10 نکته برای اینکه مربی بهتری در فوتبال شویم

10 نکته برای اینکه بهترین مربی باشید (مشاوره مربیگری توسط سعید رنجبر مربی فوتبال پایه)

پپ گواردیولا از منچسترسیتی در حال حاضر مربی کاملی است. اگر می‌خواهید مربی بی‌نقصی باشید، در اینجا چند نکته در مورد ویژگی‌هایی که برای بهترین شدن باید ایجاد کنید، آورده شده است.

قدرت

یک مربی خوب همیشه باید کنترل داشته باشد. این برای برخی از بازیکنان آسان است، و با برخی دیگر چالش برانگیزتر است. اگر می‌خواهید بازیکنان وقتی برای شوخی داشته باشند، خوب است، اما این هم باید طبق اجازه و شرایط شما باشد.

قدرت ذهنی

مهم نیست چقدر موفق باشید، همیشه منتقدان خود را خواهید داشت که گاهی اوقات می تواند مفید هم باشد، بنابراین به اندازه کافی قوی باشید که انتقاد را قبول کنید و اگر ارزش دارد از آن استفاده کنید. اگر اینطور نیست، نظرات منفی را به دل نگیرید و خود را باور کنید.

حس شوخ طبعی

فوتبال بازی کردن باید سرگرم کننده باشد. در حالی که داشتن کنترل بسیار مهم است، همچنین مهم است که بتوانید با بازیکنان خود بخندید. کمی شوخی به پیوند تیم کمک می کند تا زمانی که خیلی زیاد نشود.

تطبیق پذیری

داشتن یک برنامه همیشه خوب است، چه برای یک جلسه تمرینی یا یک مسابقه، اما گاهی اوقات تمرینات خوب پیش نمی روند یا تاکتیک ها کار نمی کنند. اگر همه چیز اشتباه پیش می‌رود، این امادگی ذهنی را داشته باشید و از اعتراف به اشتباه نترسید.

صبر

هر کودک متفاوت است و بازیکنان با سرعت متفاوتی رشد می کنند. مربیگری فوتبال جوانان نیاز به صبر دارد، زیرا کمک به بازیکنان برای انجام پتانسیل‌هایشان به زمان و تلاش نیاز دارد – اما وقتی یک تیم گرد هم می‌آید، پاداش‌ها ارزشش را دارد.

ارتباط

توانایی رساندن پیام خود به بازیکنان حیاتی است. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، اما نکته کلیدی، به ویژه در مورد بچه ها، طولانی نشدن است. پیام را سریع و مختصر دریافت کنید و آن را در فواصل زمانی منظم تکرار کنید.

دسترسی

دیواری بین خود و بازیکنانتان قرار ندهید. آنها باید احساس کنند که می توانند در مورد مشکلات با شما صحبت کنند. ممکن است این یک مسئله فوتبالی باشد، اما اگر با مسائلی در جهان گسترده‌تر دست و پنجه نرم می‌کنند، ممکن است شما نیز فردی باشید که به او مراجعه می‌کنند.

احترام به قوانین

قوانین رفتاری لیگ خود را به طور منظم به خود، بازیکنان و والدین آنها یادآوری کنید – این برای روز مسابقه حیاتی است. پای اعتبار شما در میان است بنابراین مطمئن شوید که همه می دانند چه چیزی از آنها انتظار می رود.

مهارت های مشاهده خوب

آنچه در طول تمرین اتفاق می افتد را از نزدیک تماشا کنید. بازیکنان در حین رشد، نقاط قوت مختلفی پیدا می‌کنند – ممکن است چیزی را ببینید که به این معنی است که مدافع چپ شما در حال تبدیل شدن به یک وینگر چپ است. مراقب اتفاقات خارج از زمین نیز باشید، تا بتوانید هر مشکلی را در بدو شروع برطرف کنید.

حافظه برای جزئیات

به تدریج یک تصویر ذهنی از هر یک از اعضای تیم خود بسازید. مهارت های آنها به سرعت آشکار می شود، اما به همان اندازه مهم است که به شخصیت آنها توجه کنید. شناخت آنها مدیریت آنها را آسان تر می کند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

مدرسه فوتبال در کرج

بهترین مدرسه فوتبال در گوهردشت کرج

بهترین مدرسه فوتبال در عظیمیه کرج

بهترین مدرسه فوتبال در باغستان کرج

پاسخ دهید