فعالیت های ورود برای تمرینات بازیکنان فوتبال

4 فعالیت ورود برای شروع تمرینات بازیکنان فوتبال

مشاوره مربیگری
توسط سعید رنجبر

بازی‌های سرگرم‌کننده و با قابلیت تنظیم آسان را پیشنهاد می‌کند تا بازیکنان را قبل از شروع جلسات درگیر خود نگه دارد.

یک مربی قبل از شروع جلسه بر فعالیت ورود نظارت می کند

اولین منظره هدایای شما در صبح کریسمس، منظره ای که با ورود به دنیای والت دیزنی به شما خوشامد می گوید، چمن سرسبز زمین ومبلی در حالی که در صندلی خود برای تماشای بازی انگلیس می نشینید.

طبق تحقیقات، 55 درصد از اولین برداشت ها از آنچه می بینیم ایجاد می شود. این تصویر اولیه از هر محیطی می تواند تأثیر زیادی بر انگیزه و تمایل فرد برای مشارکت داشته باشد.

یک جلسه تمرین برای کودکان یا بزرگسالان تفاوتی ندارد – به خصوص در مورد فعالیت های ورود.

یک فعالیت ورود به فعالیتی گفته می شود که به شرکت کننده اجازه می دهد بلافاصله پس از ورود آشنا شود و قبل از زمان شروع رسمی جلسه انجام می شود.

فعالیت های ورود بی پایانی برای استفاده وجود دارد که مربی و بازیکنان فقط به خلاقیتشان محدود می شوند. در اینجا چهار مورد وجود دارد که می توانید خودتان استفاده کنید:

01 – بازی های کوچک
این بازی‌ها می‌توانند یک‌طرفه یا بازی‌های پربار باشند و برای زمانی که بازیکنان وارد می‌شوند ایده‌آل هستند.

با ورود بازیکنان بیشتر و پیوستن به آن، اعداد در هر تیم می‌توانند تغییر کنند، و موضوعات جلسه را می‌توان با محدودیت‌های برنامه‌ریزی شده هوشمندانه و ظرافت شرایط در بازی‌ها معرفی کرد.

از طرف دیگر، بازی‌های کوچک ممکن است بیشتر مبتنی بر «بازی آزاد» باشند و بازیکنان را ملزم به طراحی قوانین و سیستم امتیازدهی خود کنند.

سوال کلاسیک “چه زمانی داریم بازی می کنیم؟” بلافاصله با این فعالیت ورود پاسخ داده می شود. چه کسی می داند، بازیکنان شما ممکن است حتی در نهایت یک سوال متفاوت بپرسند: “مربی، ما امروز در چه بازی هستیم؟”.

02 – RONDOS روندوها

اینها یک گزینه محبوب هستند زیرا در اوایل به بازیکنان اجازه می دهد تا توپ را لمس کنند. آنها به عنصر تمرکز نیاز دارند، تمرکز بر جزئیات فنی، ارتباطات و حرکت دادن پاها را معرفی می کنند و به گوشه اجتماعی ضربه می زنند.

با توجه به ماهیت روندوها، بازیکنان احتمالاً ترفندها و تلنگرهای مختلفی را امتحان می کنند تا توپ را از مدافعان دور نگه دارند، یا سعی می کنند یک مدافع را از بین ببرند یا با یک پاس به دو قسمت تقسیم کنند، که می تواند ابزار عالی برای توسعه انسجام تیم باشد و عنصری از سرگرمی و خلاقیت به جلسه اضافه کند.

همچنین انواع مختلفی از روندو rondos وجود دارد، مربیان می توانند آن را هر هفته تازه نگه دارند.

03 – تمرین فنی انفرادی یا زوجی

امروزه استفاده از برنامه های توسعه فردی در فوتبال آکادمی رایج است. بازیکنانی که زمینه‌های توسعه خاصی برای کار روی آن‌ها دارند، می‌توانند در فعالیت‌های ورود خود این کار را انجام دهند.

دوتایی کار کردن و یادگیری از یکدیگر و حمایت از یکدیگر، ابزاری فوق العاده برای کمک به افزایش مهارت های اجتماعی، اعتماد به نفس و توانایی بازیکنان برای برقراری ارتباط موثر است.

این می تواند توسط بازیکن یا مربی هدایت شود، با مربی، شاید از طریق مکالمه با بازیکن، شناسایی نیاز به کار روی یک قدرت فوق العاده خاص، ناحیه توسعه (مانند پای غیر غالب) یا برای بازیکنان مسن تر، فعالیتی که ارتباط نزدیکی با موقعیتی که در روز بازی دارند، دارد.

04 – رویکرد چند ورزشی

فوتبال یک بازی تهاجمی جهت دار است – شما از یک هدف دفاع می کنید و به هدف دیگری حمله می کنید. استفاده از ورزش‌های دیگر می‌تواند به بازیکنان کمک کند تا مهارت‌های قابل انتقالی را شناسایی کنند که می‌توان آن‌ها را تمرین کرد و در فوتبال به کار برد.

بازی های هندبال، راگبی و بسکتبال برای توسعه هماهنگی دست و چشم، سواد بدنی، عنصر رقابت بسیار عالی هستند و همچنین می توانند در صورت برنامه ریزی متناسب با موضوع جلسه مرتبط شوند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

مدرسه فوتبال در کرج

بهترین مدرسه فوتبال در گوهردشت کرج

بهترین مدرسه فوتبال در عظیمیه کرج

بهترین مدرسه فوتبال در باغستان کرج

پاسخ دهید