برخی از جملات ژوزه مورینیهو که فلسفه او را نشان می دهد

ژوزه مورینیو از تاثیرگذارترین و محبوب ترین مربیان فوتبال است، صاحب فلسفه و سبک خاصی است.  برخی از جملات ژوزه مورینیو که نشان دهنده ی فلسفه ی او هستند.

۱)شما با تلاش، تعهد، جاه طلبی، کیفیت و با ابراز خود به صورت فردی اما در چارچوب تیمی پیروز می شوید.

۲)تو مجبور نیستی منو دوست داشته باشی حتی لازم نیست منو دوست داشته باشی، اما باید به من احترام بگذاری.

۳)شما باید سخت و خوب کار کنید. افراد زیادی هستند که سخت کار می کنند اما خوب کار نمی کنند.

۴)در تیم‌های من وقتی می‌بریم، همه می‌بریم و وقتی می‌بازیم، من می‌بازم.

۵)با تمام سنگ هایی که علیه من پرتاب می شوند، می توانید یک بنای تاریخی بسازید!

۶)من از صحبت کردن در مورد افراد متنفرم. بازیکنان برای شما جام نمی‌برند، تیم‌ها جام می‌برند.

۷)فوتبال یک بازی مبتنی بر احساسات و هوش است، هوش این است که دیگران را احمق فرض نکنیم.

۸)اگر شما یک فراری دارید و من یک ماشین کوچک دارم، برای شکست دادن شما در یک مسابقه باید چرخ شما را پنچر کنم یا در باک شما شکر بریزم.

۹)ترجیح می دهم با 10 نفر بازی کنم تا اینکه منتظر بازیکنی باشم که دیر به اتوبوس می رسد.

۱٠)یک روز  انیشتین گفت که تنها نیروی قدرتمندتر از بخار، الکتریسیته و انرژی اتمی، اراده است. آلبرت احمق نبود. با اراده می توان به چیزهای زیادی دست یافت.

۱۱)من یک مربی هستم، من هری پاتر نیستم. او جادوگر است، اما در واقعیت جادویی وجود ندارد. جادو تخیلی است و فوتبال واقعی است.

۱۲)خارج از خانه به جای اینکه دست بالا باشی بهتر است حریف رابه اشتباه کردن تحریک کنی بازی همیشه به نفع تیمی است که بیشتر حریف را وادار به اشتباه کند، تیمی بازی را می برد که کمتر اشتباه کند.

۱۳) هر تیمی توپ را دارد احتمال اینکه اشتباه کند بیشتراست، ترس همیشه با تیمی است که توپ دارد، هر تیمی مالکیت توپ را کمتر کند درصد اشتباهاتش هم کمتر می شود.

۱۴) من آماده‌ام. هرچه فشار بیشتر شود من قوی‌تر می‌شوم. در پرتغال می‌گوییم هرچه کشتی بزرگ‌تر باشد توفان قوی‌تر است (هرکه بامش بیش، برفش بیشتر). اف‌سی پورتو کشتی بسیار بزرگی در پرتغال بود. چلسی هم کشتی بزرگی در انگلیس بود و اینتر هم در ایتالیا کشتی بزرگی بود. در رئال مادرید، جایی که می‌گویند بزرگ‌ترین کشتی دنیاست.

۱۵)فشار به بازیکن؟ چه فشاری؟ فشار برای مردم فقیر جهان است که سعی می کنند خانواده های خود را سیر کنند. در فوتبال فشاری وجود ندارد.

۱۶) به مدل موی من نگاه کن. من برای جنگ آماده ام. هدف این است که برنده شویم. من نمی خواهم تسلط داشته باشم، بدون شکست کار را تمام کنم یا امتیاز یا گل یا بردهای متوالی را ثبت کنم. لیگ برتر آنقدر سخت است که نمی توان روی آن تمرکز کرد. من فقط به پیروزی فکر می کنم.

۱۷)بدون کنترل عاطفی شما نمی توانید بازی کنید، شما باید بدانید که چه کاری انجام دهید و چگونه واکنش نشان بدهید یا ندهید، باید خونسرد باشید.

۱۸)وقتی قبل یا بعد از بازی با رسانه‌ها روبرو می‌شوم، آن را به عنوان بخشی از بازی احساس می‌کنم.

۱۹)مردم در مورد فوتبال چیزی نمی‌دانند. آنها فکر می کنند در مورد آن می دانند اما چیز زیادی نمی دانند.

۲٠) من در جهان بهترین نیستم اما از نظر من هیچکس بهتر از من نیست.

۲۱)من بازیکنی نمی خواهم که یک جنتلمن، یک حرفه ای به تمام معنا و یک شخصیت فوق العاده داشته باشد. این نوع مردی است که بیشتر برای دخترم آن را می پسندم تا یک بازیکن.

۲۲) آرزوی من تغییر فلسفه فوتبال است. هیچ مربی ایده های من را ندارد.

۲۳) همیشه مشکل است که کسی که به شکست عادت ندارد شکست بخورد . این مشخصه کسانی است که همیشه برنده هستند. من نیز اندکی شبیه آن هستم. هیچگاه شکست برای من آسان نبوده است.

۲۴) من روزی ۵ ساعت در حال یادگیری ایتالیایی بودم تا مطمئن شوم که می توانم به راحتی با بازیکنان، مطبوعات و هواداران ارتباط برقرار کنم. رانیری ۵  سال در انگلیس بوده و هنوز در گفتن صبح بخیر و عصر بخیر به زبان انگلیسی مشکل دارد.

۲۵) بازیکنان جوان مانند هندوانه‌های دربسته هستند. تنها زمانی که هندوانه را می‌برید و می‌خورید 100 درصد مطمئن می‌شوید که خوب بوده است. برخی اوقات هندوانه‌های زیبایی دارید اما مزه خیلی خوبی ندارند و برخی هندوانه‌ها کمی زشت هستند ولی وقتی بازشان می‌کنید مزه‌شان رویایی است. سخت بتوان در این باره تصمیم گرفت. آنها باید با ما بازی کنند و تمرین کنند تا بتوانیم مزه هندوانه را بفهمیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR و وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

 

پاسخ دهید