تمرین کانتر پرسینگ در فوتبال

تمرین 2: ضد پرسینگ در فوتبال
تمرینات فوتبال
توسط سعید رنجبر
جلسه سه قسمتی در مورد جنبه کلیدی بازی مدرن – واکنش برای پس گرفتن مالکیت.

جلسه تمرینی قبل را هم میتوانید از طریق لینک زیر ملاحظه کنید

تمرین 1: ضد پرسینگ در فوتبال

چرا از این تمرین فوتبال استفاده کنیم:
این تمرین روی بازیکنانی تمرکز می‌کند که با هم کار می‌کنند تا به سرعت مالکیت توپ را پس بگیرند. اگر آنها توپ را با تعداد کمی پاس پس نگیرند، به احتمال زیاد حریفشان یک شوت خواهند داشت.

برپایی این جلسه تمرین فوتبال:


بازیکنان را به سه تیم تقسیم کنید. دو تیم در زمین با یکدیگر بازی می کنند و تیم سوم به عنوان دروازه بان و سرور عمل می کند که خارج از محوطه قرار دارند. اندازه منطقه باید بازیکنان را تشویق کند تا توپ را به سرعت به دست آورند، در حالی که باید مطمئن شود که باید به درستی پرس کنند – نمی تواند خیلی کوچک باشد زیرا آنها می توانند بدون نیاز به کار سخت توپ را ببرند.

چگونگی اجرای این تمرین:

تیم ها قبل از اینکه بتوانند به هر یک از گل ها شوت بزنند باید تعداد پاس های معینی (سه یا چهار) را بین یکدیگر ارسال کنند. هنگامی که یک گل به ثمر می رسد، یا توپ از بازی خارج می شود، سرور به سرعت توپ را در اختیار تیم مقابل قرار می دهد. اولین تیمی که تعداد گل های تعیین شده را به ثمر رساند برنده می شود و در ادامه می ماند. تیم بازنده با تیمی که به عنوان سرور و دروازه بان عمل می کند تعویض می شود.

نکات مربیگری در فوتبال:

آیا نزدیکترین بازیکن می تواند به دنبال فشار دادن بازیکن روی توپ باشد؟ آیا هم تیمی های آنها می توانند این حریف را نیز ببندند و/یا گزینه های پاس را قطع کنند؟
زاویه پرس و شدت بالا را برای به دست آوردن مجدد مالکیت در نظر بگیرید.

دو تیم بازی می کنند، یکی دیگر به عنوان دروازه بان و سرور عمل می کند. منطقه باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا کار سخت را برای بردن توپ ترویج کند
تیم ها قبل از اینکه بتوانند شوت بزنند باید تعداد پاس های مشخصی را انجام دهند
پس از شلیک، یک سرور به تیم دیگر تغذیه می کند. اولین تیمی که به مقدار مشخصی از اهداف می رسد، باقی می ماند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR و وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید