موقعیت و سبک بازی فلوریان ویرتس بازیکن تیم ملی آلمان و باشگاه بایرلورکوزن

موقعیت و سبک بازی فلوریان ویرتس بازیکن تیم ملی آلمان و باشگاه بایرلورکوزن

 

زمانی که فلوریان ویرتس برای اف سی کلن بازی می کرد، روزنامه کولنر اکسپرس او را به عنوان “بهترین هافبکی که در 30 سال اخیر در باشگاه آمده” توصیف کرد. او در آن زمان تنها 16 سال داشت، اما در طی چهار سال پس از آن بیانیه، ویرتس آن را ثابت کرده است.

حیف برای کلن این است که ویرتس با پیراهن بایرلورکوزن بازی می‌کند. او که در سال 2019 برای فاتحان بوندسلیگا زیر 17 سال کولن درخشید – در آن زمان طبق گزارش ها مورد علاقه لیورپول و بایرن مونیخ بود – در ژانویه 2020 با لورکوزن قرارداد امضا کرد. او با 16 سال سن، جوان ترین بازیکن بوندسلیگا شد. سپس، 18 روز بعد، او جوانترین گلزن لیگ شد. اولین بازی آلمانی را در سن 18 سالگی دنبال کرد و در 18 سال و 223 روز جوانترین بازیکنی شد که 50 بازی در بوندسلیگا انجام داده است. تا اینجا، خیلی چشمگیر.

سپس اولین شکست بزرگ او رخ داد، زمانی که او در مارس 2022 رباط صلیبی قدامی خود را پاره کرد. او پس از 10 ماه دوری، به تیمی از لورکوزن که تحت مدیریت ژابی آلونسو بود، بازگشت. اینکه بگوییم تیم و ویرتس از آمدن سرمربی اسپانیایی سود بردند، دست کم گرفتن است. کمپین 2023/24 شاهد پیشرفت Wirtz در تیمی بود که توسط آلونسو به بهترین تیم در آلمان تبدیل شد. و با نزدیک شدن به یورو 2024 خانگی، او فرم باشگاهی خود را به صحنه بین المللی رساند و تنها پس از هفت ثانیه از پیروزی 2-0 مقابل فرانسه، گلزنی کرد.

ویرتز این پتانسیل را دارد که در سال های آینده به یک بازیکن پیشرو برای باشگاه و کشور تبدیل شود. در اینجا، ما در سایت آموزشی فوراستادی 4STUDY.IR، از جمله موقعیت و توانایی های فنی او را در زمین فوتبال تجزیه و تحلیل کرده ایم.

تحلیل فنی و موقعیتی فلوریان ویرتس:

ویرتس یک هافبک تهاجمی راست پا است. او عمدتاً برای لورکوزن به عنوان شماره 10 سمت چپ در 3-4-2-1 یا به عنوان تنها هافبک هجومی در 3-4-1-2 بازی کرده است. علاوه بر این، او قابلیت بازی در سمت چپ یا راست هافبک را دارد. یک بازیکن با استعداد فنی، او قادر به دریافت در برابر فشار است، با توانایی قابل توجه در شکستن خطوط با پاس های پیچیده. او همچنین حرکت بسیار هوشمندانه ای را برای بهره برداری از دفاع رقیبان نشان داده است.

فلوریان ویرتس Wirtz تا حد زیادی خود را در نیمه چپ قرار می دهد. او با دریافت بین خطوط دفاعی و هافبک حریف به پیشرفت کمک می کند. اگر اجازه داده شود، او در نیمه توپ دریافت می‌کند و بازی می‌کند یا به جلو می‌رود تا حملات ایجاد کند.

یکی از ارزشمندترین توانایی های او دریافت در هنگام پرس رقیب است. او به معنای واقعی کلمه در حالی که بدن خود را برای محافظت از توپ قرار می دهد، فشار می آورد و به سرعت در هافبک های عمیق تر لورکوزن (زیر) ترکیب می شود. به این ترتیب، او محدودیت نفوذ خود را برای مدافعان دشوار می کند.

برای لورکوزن، ویرتس اغلب از پست های هافبک هجومی بالاتر برای دریافت این پاس ها وارد زمین می شود. او رابطه خوبی با الکس گریمالدو برای استفاده از این موقعیت ها ایجاد کرده است. از آنجایی که تیم های حریف به دنبال تعامل تهاجمی با ویرتس هستند – برای محدود کردن دریافت و سفر او – فضایی را در پشت مدافع میانی حریف ایجاد می کند.

این را می توان در زیر مشاهده کرد، جایی که Wirtz برای دریافت یک پاس مستقیم تحت فشار به عقب حرکت کرده است. او مدافع را بیرون کشیده و گرانیت ژاکا را که هافبک پشتیبان توپ است قرار داده است. ست روی ژاکا یک محرک است – گریمالدو برای سوء استفاده از فضای پشت سر، یک حمله خطرناک را ایجاد کرده است.

خلاقیت فلوریان ویرتس بازیکن تیم ملی آلمان:

از جمله قوی ترین ویژگی های ویرتس، خلاقیت و توانایی او در شکستن خطوط است. پس از 27 بازی در فصل 2023/24 بوندسلیگا، او بیشترین پاس هوشمند (62) را انجام داده است. Wyscout اینها را اینگونه تعریف می کند: “یک پاس خلاقانه و نافذ که تلاش می کند خطوط دفاعی حریف را بشکند تا برتری قابل توجهی در حمله به دست آورد.” او همچنین بیشترین تعداد پاس کلیدی (27) را انجام داده بود که نشان دهنده قدرت او بود.

وزن و جزئیات روی پاس های او در یک سوم پایانی به ویژه چشمگیر است. او مرتباً پای درست هم تیمی هایش را پیدا می کند و مطمئن می شود که می توانند اقدام بعدی خود را بدون تأخیر یا نیاز به تنظیم انجام دهند. علاوه بر این، او اغلب در پاس های خود از پوشش مبدل استفاده می کند. او به استفاده از پاس‌های بی‌نگاه و خارج از پا در لحظات استثنایی و با استعداد استفاده می‌کند که او را با پاس آخر در حمله خطرناک می‌کند. او اغلب از چشمان خود استفاده می کند و طوری شکل می دهد که انگار قرار است بازتر بازی کند. این باعث می‌شود که مدافع موقعیت بدن خود را ببندد و تعادل خود را در پیش‌بینی جابه‌جایی تغییر دهد. سپس او می تواند پاس را به داخل برگرداند، برخلاف جریان، که مانع از قطع توپ توسط مدافع می شود (عکس زیر).

ویرتس Wirtz در نواحی هجومی روان است، مانند دریفت شدن در برخی مواقع. این به او اجازه می‌دهد تا پاس‌های درون خود را پشت سر بگذارد. همچنین به او زمان بیشتری می دهد – در مقایسه با مرکزی بودن – برای خلق با کیفیت در برابر بلوک های پایین. گاهی اوقات، این از یک چرخش موقعیتی با گریمالدو ناشی می شود.

در مواقعی دیگر گریمالدو و ویرتس برای ایجاد اضافه بار یا فرصت هایی برای ترکیب با Wirtz گسترده نگه داشته می شود.

از این مناطق وسیع تر، ویرتس می تواند پاس های بالقوه بیشتری را ببیند، به خصوص به هافبک تهاجمی مقابل. او همچنین مرتباً به دنبال پاس دادن و پیوند زدن به مهاجم مرکزی (عکس زیر) است. در اینجا، او همچنین می تواند از شتاب تند به فضای ایجاد شده توسط حرکت گسترده اولیه خود استفاده کند و سپس مستقیماً روی مدافعان دریبل بزند.

حرکت هوشمند فلوریان ویرتس بازیکن باشگاه فوتبال بایرلورکوزن:

در مناطق تهاجمی، جوان آلمانی با حرکت و شتاب پویا، یک تهدید دائمی در پشت خط دفاعی حریف است. این امر به ویژه در مورد حرکات دوگانه او، زمانی که مدافعان را بیرون کشیده است، بیشتر است. او به‌عنوان یک تکنسین با استعداد، مرتباً برای جذب مدافعان و برانگیختن فشار، دست‌های متعددی را انجام می‌دهد. اگر مدافعان بیش از حد متعهد شوند یا خیلی زود نیت خود را نشان دهند، او می تواند توپ را دستکاری کند تا به هر جهتی پرتاب شود و به سرعت بچرخد تا به فضا برود.

از طرف دیگر، او منتظر می ماند تا مدافعان به شدت نزدیک شوند و به سرعت توپ را در اختیار هم تیمی خود قرار می دهد. سپس می تواند به فضای ایجاد شده در پشت مدافع بدود تا در حالی که مدافعان بالاتر می روند (پایین) از پشت دفاع دریافت کند. سپس شتاب او به جلوگیری از ردیابی مدافعان کمک می کند.

از سمت چپ، ویرتس مرتباً بین مدافعان حریف می دود (در عکس بالا، در مقابل پنج مدافع وولفسبورگ). او از پاس‌های خنثی یا منفی (مانند پاس ژاکا از عرض، پایین) به‌عنوان ماشه برای زمان‌بندی دویدن در پشت در سمت کور استفاده می‌کند. این توجه مدافعان را به توپ و تغییر مالکیت (مانند ماکسنس لاکروآ در پایین) به جای حرکات او معطوف می کند. او می تواند قبل از اینکه مدافعان بتوانند ریکاوری کنند، شتاب داده و برتری پیدا کند و مانع از دریافت او در پشت سر شود.

ویرتس Wirtz همچنین تمایل دارد چندین حرکت جانبی را در طول مسابقات انجام دهد. این تحرکات – در ساختار رقیبان – یکی از مخرب ترین جنبه های بازی اوست. دفاع از آنها سخت ترین است، زیرا اغلب ردیابی نمی شوند. مدافعان تمایلی به کشیده شدن روی آنها ندارند و فاصله‌هایی را بین آنها می‌گذارند که بتوان آنها را بازی کرد.

برای تیم ملی آلمان، ویرتس از یک موقعیت هافبک هجومی سمت چپ به سمت نیم فضای راست پرسه زد و پس از ورود کای هاورتز به پشت سر دوید. ویرتس، مدافع میانی پهن در کنار توپ، توانست در پشت سر، نفر سوم را انجام دهد. در آنجا، او از جاشوا کیمیچ فراتر از خط دفاعی دریافت کرد و به او فرصتی برای خلق کردن داد.


عملکرد فلوریان ویترس خارج از مالکیت توپ:

خارج از توپ، ویرتس با هوش پرس می کند. برای لورکوزن، او معمولاً برای جلوگیری از پیشرفت حریف در داخل، فشار وارد می کند. او همچنین تشخیص می‌دهد که وقتی مالکیت در طرف مقابل است، داخل باریک شود و به موقعیتی برسد که از تغییر بازی جلوگیری کند. همچنین به او اجازه می‌دهد تا به سمت مدافع میانی یا دروازه‌بان حریف بپرد، در صورتی که پاس‌های برگشتی در داخل یک ماشه فشاری باشد.

با این حال، او ممکن است در برخی موارد که هنگام پرس کردن مفید است، فاقد پرخاشگری باشد. علیرغم شدتی که برای پرس سریع دارد، وقتی به حریف نزدیک است، بدن خاصی ندارد.


با این حال، با توجه به سن او، چنین زمینه هایی برای بهبود قابل انتظار است. ویرتس ممکن است تا سن 20 سالگی بیش از 100 بازی در بوندسلیگا انجام داده باشد، اما او همچنان به عنوان یک فوتبالیست در حال پیشرفت است. این یک چشم انداز هیجان انگیز برای باشگاه و کشور او و یک چشم انداز ترسناک برای حریف است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR و وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

 

پاسخ دهید