آیا احساسات تمرکز شما را خراب می کنند؟ 3 نکته برای مدیریت احساسات در فوتبال

بیایید صادق باشیم، فوتبال یک بازی احساسی است. اتفاقات نامطلوبی رخ می دهد، چیزهایی که گاهی باعث سیل احساسات منفی می شود و می تواند به سرعت روند بازی را تغییر دهد.

اضطراب، ناامیدی، عصبانیت تنها بخشی از آن احساساتی است که می توانیم در بازی فوتبال با آنها روبرو شویم. یک داور تصمیمی گرفت که ما با آن موافق نیستیم. بازیکنی در تیم دیگر است که اعصاب ما را به هم می زند. فرصت گلزنی را از دست می دهیم. ما اشتباه می کنیم و گل می خوریم. و علاوه بر همه اینها، ما پس از آن در ذهنمان گیر می کنیم که آن را بارها و بارها پخش کنیم، خودمان را حتی بیشتر سرزنش می کنیم و توانایی خود را برای بهترین بازی محدود کنیم.

آیا احساسات شما تمرکز شما را روی زمین فوتبال خراب می کند؟

3 نکته برای کمک به مدیریت احساسات در بازی فوتبال

در این مواقع، موج هیجانات و افکار منفی که در حال تجربه آن هستیم، این قدرت را دارند که کاملاً از ما سبقت بگیرند، تمرکز و توجه ما را مختل کنند و سر ما را مستقیماً از بازی خارج کنند. ظرفیت ذهنی ما بسیار محدود می‌شود – که وقتی در وسط یک بازی فوتبال هستید و واقعاً نیاز به تمرکز دارید خوب نیست.

مدیریت احساسات در فوتبال مهارتی است که هر بازیکنی باید آن را بیاموزد تا بتواند به طور مداوم خوب بازی کند. بدون توانایی کنترل احساسات خود در زمین فوتبال، شما مستعد نوسانات بزرگ در تمرکز، خونسردی و سطح کلی بازی خود هستید.

بازیکنان نخبه فوتبال در هر شرایطی و تحت هر شرایطی می توانند احساسات خود را کنترل کنند. این هدف شماست.
بنابراین، چگونه می توان احساسات شدید را در طول یک بازی فوتبال خود تنظیم کرد؟ در اینجا 3 نکته برای مدیریت احساسات در فوتبال آورده شده است، بیایید وارد آن شویم.

بهترین مدرسه فوتبال کرج

این پست شامل:

نکته شماره 1: تمرکز خود را روی آنچه می توانید کنترل کنید تنظیم کنید

نکته شماره 2: کارهایی را خارج از زمین انجام دهید که به شما در تنظیم خود در زمین کمک می کند

نکته 3: از قدرت خودگویی استفاده کنید

مدیریت احساسات در فوتبال مهارتی است که می توانید یاد بگیرید

نکته شماره 1: تمرکز خود را روی آنچه می توانید کنترل کنید تنظیم کنید

یکی از نشانه‌های یک فوتبالیست بزرگ این است که شما می‌توانید در هر شرایطی، تحت فشار، در زمین بازی کنید – حتی زمانی که احساسات بالا هستند. راز مدیریت احساسات در فوتبال این است که انرژی و تمرکز خود را برای کنترل چیزهایی که می‌توانید کنترل کنید، بگذارید و به چیزهایی که نمی‌توانید مشغول نشوید. این مهارت باعث تغییر بازی می شود: یاد بگیرید که در فوتبال کنترل عاطفی داشته باشید و بازی خود را به سطح کاملاً جدیدی برده اید.

بنابراین چگونه تمرکز خود را تغییر دهید تا انرژی ذهنی را برای چیزهایی که خارج از کنترل شما هستند هدر ندهید، به خصوص زمانی که احساسات شما در حال افزایش است؟ اولین قدم برای مدیریت احساسات در فوتبال، خودآگاهی است: شما باید بتوانید آنچه را که در لحظه احساس می‌کنید شناسایی کنید و به طور فعال متوجه شوید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. هنگامی که خودآگاه هستید و می دانید چه زمانی احساسات شما در حال افزایش است، می توانید بر روی کنترل قابل کنترل ها کار کنید.

شما همیشه این گزینه را دارید که اجازه دهید احساسات شما را کنترل کنند، یا تمرکز خود را تغییر دهید و توجه خود را به چیز دیگری معطوف کنید: مانند چیزهایی که می توانید کنترل کنید. تغییر جهت تمرکز بر روی چیزهایی که تحت کنترل شما هستند به این معنی است که تمرکز خود را روی ارتباطات، حرکات، کنترل توپ، تصمیم گیری و غیره انتخاب کنید.

 

نکته شماره 2: کارهایی را خارج از زمین انجام دهید که به شما در تنظیم خود در زمین کمک می کند

خودتنظیمی به معنای نظارت بر افکار، احساسات و رفتارهای خود برای رسیدن به یک نتیجه دلخواه است. این به معنای مدیریت احساسات در فوتبال است تا بتوانید به بهترین شکل ممکن بازی کنید و تاثیر خود را به حداکثر برسانید. بازیکنانی که کنترل عاطفی قوی در فوتبال دارند، این توانایی را دارند که در موقعیت‌های بازی با فشار بالا متمرکز بمانند و احساسات خود را تا زمانی که لحظات اصلی تمرکز مورد نیاز سپری شود، کنترل کنند (مثلاً: ضربات پنالتی).

یادگیری خودتنظیمی کلید کنترل عاطفی در فوتبال است. بسیاری از چیزها می توانند به رشد مهارت های خودتنظیمی شما کمک کنند، اما همه آنها به صبر نیاز دارند زیرا گسترش بازی شما یک فرآیند آسان یا سریع نیست.

توسعه یک تمرین مدیتیشن برای بازیکنان فوتبال می تواند به شما کمک کند تا در بازی متمرکز بمانید، زیرا ذهن خود را با آنچه در لحظه اتفاق می افتد هماهنگ نگه دارید و دور نشوید و درگیر چیزهای غیر مفید نشوید. تجسم همچنین می‌تواند مفید باشد زیرا به شما امکان می‌دهد خود را در فشار بالا یا موقعیت‌های هیجان‌انگیز قرار دهید و به شما این امکان را می‌دهد که از قبل برنامه‌ریزی کنید که چگونه واکنش نشان می‌دهید و با موفقیت در موقعیت کار کنید.

تأمل بسیار مهم است زیرا، وقتی صادقانه و سازنده انجام شود (نه انتقادی)، این قدرت را دارد که دقیقاً به شما نشان دهد که فقدان کنترل عاطفی چقدر ممکن است باعث خرابکاری در بازی فوتبال شما شود. و هنگامی که بتوانید آن را از نزدیک ببینید، می توانید آن را در لحظه بیشتر شناسایی کنید و در جهت پیشرفت و تغییر تلاش کنید.

نکته 3: از قدرت گفتگوی درونی و گفتگو با خود استفاده کنید

هنگامی که یاد می گیرید چگونه احساسات را در فوتبال مدیریت کنید، با خودگویی خود بسیار عمدی رفتار کنید. خودگویی چیزی است که در سر شما می گذرد، آن چیزی است که با خود می گویید و در حالی که بیرون در زمین هستید به آن فکر می کنید. صحبت با خود چیزی است که می توانید کنترل کنید: می توانید آگاهانه صحبت با خود را انتخاب کنید و تمرکز خود را از احساسات اضطراب، عصبانیت و ناامیدی دور کنید و به سمت چیزهایی که به شما کمک می کند فوتبال بهتری بازی کنید، هدایت کنید.

خودگویی انگیزشی و آموزشی:

ایجاد عادت خودگویی مثبت (هم انگیزشی و هم آموزشی) راهی برای خودتنظیمی احساسات غلبه کننده و الگوهای فکری مضر است که مانع تمرکز شما در زمین فوتبال می شود. وقتی احساس می‌کنید احساسات شروع به ظهور می‌کنند و تهدید می‌کنند که تمرکز شما را به سرقت می‌برند، می‌توانید با انتخاب عمدی خودگویی خوب، مفید و سازنده، چیزها را تغییر دهید.

خودگویی انگیزشی زمانی است که با خود صحبت می‌کنید و به خود پیام‌هایی می‌دهید که مهربان، دلگرم‌کننده و مستقیماً به لحظه مربوط می‌شوند. این خودگویی است که حمایت کننده است، اعتماد به نفس را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا خونسردی خود را به دست آورید.

نمونه ای از خودگویی مثبت در فوتبال که می توانید آن را در ذهن خود تکرار کنید این است: «من این را دارم. می توانم از پسش بربیایم. من آماده ام.”

خودگویی آموزشی مشابه است، اما کمتر بر تشویق متمرکز است و بیشتر بر روی راهنمایی کردن خود و پرسیدن سوالات راهنمایی در مورد آنچه که می‌توانید در حال حاضر انجام دهید تا تأثیر مثبتی بر بازی انجام دهید متمرکز است.

مثال: چه اجرا می توانم انجام دهم؟ چگونه می توانم با توپ زاویه بهتری به هم تیمی خود بدهم؟ فضا برای بهره برداری کجاست؟ چگونه می توانیم در پشت خط دفاع قرار بگیریم؟

یا به جای سوالاتی که تمرکز شما را تحریک می کند، می توانید عبارات آموزشی را تکرار کنید. به عنوان مثال، هنگام دفاع می توانید از هر یک از موارد زیر استفاده کنید: یارگیری محکم، قرار گرفتن پشت توپ، تاخیر. و در هنگام حمله:  خطوط را بشکنید، جلو بروید، تعویض منطقه بازی کنید، برای ریباند حمله کنید و غیره. امکانات بی پایان هستند و کاملاً برای شما، موقعیت و سبک بازی شما قابل تنظیم هستند.

برچسب گذاری نمادین
یکی دیگر از نکات خودگفتاری توسط دن آبراهامز، روانشناس ورزشی آمده است و به آن «برچسب زدن نمادین» می گویند. آبراهامز می گوید که برچسب زدن نمادین ترفندی برای مدیریت سریع احساسات در فوتبال است که در بازی بسیار مهم است. برچسب زدن نمادین “به توانایی یافتن کلمه مناسب برای شناسایی یک احساس عاطفی اشاره دارد.

” اساساً به معنای داشتن خودآگاهی برای درک و توصیف احساسات است. مثال‌ها عبارتند از: من ناامید هستم، عصبانی می‌شوم، احساس غرق شدن می‌کنم، مضطرب هستم، یا حتی احساس خوبی، شادی، هیجان و غیره دارم.

آبراهام به کار مت لیبرمن و دیوید کرسول عصب شناسان UCLA اشاره می کند که نشان داده اند شناسایی و برچسب زدن در واقع به تنظیم احساسات شدید کمک می کند و در برخی موارد قدرت واکنش عاطفی را کاهش می دهد که بینش شگفت انگیزی است و برای مدیریت احساسات در فوتبال بسیار مفید است.
می توانید با توجه به احساس خود در یک بازی فوتبال و سپس به چالش کشیدن خود برای شناسایی احساسات خود با کلمات از برچسب نمادین استفاده کنید. انجام این کار می تواند به شما کمک کند تا سریعتر از احساسات عبور کنید و به شما کمک کند واکنش شدید کمتری داشته باشید.

برای جام مقدس قدرت خودگویی، هر سه (برچسب زدن نمادین، خودگویی انگیزشی و خودگفتاری آموزشی) را با هم ترکیب کنید و راهی مطمئن برای مدیریت احساسات در فوتبال خواهید داشت. در اینجا یک مثال است:
(برچسب زدن نمادین) من نمی توانم باور کنم که آن شوت را از دست داده ام. من دارم دلسرد میشم
(خود صحبتی انگیزشی) با این حال شما این را دارید! شما تمام هفته این را تمرین کردید!
(خود صحبتی آموزشی) فقط روی انگشتان خود بمانید و به جستجوی فضایی برای بهره برداری ادامه دهید.

مدیریت احساسات در فوتبال مهارتی است که می توانید یاد بگیرید

اکثر بازیکنان فوتبال نمی دانند که مدیریت احساسات در فوتبال یک مهارت است، آنها فقط تصور می کنند که کنترل عاطفی را دارند یا ندارند. در حالی که درست است که برخی از بازیکنان فوتبال از مهارت‌های خودتنظیمی طبیعی بهتری نسبت به دیگران برخوردارند، اما همچنان یک مهارت است – به این معنی که این چیزی است که می‌توان آموخت.

اگر در طول یک بازی فوتبال برای کنترل احساسات یا افکار خود تلاش می کنید، بدانید که این چیزی است که شما قدرت تغییر آن را دارید. لزومی ندارد که به همین منوال ادامه دهید، لازم نیست که وقتی احساسات شروع به افزایش می‌کنند، سردرگم و از مسیر خارج شوید. شما کنترل دارید: واکنش شما و اینکه چقدر در فوتبال خوب می شوید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید