5 نکته برای شروع به عنوان مربی فوتبال جوانان

5 نکته برای شروع به عنوان مربی جوانان
مشاوره مربیگری
توسط سعید رنجبر
به یاد داشته باشید که برنده شدن همه چیز نیست، بازیکنان را تشویق کنید که در توپ شجاع باشند و – مهمتر از همه – لذت ببرید.

سرگرمی کلید کسب بهترین نتیجه از بازیکنان جوان است.
این را تصور کنید – فصل جدید نزدیک است و شما به نوعی متوجه شده اید که مربی تیم پسر یا دختران هستید.

با تعداد زیادی مربی جدید که به بچه ها کمک می کنند رابطه عاطفی خود را با این بازی زیبا شروع کنند، در اینجا چند نکته برتر برای کمک به شما در راه شما وجود دارد…

1) بر توسعه به جای برنده شدن تاکید کنید:

با صراحت، هیچ کس اهمیت نمی دهد که تیم 8 ساله های درفک البرز صبح شنبه برنده شود – حتی بچه ها. به طور جدی.

چیزی که بازیکنان جوان پس از بازگشت به خانه به یاد خواهند آورد، کسب لذت از دیدن دوستانشان و شاید مهارتی است که در آخرین جلسه تمرین آموخته بودند.

تا زمانی که بازیکنان شما هفته به هفته باز می گردند، با لبخند بر لبان خود را ترک می کنند و نشانه هایی از پیشرفت را نشان می دهند، این واقعاً مهم است.

اگر در مقابل تیم ضعیف‌تری قرار گرفتید – همانطور که احتمالاً در برخی مواقع اتفاق می‌افتد – از فرصت استفاده کنید و به بازیکنان یک چالش جدید بدهید یا حتی یکی از جانشین‌های خود را به حریف پیشنهاد کنید، تا آنها بتوانند با یک بازیکن اضافی بازی کنند و بازیکنان شما بازی کنند. زمان بازی بیشتر

2) چرخش موقعیت ها

هیچ بازیکنی در مرحله پایه نمی‌داند که در 10 سال آینده یک مهاجم وسط یا یک دروازه‌بان خواهد بود، بنابراین خیلی زود آنها را مختص یک پست نکنید. تا جایی که ممکن است به بازیکنان تجربه و چالش بدهید.

بازیکنی که می‌خواهد همه گل‌ها را بزند ممکن است در واقع یک هافبک خلاق خارق‌العاده یا مدافع کناری باشد، در حالی که بازیکن قد بلندی که به سمت دروازه بانی هل  داده می‌شود ممکن است واقعا عاشق بازی در دفاع میانی باشد.

3) زمان مساوی بازی:

بازیکنان جوان برای بازی حاضر می شوند. این وظیفه ما به عنوان مربی است که بدون در نظر گرفتن سطح توانایی آنها، تا جایی که می توانیم در زمین وقت بگذاریم.

اطمینان از اینکه هر بازیکن دقیقاً همان تعداد دقیقه را دریافت می کند دشوار است، بنابراین اگر کسی در این هفته 10 دقیقه بیشتر از شخص دیگری دریافت کرد، خودتان را شکست ندهید – فقط سعی کنید هفته آینده با آن برابر شوید.

4) روی توپ بمانید

هر چقدر هم که تشویق بازیکنان به پاس دادن مانند بارسلونا وسوسه انگیز باشد، زمان زیادی برای بازیکنان و تیم ها وجود دارد تا این نوع انسجام را ایجاد کنند.

در حال حاضر، بازیکنان را تشویق کنید که توپ را دوست داشته باشند و به مالکیت توپ اعتماد داشته باشند، حتی در مناطق تنگ. اگر مدافع شما تصمیم بگیرد در محوطه جریمه خودش با سه مهاجم برخورد کند و تکل بخورد و تیم گل را واگذار کند، پس چه؟ حتماً شجاعت و قصد را تحسین کنید – و به آنها بگویید که دوباره امتحان کنند.

 

5) از آن لذت ببرید!

این واقعاً همه چیز برای بازیکنان جوان است. دعواهای آبی در تمرین تابستانی، لباس‌های شیک در نوروز و فرصت‌های فراوان برای امتحان چیزهای جدید و دوست‌یابی، باعث می‌شود بازیکنان بازگردند.

اگر بازیکنان در تمرین نباشند، نمی‌توانند پیشرفت کنند – و اگر به نظر می‌رسد که روز مدرسه تمدید شده باشد، یا در انتظار نیمی از جلسه باشند، در تمرین حضور نخواهند داشت.

و تفریح برای شما به عنوان مربی نیز مفید است – پس از آن لذت ببرید!

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR و وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید