر تبدیل شویم که دائماً احساس ناکافی می‌کند و دیگر از بازی لذت نمی‌برد.

وقت آن رسیده است که ارزش خود را با اتفاقاتی که در زمین فوتبال می افتد مرتبط نکنید.

نکته ای که در مورد تلاش برای کمال گرایی در زمین فوتبال وجود دارد این است که، اگرچه ممکن است فکر کنید که به شما کمک می کند، اما در واقع به ضرر شما است. وقتی بازیکنان دائماً به دنبال بی‌عیب‌بودن و تمرکز بیش از حد بر روی استانداردهای غیرواقعی خود هستند، هرگز نمی‌توانند با پتانسیل کامل خود بازی کنند. با بازی برای اشتباه نکردن، خود را عقب نگه می دارید و در مسیر خود قرار می گیرید.

تردید، عدم اعتماد به نفس و تفکر بیش از حد باعث می شود که هر بار که وارد زمین می شوید، با ذهنیت خود شکست خورده بازی کنید. با کمال گرایی به عنوان چراغ راهنما، ناخودآگاه خلاقیت و توانایی بازی سازی خود را محدود می کنید. بازیکنان تنها زمانی می توانند واقعاً شجاع باشند و با قدرت و صلابت بازی کنند که طبیعت ناقص بازی را پذیرفته باشند و به خود اجازه دهند کاملاً ظاهر شوند و با قلبشان بازی کنند و تا زمانی که تمام تلاش خود را می کنند اهمیتی به اشتباهاتشان ندهند.

بهترین مدرسه فوتبال کرج

چند لحظه قبل از اینکه ادامه این نوشته را بخوانید به سوال های زیر فکر کنید:

*آیا کمال گرایی بر بازی فوتبال شما تأثیر منفی می گذارد؟
*یا اینکه به شما کمک می‌کند تمرکز خود را حفظ کنید تا مهارت‌های خود را به دقت تنظیم کنید؟

اگر متوجه شدید که در فوتبال با کمال گرایی روبرو هستید، در اینجا 7 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا خودآگاهی خود را افزایش دهید، دیدگاه خود را به دست آورید و ذهنیت تلاش سالم را پرورش دهید تا بر کمال گرایی غلبه کنید و به بازیکنی تبدیل شوید که قرار بود باشید.

شماره 1) برای خودآگاه و درون نگرتر شدن کار کنید

خودآگاهی اولین قدم برای ارتقای سطح مهارت های ذهنی شما در فوتبال است. همچنین اولین قدم در برخورد با کمال گرایی است. داشتن خودآگاهی برای اذعان به اینکه کمال گرایی شما را عقب نگه می دارد، جایی است که همه چیز شروع می شود. اعتراف به خود که با کمال گرایی سروکار دارید، مسئولیت رشد خود را بر عهده می گیرید و این اولین قدم بزرگ برای غلبه بر آن است.

رسیدن به اینجا فوق العاده است. کمال گرایی چیزی است که وقتی به سمت دیگری نگاه می کنید و وانمود می کنید که وجود ندارد، قدرت زیادی برای شما دارد. به محض اینکه متوجه شدید، در مورد آن صحبت کنید و آن را زیر سوال ببرید، بلافاصله شروع به از دست دادن قدرت خود می کند. خودآگاهی بسیار مهم است زیرا بدون آن، کمال گرایی این پتانسیل را دارد که همچنان مالک شما باشد و شما را کوچک نگه دارد.

شماره 2) درک خود را از موفقیت و خوشبختی تغییر دهید:

جامعه راهی برای آموزش به ما دارد که ما با آنچه انجام می‌دهیم و اینکه چقدر خوب انجام می‌دهیم تعریف می‌شویم. شرطی شدن اجتماعی به ما می گوید که ارزش خودمان بر اساس دستاوردهایمان است و دستاوردها تنها راه رسیدن به موفقیت و خوشبختی است.

به نگرش فعلی خود نسبت به موفقیت و خوشبختی فکر کنید – این ایده‌آل‌ها از کجا آمده‌اند و چگونه به آنها دست یافته‌اید؟ به هر دو در زمین فوتبال و خارج از آن فکر کنید. همچنین، این ممکن است دشوار باشد، اما سعی کنید راه‌های غیرمتعارف برای دستیابی به موفقیت و خوشبختی را تصور کنید، راه‌هایی که آن چیزی نیست که شما مشروط به آن بوده‌اید.

اجازه دهید در اینجا خلاق باشید، هیچ قانونی وجود ندارد. هدف این تمرین خود انعکاسی این است که از جعبه باریکی که همه ما در آن قرار گرفته‌ایم بیرون بیاییم و دیدگاه خود را در مورد اینکه موفقیت چگونه می‌تواند باشد را گسترش دهیم. موفقیت برای افراد مختلف می تواند متفاوت باشد و شما می خواهید از انجام کاری در زندگی خود اجتناب کنید زیرا احساس می کنید این همان کاری است که “باید” انجام دهید. این تله دنیایی است که ما در آن زندگی می کنیم و چیزی است که باید مراقب آن باشیم.

شماره 3) با خودتان مهربان تر باشید و مهربانی را در خود پرورش دهید:

دلسوزی نسبت به خود به این معنا نیست که به راحتی به خودتان بپردازید و وقتی نوبت به سخت کوشی لازم برای رسیدن به اهدافتان می‌رسد، خودتان را کنار بگذارید. این بدان معناست که وقتی همه چیز بد پیش می‌رود، کمی آزادی عمل و تشویق مهربانانه و ملایم به خود بدهید (به‌جای اینکه اجازه دهید منتقد درونی‌تان شما را به چپ و راست بزند).

این همچنین به معنای ایجاد عادت به خود گفتاری مثبت و انگیزشی است.

شماره 4) باورهای محدود کننده فعلی خود را با باورهای جدید جایگزین کنید:

اگر به چیزهای منفی در مورد خودتان اعتقاد دارید و باور ندارید که همه چیز می تواند تغییر کند، پس حق با شماست، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. اما حقیقت اینجاست – بیشتر چیزهایی که ما در مورد خود باور داریم و فکر می‌کنیم محدودیت‌های خود تحمیلی هستند که ما را کوچک نگه می‌دارند.

شما شایسته تجربه عظمت خود هستید. همه انجام میدهند. تجربه عظمت خود با جایگزینی باورهای فعلی، محدود کردن باورهای جدید و بازنگری برخی از الگوهای فکری شما آغاز می شود. اغلب اوقات بازیکنانی که استعداد بیشتری دارند (و باور کمتری به خود دارند) توسط بازیکنانی با استعداد کمتر و باور بیشتر نادیده گرفته می شوند. خود کارآمدی با ارزش و قوی اغلب استعدادهای طبیعی را دور می زند. این را در دنیای ورزش حرفه ای زیاد می بینید. بازیکنانی که در زمینه‌ای که به نظر می‌رسد باید بسیار مهم باشد کمبود دارند، با تلاش و رویکرد سرمایه‌گذاری‌شده و رشدگرایانه خود به بازی آن را جبران کنند و به عنوان ورزشکاران نخبه موفق شوند.

خودگویی در اینجا به بازی بازمی گردد. می‌توانید از جملات تاکیدی (جملاتی که برای خودتان تکرار می‌کنید) استفاده کنید، مانند «من می‌توانم کمکی برای هم تیمی‌هایم باشم و یک بازی موفق داشته باشم، صرف نظر از اینکه بی‌نقص بازی کنم یا نه». به خود بیاموزید که این دو چیز (شکست و موفقیت) متقابل نیستند، تنها نمونه ای از جایگزینی باورهای فعلی با باورهای جدید و مطلوب است.

شماره 5) دیدگاه خود را نسبت به بازخورد تغییر دهید

بازخورد یک مکالمه ضروری و مداوم است که اگر می خواهید به عنوان یک بازیکن پیشرفت کنید، باید آن را داشته باشید. هدف در اینجا این است که از ذهنیت خودانتقادی “من از شنیدن این حرف متنفرم، زیرا باعث می شود احساس کنم بازیکنی وحشتناک هستم” به “من واقعاً هیجان زده هستم که از این موضوع آگاه شدم زیرا اکنون می توانم از آن استفاده کنم” است.

بیرون راندن خود از منطقه راحتی و جستجوی بازخورد از مربی یا هم تیمی های خود واقعا می تواند به تسهیل این انتقال کمک کند. وقتی چند بار این کار را انجام دادید و متوجه شدید که آنقدرها هم که فکر می‌کردید ترسناک نیست، ممکن است متوجه شوید که واقعاً از آن لذت می‌برید و کنجکاوی خود را برای بهبود خود ایجاد می‌کنید و شروع به تبدیل شدن به یک دانش‌آموز سرمایه‌گذاری شده واقعی در بازی می‌کنید.

شماره 6) بیاموزید که مقایسه را کنار بگذارید و از فردیت قدردانی کنید:

تیم شما به ارتشی از بازیکنان تکراری نیاز ندارد، آنها به بازیکنان انفرادی، معتبر و منحصربه‌فرد نیاز دارند که همگی چیزهای مختلفی را به گروه بیاورند. و هنگامی که ذهنیتی سالم و تلاشگر دارید، احاطه کردن خود با هم تیمی های قوی و ماهر باعث ارتقای رقابت سالم می شود و به شما انگیزه می دهد که سخت کار کنید. این یک برد است، پیروزی برای همه.

چیزی که به این امر کمک می کند تلاش آگاهانه برای تقویت هم تیمی های خود است. رهبر باشید. به چیزهایی که آنها را منحصر به فرد و ارزشمند می کند اشاره کنید و به آنها اجازه دهید تا بدانند چقدر عالی هستند! از اینکه چقدر می توانید با حمایت از یکدیگر ارتباط تیمی قدرتمندی ایجاد کنید، شگفت زده خواهید شد و خواهید دید که در روز بازی نتایج مثبتی را در زمین به نمایش می گذارد. نه تنها تیم شما بهتر بازی می کند، به احتمال زیاد بازی انفرادی شما نیز مزایایی خواهد داشت.

شماره 7) تصدیق کنید که برخورد با کمال گرایی شامل عقب ماندگی ها، چالش ها، اشتباهات و موقعیت های دشوار خواهد بود.

عزم، پشتکار، انعطاف پذیری و انگیزه شخصی برای رسیدن به سطوح بالای ورزش ضروری است. آنها همچنین هنگام برخورد با کمال گرایی در فوتبال مهم هستند زیرا راه حلی سریع نیست و به صبر برای این روند نیاز دارد.

هیچ ورزشکاری تا به حال به اوج بازی خود نرسیده است بدون اینکه بارها و بارها دست و پا بزند. برای رشد و پیشرفت به عنوان یک بازیکن، هر یک از ما نیاز داریم که آسیب پذیر، صادق باشیم و از افراد حامی اطراف خود کمک بگیریم تا از پس چالش ها برآییم و به دنبال بی وقفه خودسازی و پیشرفت به عنوان بازیکنان فوتبال ادامه دهیم.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

مدرسه فوتبال در کرج

بهترین مدرسه فوتبال در گوهردشت کرج

بهترین مدرسه فوتبال در عظیمیه کرج

بهترین مدرسه فوتبال در باغستان کرج

پاسخ دهید