دلیل شماره 1 تقویت بازی ذهنی خود برای فوتبال | درفک البرز

وقتی قصد تقویت بازی ذهنی خود را دارید، برای چه چیزی تلاش می کنید؟ افزایش اعتماد به نفس در زمین فوتبال؟ بازی با تمرکز و خونسردی؟ آیا قادر به مدیریت لحظات فشار بالا هستید؟

آموزش مهارت‌های ذهنی به همه این موارد کمک می‌کند، همچنین به مهارت‌های تاب‌آوری، اجرا در میدان، و بهزیستی کلی و سلامت روان کمک می‌کند.

عوارض جانبی مثبت آموزش مهارت های ذهنی است. هدف نهایی و دلیل شماره یک برای تقویت بازی ذهنی خود این است که یاد بگیرید خود را مربیگری کنید. ایجاد یک مربی درونی قوی تنها چیزی است که همه اینها را به هم پیوند می دهد.

FCDORFAK

ایجاد یک مربی درونی قوی دلیل شماره 1 برای تمرین بازی ذهنی شماست زیرا وقتی بتوانید خود را از طریق فشار، چالش ها و ناملایمات هدایت کنید، غیرقابل توقف می شوید.

تمرین بازی ذهنی شما همه چیز را حل نمی کند و همه مشکلات را حل نمی کند، اما مهارت هایی را به شما می دهد که برای مربیگری در تمام فشارها، ناملایمات و لحظات چالش برانگیز که مطمئناً در ادامه سفر فوتبال خود با آنها مواجه خواهید شد، نیاز دارید.

ایجاد یک مربی درونی قوی دلیل شماره یک برای تمرین بازی ذهنی شماست. این اوج آموزش مهارت های ذهنی است و چیزی است که به شما در رقابت شما برتری می دهد.
وقتی بتوانید به درون ذهن خود راه پیدا کنید، شک و انتقاد از خود را کنار بگذارید و مغز خود را با آنچه در لحظه برای عبور از هر موقعیتی که هستید به آن نیاز دارد پر کنید – این یعنی مربیگری خودتان. و وقتی این کار را انجام می دهید به معنای واقعی کلمه غیرقابل توقف هستید.

بهترین مدرسه فوتبال کرج

وقتی این سیستم حمایتی باثبات و درونی را دارید و قادر به ارائه راهنمایی خوب، مفید و سازنده برای هدایت هر آنچه که به شما نشان داده می شود یا به شما ارائه می شود، نمی توانید بر چیزی غلبه کنید.

چرا داشتن یک مربی درونی قوی بسیار مهم است؟

منتقد درونی یا مربی درونی؟

چگونه منتقد درونی خود را کنار بگذارید و بازی ذهنی خود را تقویت کنید

لازم نیست همیشه بدترین دشمن خود باشید

چرا داشتن یک مربی درونی قوی بسیار مهم است؟

مربیان، والدین و هم تیمی‌ها، همگی می‌توانند از شما حمایت کنند، اما به همان اندازه که ممکن است مفید و دلسوز باشند، هرگز در کنار شما در زمین حضور نخواهند داشت. آنها هرگز در سر شما با شما نخواهند بود (که ما قول می دهیم که چیز خوبی است). در حالی که شناسایی افرادی که می توانید در لحظات سخت به چه افرادی تکیه کنید بسیار مهم است، به همان اندازه مهم است که بتوانید در تمام لحظات به خودتان تکیه کنید.

یک مربی داخلی قوی برای عملکرد نخبگان فوتبال ضروری است:

درفک البرز-شعبه جهانشهر

برای اینکه یک مجری نخبه باشید، باید بتوانید اقدامات و تمرکز خود را در هر شرایطی، بدون توجه به آنچه در اطرافتان می گذرد، تنظیم کنید. شرایط می توانند به سرعت در زمین فوتبال تغییر کنند – شما از یک گل خوشحال می شوید، یک گل شما رو ناراحت می کند، کنترل و شتاب را به دست می آورید، به هم می ریزید و شروع به شکست می کنید و غیره.

برای اجرای یک عملکرد در سطح نخبگان، باید بتوانید در منطقه عملکرد ذهنی بهینه خود بمانید، زیرا این تغییرات رخ می دهد تا بتوانید بهترین فوتبال خود را بازی کنید و به تیم خود کمک کنید تا کاری را که در لحظه انجام می شود انجام دهد. این به معنای داشتن توانایی خودتنظیمی و استفاده از کنترل عاطفی برای حفظ آرامش و تمرکز، مهم نیست که چه باشد.

و راه برای انجام این کار این است که خود را در لحظه مربیگری کنید و حمایت و راهنمایی را برای خود فراهم کنید که در حال حاضر به آن نیاز دارید. به عنوان مثال: وقتی یک بازیکن فوتبال دچار استرس می شود و شروع به فکر کردن بیش از حد به موقعیت یا تکرار اشتباهات در ذهن خود می کند، در لحظه تبدیل به بدترین دشمن خود می شود. آنها مانع تمرکز می شوند.

وقتی این اتفاق می افتد، شما را از منطقه عملکرد بهینه خود خارج می کند. این شما را در یک وضعیت عالی قرار می دهد که در آن همه چیز شروع به باز شدن می کند و شما نمی توانید کاملاً روی آنچه درست در مقابل شما قرار دارد متمرکز بمانید. دقیقاً به همین دلیل است که برای بازیکنان فوتبال بسیار مهم است که بازی ذهنی خود را تقویت کنند و یک مربی درونی قوی ایجاد کنند – به طوری که بتوانند خود را از این لحظات چالش برانگیز پشت سر بگذارند و به بهترین شکل ممکن اجرا کنند، حتی زمانی که فشار در آن لحظه است.

 

منتقد درونی یا مربی درونی؟ انتخاب باشماست

بیایید یک بازی را سریع انجام دهیم – وانمود کنید که منتقد درونی و مربی درونی برای یک لحظه مربی واقعی شما هستند. اگر مربی فوتبال شما بر سر شما فریاد زد و به شما گفت که چقدر وحشتناک هستید، این احتمالاً روی بازی شما تأثیر منفی خواهد گذاشت درست است؟ از سوی دیگر، اگر آنها کلمات تشویق کننده و توصیه های مفیدی در مورد اینکه روی چه چیزی تمرکز کنید ارائه دهند، احتمالا بهتر بازی را خواهید کرد.

این همان چیزی است که در داخل سر شما در حال وقوع است. و چیزی که شما روی آن کنترل دارید! بازیکنانی که مربی درونی را به جای منتقد درونی انتخاب می‌کنند، مزیت بزرگی در رقابت خود دارند، زیرا خودشان را شکست نمی‌دهند یا در مسیر خودشان قرار نمی‌گیرند، آنها در واقع از همین انرژی برای کمک به خودشان استفاده می‌کنند تا بهترین فوتبال خود را در هر لحظه بازی کنند.

  • در اینجا چیزی است که وقتی منتقد درونی مسئول است اتفاق می افتد:
    افکار منفی برای خود ویرانگر همیشه اتفاق می افتد
    تمرکز شما بر روی زمین از بین رفته است
    شما به طور مداوم بعد از بازی احساس بدی نسبت به خود دارید
    شما خود را باور ندارید و پر از شک و تردید هستید

رها کردن منتقد درونی خود

من یکی از طرفداران پر و پا قرص دن هریس هستم، که به یک خبره مدیتیشن تبدیل شده است، و هفته پیش داشتم به سخنرانی اخیر او در TED گوش می‌دادم و او این حرف درخشان را داشت:
«تحقیقات نشان می‌دهد که این فرآیند جایگزین کردن ظالم درونی سادیسم خود با یک مربی درونی حامی که استانداردهای بالایی دارد، اما در مورد آن بی‌معنا نیست، احتمال رسیدن شما به هدف را افزایش می‌دهد.»

ارتقاء سطح با یک مربی قوی درونی باعث می‌شود که شما را بیشتر به اهداف خود برسانید تا اینکه در اعماق شک و خود انتقادی قرار بگیرید. اگرچه برخی از بازیکنان فکر می کنند که بدون منتقد درونی خود، ممکن است انگیزه ای برای پیشرفت نداشته باشند. آن‌ها احساس می‌کنند که کتک زدن درونی خودشان چیزی است که آنها را به جلو می‌راند. این ممکن است در سطحی کار کند، مطمئنا. سرزنش کردن خود ممکن است شما را به سمت پیشرفت و بهتر شدن سوق دهد، اما همچنین شما را در حالتی دائمی از احساس بدبختی قرار می دهد.

اجازه دادن به منتقد درونی شما را در حالتی قرار می دهد که هرگز احساس شایستگی نکنید، هرگز احساس اعتماد نکنید، و هرگز احساس نکنید که کافی هستید. به خصوص وقتی می دانم که راهی برای داشتن انگیزه پیشرفت، به علاوه شادی و رفاه وجود دارد (معروف به زمانی که بازی ذهنی خود را تقویت می کنید و مربی درونی خود را پیدا می کنید).
دن در سخنرانی خود در TED تاکید کرد که انتخاب جایگزین کردن منتقد درونی خود با مربی درونی باعث نمی شود که شما نرم باشید. این بدان معنا نیست که با رها کردن منتقد، به راحتی به خودت می‌رسی. این فقط به این معنی است که انرژی ای که شما مصرف می کنید اکنون مولدتر و کمتر مانع خواهد شد.پ

 

پس چگونه این تغییر را ایجاد می کنید؟ خب، برای دن هریس، مدیتیشن بود که این کار را انجام داد. برای ما، این تناسب اندام ذهنی به طور کلی است و برای تقویت بازی ذهنی خود تلاش می کنیم (که مطمئناً می تواند شامل مدیتیشن برای بازیکنان فوتبال باشد).

چگونه منتقد درونی خود را رها کنید و بازی ذهنی خود را تقویت کنید:

چگونه یک مربی درونی ایجاد می کنید؟ چگونه می توانید بهترین مربی درونی خود شوید و دیگر بدترین دشمن خود نباشید؟

اولین قدم، مانند هر نوع آموزش مهارت های ذهنی، خودآگاهی است. در رابطه با کنار گذاشتن منتقد درونی خود، بازیکنان فوتبال باید از حضور منتقد درونی و ویرانی هایی که به بار می آورد آگاه باشند. آن صدای یا افکار خودباختگی در سرشان. برای برخی از بازیکنان این امر مستقیماً به صورت خودگویی منفی ظاهر می شود، برای برخی دیگر بیشتر به معنای احساس شک به خود و عدم اعتماد به نفس و شایستگی است.

مجموعه ابزار: بازتاب + چارچوب مجدد، ذهن آگاهی

خود را از منتقد درونی خود جدا کنید

اگر می خواهید بتوانید یک مربی درونی قوی ایجاد کنید و بازی ذهنی خود را تقویت کنید، باید آگاهانه از آنچه در درون سرتان می گذرد آگاه شوید. شروع به مشاهده عینی و توجه کنید که چه اتفاقی می افتد، چه زمانی اتفاق می افتد و چه چیزی باعث آن می شود.

ممکن است کمی طول بکشد، اما پس از اینکه متوجه شدید که چه زمانی وجود دارد، سعی کنید به آن به عنوان چیزی جدا از شما نگاه کنید. منتقد درونی شما شما نیستید. این یک چیز جداگانه است که به روش آشفته خود در واقع سعی دارد به شما کمک کند! این یک واقعیت علمی است که مغز سوگیری منفی دارد و بیشتر به سمت منفی گرایش دارد تا مثبت، به همین دلیل است که منتقد درونی شما ظاهر می شود. مطمئناً شما فعالانه انتخاب نمی کنید که خودتان را شکست دهید – فقط مغز شما کارهای مغزی انجام می دهد و این یک تجربه مشترک است که برای همه ما اتفاق می افتد.

وقتی می توانید به منتقد درونی خود به این شکل نگاه کنید، به طور خودکار بخشی از قدرت خود را بر شما از دست می دهد.
زمانی که آگاهی خوبی از خود به دست آوردید

 

جعبه ابزار: صحبت با خود
استفاده از خود گفتاری و سایر ابزارهای مهارت های ذهنی:

بعد از اینکه به آگاهی رسیدید و به طور عینی می‌توانید منتقد درونی‌تان و آنچه با شما انجام می‌دهد را ببینید،  بودن در صحبت با خود بهترین راه است که یاد بگیرید چگونه خودتان را آموزش دهید. خود گفتاری یک مهارت ذهنی است و مهارت های ذهنی مهارت هستند – به این معنی که می توان آنها را یاد گرفت. خودگفتاری می‌تواند موضوع بسیار بزرگی باشد، بنابراین توصیه می‌کنیم.

فراتر از خود گفتاری، راه های زیادی برای گسترش بازی خود در این زمینه در رابطه با توسعه مربی درونی قوی خود وجود دارد. شما می توانید با مطالعه و آموزش در مورد موضوعات مهارت های ذهنی خود شروع به یادگیری کنید و سپس به سراغ برخی از ابزارهایی بروید که به شما کمک می کند تا به آنجا برسید:
راه های اضافی برای تقویت انفرادی بازی ذهنی:

مراقبه ذهن آگاهی برای تمرکز بر لحظه حال
تمرکز بر اهداف فرآیند و قطعات قابل کنترل بازی
کار تنفس و تمرین تجسم
آموزش مهارت های ذهنی 1 به 1

تمرین انفرادی عالی است، اما بهترین و تاثیرگذارترین راه برای تقویت بازی ذهنی و رشد مربی درونی، آموزش مهارت های ذهنی 1 به 1 است. به معنای واقعی کلمه هیچ جایگزینی برای ارزش مربیگری مهارت‌های ذهنی 1:1 وجود ندارد، وقتی صحبت از ایجاد بیشترین تأثیر در کوتاه‌ترین زمان می‌شود. دلیل آن این است که مربیگری 1:1 محیطی امن و حمایتی را فراهم می‌کند که در آن بازیکنان راهنمایی‌های تخصصی، ابزارها و مراقبت‌های لازم برای توانمندسازی خود برای اصلاح تفکر و تغییر ذهنیت فوتبالی خود را دریافت می‌کنند.

شما همیشه نباید بدترین دشمن خود باشید

مربی درونی خود را به عنوان نسخه ای بسیار مهربان تر، انعطاف پذیرتر، حمایت کننده تر، مفیدتر و مثبت از منتقد درونی خود در نظر بگیرید. تفاوت اصلی این است که یک نسخه بر روی کمک به شما تمرکز دارد در حالی که نسخه دیگر بر روی شکست دادن شما تنظیم شده است.
وقتی یک مربی درونی را به جای یک منتقد درونی انتخاب می کنید، باید قوانین را وضع کنید. شما خود را مسئول می دانید. شما استانداردهای بالا و در عین حال قابل دستیابی را برای خود تعیین می کنید. شما مسئولیت پیشرفت خود را بر عهده می گیرید. وقتی یک مربی درونی را به جای یک منتقد درونی انتخاب می‌کنید، می‌توانید روی ایجاد بهترین، حمایت‌کننده‌ترین و انگیزه‌بخش‌ترین مربی که می‌توانید به آن فکر کنید سرمایه‌گذاری می‌کنید – و سپس به آن مربی تبدیل می‌شوید.

آموزش مهارت های ذهنی همه چیز را حل نمی کند و همه مشکلات شما را حل نمی کند. اما به شما مهارت‌هایی را می‌دهد که برای اینکه بهترین مربی خودتان باشید تا بتوانید خودتان را در تمام لحظات سخت آینده که هنوز در راه است راهنمایی کنید. یادگیری داشتن یک مربی درونی قوی چیزی است که به شما کمک می کند بتوانید در این لحظات سخت به خودتان کمک کنید تا اعتماد به نفس، انعطاف پذیری و مهارت های خودتنظیمی خود را به تنهایی افزایش دهید.

ماجراجویی خود را انتخاب کنید

این واقعاً یک سناریوی “ماجراجویی خود را انتخاب کنید” است. شما می توانید انتخاب کنید که با شک و تردید به خود و افکار منفی و خود ویرانگر باقی بمانید یا می توانید انتخاب کنید که از خود دفاع کنید و تغییری ایجاد کنید. تغییر از طریق آموزش و توسعه مهارت های ذهنی امکان پذیر است. از طریق بازاندیشی، و چارچوب بندی مجدد، باورهای محدودکننده. از طریق قرار دادن خود در این دنیای آمادگی ذهنی، دنیایی که در آن می توانید یاد بگیرید متفاوت فکر کنید، نحوه نگرش خود را تغییر دهید و بازی ذهنی خود را تقویت کنید.

بزرگترین نکته در اینجا: لازم نیست همیشه بدترین دشمن خود در زمین فوتبال باشید. شما می توانید با سرمایه گذاری روی پیشرفت خود به عنوان یک بازیکن فوتبال و تصمیم گیری در مورد اینکه زمان اکنون فرا رسیده است، شرایط را تغییر دهید و مربی درونی خود را رشد دهید. شما می‌توانید انتخاب کنید که انگیزه‌بخش‌ترین، فداکار، مصمم‌ترین، انعطاف‌پذیرترین، مهربان‌ترین، حامی‌ترین، مفیدترین و سازنده‌ترین خود باشید. شما می توانید همین الان از طریق اقدام برای تقویت بازی ذهنی خود بهترین مربی خود را انتخاب کنید.
پس مربی درونی یا منتقد درونی؟ شما انتخاب کنید.

سعید رنجبر مربی فوتبال پایه در استان البرز

پاسخ دهید